Assassin’s Creed ako film v kinách už v decembri 2016

Bicykle a športové vybavenie

Hra Assassins Creed, spustená v roku 2007, umiestnila hráča do srdca krížových vojen, do sveta, v ktorom krvavá vojna medzi asasínmi a templármi, trvajúca celé stáročia, definovala veľkú časť ľudskej histórie. Po spustení v roku 2007 sa hra stala okamžitým hitom, ktorý splodil nie menej ako osem dielov a veľa obľúbených vedľajších produktov, ktorých sa predalo viac ako sto miliónov kópií po celom svete. Séria umiestnila hráča do talianskej renesancie, založenia Ameriky, zlatého veku pirátstva v Karibiku a revolučného Francúzska.

Rámcom každej hry je súčasný konflikt asasínov a templárov, v ktorom tajomná biotechnologická spoločnosť Abstergu Industries slúži ako krycia organizácia pre templárskych rytierov, ktorých uväzňuje asasínmi a používa stroj zvaný „Animus“, aby otvorila ich genetické spomienky a odhalila tajomstvo ich predkov.

Filmová verzia Assassin’s Creed

Filmová adaptácia Assassin’s Creed pre veľké plátno predstavuje známemu osadenstvu novú postavu, Cala Lyncha, hraného Michaelom Fassbenderom. Cal je potomkom niekoľkých línií význačných asasínom; je profesionálnym zločincom, ktorého z jeho vlastnej popravy oslobodí Abstergu Industries, súčasná podoba rádu templárov. Je donútený sa podieľať na projekte Animus a znovu prežiť spomienky svojho predka Aguilara de Nerhy, zabijaka počas španielskej inkvizície. Počas prežívania Aguilarových spomienok Cal postupne porozumie svojej traumatickej minulosti a svojej úlohe v stálom konflikte znepriatelených frakcií.

Michael Fassbender, ktorýpatrí medzia obľúbených svetových hercov, okamžite videl v novej adaptácii hry potenciál. „Svet Assassins Creed sa zdá veľmi vhodný pre kinematografický zážitok,“ hovorí o projekte. Jeho viera v materiál bola taká silná, že jeho spoločnosť DMC sa pridala k projektu ako producent. Pripojili sa k nim Frank Marshall a Patrick Crowley, ktorí boli spoločne zodpovední za sériu filmov Bourne a najnovší Jurský park.

„Assassins Creed je mamutia hra, keď si uvedomíte, že prenikla do celého sveta,“ hovorí producent Pat Crowley. „Existuje celý svet ľudí, ktorí poznajú pravidlá a všetky zákony a históriu a všetky najrôznejšie postavy, ktoré vytvárajú herný zážitok z Assassins Creed.“

Ale, ako hovorí, nový film napísaný Billom Collageom, Adamom Cooperom a Michaelom Lessliem, nie je len pre dlhodobých fanúšikov oboznámených s bohatou mytológiou sérií – ponúka vzrušujúci ojedinelý zážitok aj pre nováčikov. „Príbeh, ktorý sme vymysleli, je príbehom, v ktorej ste nikdy nemuseli hrať hru, aby ste naozaj ocenili film.“

Skúsený Fassbender, ktorý predstavoval mocného mutanta Magenta vo filmoch vrátane X-Men: Budúca minulosť, pochopil jedinečné rozprávačské možnosti, ktoré poskytuje ohýbanie času v hre, predpoklad ovplyvnený sci-fi, a bol nadšený príležitosťou rozvinúť už tak expanzívny svet Assassins Creed na striebornom plátne . „Keď som sa stretol s chlapíkmi z Unisoftu, a oni mi začali vysvetľovať celý tento svet a myšlienku pamäti DNA, zdalo sa mi to ako veľmi reálna vedecká teória,“ hovorí Fassbender. „Premýšľal som o možnosti, že sa to stane filmovým zážitkom. Uchopili sme to ako celovečerný film, a nie ako videohru. “

Za tým účelom boli pôvodné postavy – vrátane dvojrola Cala a Aguilara hrané Fassbenderom – vytvorené obzvlášť pre tento film. Herec hrajúci Cala hovorí: „Nemá rodovú líniu, ku ktorej by patril. Je trochu stratená duša. Vždy sa približuje a vzďaľuje nápravným zariadeniam. „Naopak, Aguilar je niekto, kto patrí inam. Má cieľ. Snaží sa cieľ dosiahnuť. Patrí tomu cieľu. “

Výber režiséra ovplyvnil Fassbender

Keď sa Fassbender pridal k tímu, pozornosť sa obrátila k režisérovi, ktorý by mohol byť partnerom pre hviezdu a do príbehu vniesť viac hĺbky. Justin Kürzel, ktorý spolupracoval s Fassbenderom a Marion Cotillard na Macbethovi z roku 2015, bol prirodzenou voľbou. Fassbender sa s austrálskym režisérom stretol prvýkrát, keď videl jeho prvý celovečerný film, temnú nezávislú kriminálnu drámu Snowtown: „Okamžite som cítil, že s týmto chlapíkom chcem pracovať“ poznamenáva Fassbender. „Len z pocitu, aký je človek, a z nášho rozhovoru som vedel, že by sme mohli spolupracovať. Mali sme šťastie, že na materiál zareagoval. Bolo veľkým prínosom mať niekoho, kto má jeho silu a víziu. “

„Na Justinovi je skvelé, že dokáže zložité prvky a obtiažnu témy premeniť na zvládnuteľnú a zrozumiteľnú pre divákov, čo presne urobil s Macbethom,“ pokračuje Fassbender. „Vedeli sme, že bude pre nás obrovským prínosom mať túto perspektívu a vniesť ju do sveta fantasy.“

Producent Frank Marshall dodáva: „Justin Kürzel je niekto, kto prišiel a vyrazil nám dych. Prišiel s napínavým prístupom, ako povedať príbeh, a ako sa na neho pozerať ako na skutočnosť. Chcel sa priblížiť tomu svetu veľmi realisticky, nie ako superčlověk alebo postava vo fantasy, a to sa nám všetkým páčilo. “

Calova cesta je stredom Kurzelovho záujmu o projekt. Cal získa nový pohľad na svoju minulosť vďaka tomu, že sa dozvie pravdu o svojich predkoch, a začne sa približovať miestu, kde skutočne rozumie a uchopí svoju úlohu vo svete.

  • Film na motívy hry sa objaví v kinách od 29. decembra 2016.
Šéfredaktor Slovenciny.com, portálu s prekladmi do počítačových hier fungujúceho od roku 2004. Autor prekladov počítačových hier sérií Need for speed, Grand Theft Auto, Call of Duty, Age of Empires III a ďalších.