Battlefield 2142

Bicykle a športové vybavenie

battlefield-2142-screen

 

Battlefield je značka skvelej akcie, zábavy a dlhého online hrania po nete z tisíckami iných nadšencov z celého sveta. Po prvom historickom dieli 1942, vojne z vietnamu a najnovšom bojisku na aktuálnych bojiskách nán vývojári z DICE pripravujú výlet do budúcnosti, konkrétne do roku 2142. Táto herná séria vždy lákala hráčov, a jeden z hlavných dôvodov prečo tomu bolo tak boli aj sú ovládateľné mašiny. Veď kto si rád nezalieta na stíhačke, vrtulníku, nenaskočí do tanku, obrneného vozu a do ostatných hračiek, ktoré nám vývojári doteraz pripravili. Kedže túto skutočnosť si vývojári plne uvedomujú, pripravujú nám aj do nového dielu celkom peknú zbierku všakovakých ničivých hračiek na hranie. A my si ich teraz priblížime…

Nový Battlefield je zaradený skoro o 150 rokov do vzdialenej budúcnosti, kde globálna kríza vyvolala dobu ľadovú, kedy sa miliardy ľudí natlačilo k rovníku, jedinému ešte obývateľnému miestu na zemi. Vojna a konflikty museli zákonite prísť, keď sa toľko veľa ľudí tlačí na jedinom mieste. Hra vám dovolí hrať za dve novo vzniknuté frakcie – Európsku Úniu (ďalej EU) a Pan-Ázijskú Koalíciu (ďalej PAK), ktorá je koncentrovaná okolo Ruska. Kedže Ázia je už preplnená, nič iné nezostáva, len sa prebiť a privlastniť si Afriku, ako posledné možné útočisko na Zemi. V hre sa teda ocitneme na bojiskách Európy a Severnej Afriky, dokopy by malo byť k dispozícii 10 máp.

Vývojári si uvedomovali, že budúcnosť im ponúka voľnosť čo sa týka návrhov nových vozidiel, ale na druhej strane, chceli zachovať určitú reálnosť v predstavách hráčov na budúcnosť, takže sa zamerali na typy vozidiel, z ktorými už hráči prišli do styku v nejakých iných hrách, samozrejme, že patrične upravených pre potreby Battlefieldu. Napríklad každá strana bude mať trošku rozdielnu technológiu, čo dáva opäť raz variácie hrania za každú stranu a hlavne keď si zasadnete do jednotlivých mašiniek, na každej strane to bude niečo iné… PAK bude mať maličkú technologickú výhodu nad EU a preferujú už vznášadlovú technológiu, pokiaľ EU ešte stále používa pri tankoch klasickú métodu pohonu. To znamená, že tanky EU sú niečo dosť podobné ako boli v kasickom Battlefield 2, ale tanky PAK už budú úplne iná káva, keďže sa vznášajú na vzduchu, bude to úplne iný pocit z ich ovládania. Na druhej strane ale má PAK tank nevýhodu, že jeho deľo bude fixne namontované, to znamená žiadne otáčanie hlavne, pokiaľ idete dopredu, budete aj strielať dopredu. Takže aj tu sa vývojári snažili o určitú rovnováhu medzi EU a PAK.

Tanky nezostanú len jediným obrneným monštrom na bojisku, pribudne nám jedna mašinka, chodiaca po dvoch nohách, ktorú nazývajú CHODEC, čo je jedna asi z najunikátnejších mašín v hre. Vysoký a vybavený aktívnou obranou (dočasný energetický štít), chodci môžu priniesť na bojisko rozhodujúce úderi z ich kanónmi a guľometmi. Kedže jedna z vecí, ktoré chceli dosiahnuť vývojári v tejto hre bola tímová spolupráca, aj pri chodcovi prinútia hráčov, aby spolupracovali, pretože pre 100% ovládanie chodca budú potrební dvaja hráči. Jeden pilot ovláda hlavné kanóny, ale neovláda proti-pechotné guľomety, čo môže mať za následok zničenie chodca, keď sa na neho vyrúti pekne zorganizovaný a koncentrovaný pechotný útok. Proste veľké hlavné kanóny sú určené na ničenie veľkých vozidiel a ich strelám sa vojaci môžu šikovne vyhýbať. A to už nevravím o možnosti, kedy sa vojaci budú ukrývať za všakovaké skaly, prírodné prekážky a doprajú nám kúpeľ zo svojich raketových striel. Pechota má ešte aj iné šance na vyradenie chodca, napríklad ďalší spôsob je dočasné vyradenie za pomoci elektromagnetického pulzného granátu alebo sa môžu zneviditeľniť za pomoci svojich oblekov a pripevniť nálože na kĺby na nohách CHODCA, čo spôsobí kompletné vyradenie CHODCA. Tieto všetky veci dávajú šance pre pechotu a bude tak zaistená vyrovnanosť a zábavnosť, či hráte za pechotu alebo ste v nejakej mašinke. Takže sa vývojári snažia vyvarovať chybe z Battlefieldu 2, kde niektoré vozidlá boli až príliž silné.

Vývojári si takisto uvedomovali, že v druhom dieli boli lietadlá a vrtulníky až príliž silné a mali neskutočne veľkú palebnú silu, čo vyvolávalo menšiu nevyrovnanosť na bojisku. Tomuto chceli zabrániť a tak zkonštruovali kríženca vrtulníka a lietadla, ktorý nemá takú veľkú palebnú silu a deštrukčnú moc na tak veľkú oblasť bojiska ako tomu bolo pri druhom dieli. Tento kríženec sa asi najviac podobá ovládaniu vrtulníku, má kolmý štart, môže zastať na jednom mieste vo vzduchu a celkovo jeho ovládanie je dosť podobné s tým, ktoré sme používali v Battlefied 2.

Dostali sme do vienka aj ďalšiu leteckú jednotku, ale teraz nie útočnú, ale letecký transportér, ktorý môže doručiť rýchlo a prekvapujúco pechotu na bod zlomu na bojisku a tým zabezpečiť taktickú a palebnú prevahu pre svoj tím. Dať zbohom lietadlám asi nebolo až tak ťažké, keďže na zamrznutej planéte sa nejak moc rozťahovať s nejakým trápnym letiskom by bolo čisté šialenstvo, kedže obývateľnej plochy,ako som už spomínal je dosť málo. Teda letectvo v novom battlefielde je zamerané na kolmé štarty a ich pristátie na akom koľvek teréne, aby takto šetrili miesto pre svoje vzlietanie a pristávanie. Čo sa týka proti leteckej obrany, tak sa vývojári vrátili k starému dobrému Flak kanónu, samozrejme perfektne zmodernizovanému, aby zasadol do prostredia budúcnosti. Bude mať aj sekundárny kanón, ktorý bude mať EMP rakety, ktoré buď pošlú letectvo pekne k zemi alebo ho vyradia na určity moment, kedy si ho flak bude môcť pekne vychutnať. Takže opäť vývojári mysleli aj na druhú stranu, aby neboli zvýhodnení tí, ktorí radi lietajú a bombardujú bezmocných vojakov. Malo by to takisto priniesť opäť ešte viac tímovej spolupráce. Pozemné jednotky budú potrebné pre potlačenie leteckej hrozby, pokiaľ letectvo by malo slúžiť ako podporná palebná sila pre pechotu. Toto je však len teória a až prax ukáže, či to bude aj naozaj tak.


Tak toto boli skromné novinky o možnom priebehu boja na bojisku Battlefieldu 2142, ktorý by mal doraziť do obchodov niekdy koncom tohoto roka. Vývojári sľubujú opäť skvelú akciu plnú zvratov a nezabudnuteľných bojov, ale všetko sa ukáže, keď uzrie hra svetlo sveta a vlna fanúšikov ju začne hrať po tisíckach serverov po celom svete.

www.martinus.sk