Call of Duty: Modern Warfare 3

Bicykle a športové vybavenie
Je tu jeseň, zozimieva sa, ochladzuje a skôr stmieva. Čo hrať takto po nociach? Pre mňa jednoduchá odpoveď. Ako každý rok o takomto čase vychádza nová vojnová kapitola…Kapitola Call of Duty. Čo priniesla, čo ponúkla, ako bude príbeh vojny z dnešných čias pokračovať sa dozviete v tomto, v poradí už 3. diely.

Žáner: Akčná strieľačka z pohľadu prvej osoby
Platformy: PC, Xbox360, PS3
Výrobca: Sledge Hammer Games
Vydavateľ: Activision
Dátum vydania v EU: 8.11.2011
Rating: M (pre dospelých)
Minimumálne požiadavky: Intel Core 2 Duo 6600 / AMD Phenom X3 8750 , 3D graf.karta 256 MB RAM (GeFrce 8600GT, ATI X1950), 2 GB MB RAM, Pripojenie na internet pre aktiváciu a multiplayer, Windows 2000/XP, DirectX 9.0c, Myš/Klávesnica

Ešte na úvod aby som nezabudol, hral som singleplayer. Vojnové ,,multáky´ ma od čias staručkého Call of Duty 2 moc nezaujímajú. Niekedy si zahrám jedine online free verziu Quake (http://www.quakelive.com). Takže recenzia je zameraná len na tento typ hrania. To len tak medzi rečou…

Modern Warfare 3 sa príbehovo vracia, alebo lepšie povedané nasleduje po druhom diely. Postavy ako Soap, Price, Yuri, Sandman… sa snažia zabrániť vzniku tretej svetovej vojny, skoro zapríčinenej nejakým ruským seržantom Vladimírom Makarovom. A ako vyzerajú napadnuté Spojené štáty Americké? Veľkomestá sú troskách, uličky plné zátarasov, rozpadajúce sa mrakodrapy, tanky a obrnené vozidlá na križovatkách. Príbehová línia, alebo línia ktorou sa budete uberať je striktne daná. Občas mi mestské situácie pripomínali Crysis 2, ale hra ma viedla takou cestou, kde som bariéry hry ani nespoznal. Grafická stránka nevyzerá úchvatne, avšak ani zastaralo, hnusne. Osobne si myslím, že vyčnieva kúsok nad priemerom. Hral som na plných detailoch vo Windows 7. Pri rýchlom hraní som si nedostatkov starého, dosť využitého enginu ani moc nevšímal. Nemal som čas, pretože rýchlosť, tempo hry a ešte raz tempo hry, bolo dotiahnuté na maximum čo to vývojárom dovoľovalo.
Veci ako odpadnuté koleso z auta, či niektoré drobné prekážky cez ktoré prejdem bez výskoku, alebo to, že si nevidím nohy…Ani sa nad tým nepozastavujem, podľa mňa by to kazilo dojem z hry, blokovalo pohyb, rýchly presun. A tie nohy, u mňa nepodstatné. Čo si mám čo nohy obzerať?

Ešte jedna dosť základná vec pri ktorej sa zastavím. Hra je určená pre široké spektrum ľudí, pre masy, pre milión ľudí, keďže sa Modern Warfare 3 predalo za prvé dni 6,5 milióna kusov (to má doma asi každý). Hra pôjde aj na starších počítačoch. A o tom to je a o to tu ide (biznis). Rozbehá to každý, a každý si môže túto hru užiť. Veď je to v prvom rade zábava pre čo najviac ľudí. Chcete extrémne grafické zobrazenie ? Urobíme Vám hru že si s tými vašimi škatuľkami ani neprdnete!  A načo to je dobre keď si to MOMENTÁLNE nik nezahrá, nik nekúpi! Ak chcete grafické orgie choďte do lesa alebo do galérie a nehrajte PC hry len preto, že zobrazujú krásny západ slnka, že nepriateľovi vidieť odrapenú končatinu aj s kosťou a šľachami.

Misie v hre… Sú tam aj pasáže, ktoré odbočujú od štandardu, napr. špionážne, charakteristické tichým zabíjaním, plížením, pozorovanie v lietadle, avšak je to minimum, aby sa hra nestala spomalenou, respektíve nudnou.

Dosť bolo omáčok prejdem v krátkosti k zbraniam. AK-74U, AK-47 (Kalašnikov), moja najobľúbenejšia P90, Skorpion, Famas, Scar-L, odstreľovačka Barrett .50CAL, MP412, Spas 12, M320 atď… Je ich tam nespočetné množstvo, každá sa ináč chová, vydáva iné zvuky. Nie je to doslova realita, ale na tretej zo štyroch zaťažení som mal niekedy dosť práce vysporiadať sa s nepriateľmi. Mňa hry typu Operation Flashpoint, a jej odnože moc nebavia. Aj keď Ghost Recon som prešiel. Nepriatelia nie sú múdri, ale ani vyslovene sprostý. Videl som aj krížové prebehovanie, krytie sa za zátarasmi, hádzanie granátov, hádzanie mojich vrhnutých granátov späť…

A kdeže sa v hre ešte okrem iného pozrieme? Vrátime sa k masakru na Moskovskom letisku, do špinavých, chudobných častí Afriky ako Siera Leone, do blízkosti Londýna, do Prahy (zaujal ma nápis na stene ,,Nezničíš naší vůli), využijeme silu bojového robota, rýchlosť miniponorky pre jedného pilota, manipuláciu vojenskými člnmi, prenasledovanie vlaku za pomoci vozidiel a budeme si zachraňovať život v padajúcom lietadle ruského prezidenta Vorshevského ako člen ochranky atď…

Čo som mal od tejto hry čakať? Realitu? RPG prvky? Dlhosiahle rozhovory? Nie! A každé Call of Duty to potvrdzuje, že nie! Je to čistá zábava, milión skriptov, milión nepriateľov, a miliarda predýchaných guliek v tele. Čo chcete viac? Čakáte, že touto hrou zachránite svet? Je to stále len o zábave, a mňa to baví nekonečne. Taktisto ako niekto čítal texty Baldurs Gate, Mass Efect, a takisto ako niekto hral Serious Sam alebo bude hrať pripravované tretie pokračovanie, takisto od tejto hry očakávame niečo iné, iný druh hrania, inú taktiku, iný pôžitok. Čo tam potom, že sa to 4 recenzentom nepáči. Predajné čísla a následné zisky hovoria samé za seba. Pre nováčika super zážitok, alebo kúpa vianočného darčeka, pre mňa ako starého hráča znova zárez do čierneho. I keď sa mi stalo, že nie vždy keď som hru zapol som u nej vydržal dlhšie ako hodinku, ale ja som hier tohto typu prešiel dosť na to, aby ma to zas až tak extrémne neuchvacovalo. Ale hru som dohral… Pre nováčika ešte raz opakujem, je to zážitok. Keď napadne prvý sneh a ja si kúpim Gigabyte GTX 460 zahrám si to ešte raz. A v kútiku duše verím, že o rok príde Call of Duty s niečím novým, niečím čo sme doposiaľ ešte nehrali.

Autor recenzie: Ľubo Króner

[youtube id=“coiTJbr9m04″ width=“600″ height=“340″ position=“left“]