Ďalšie info o Gothic 3

gothic-3-screen

 

Výrobca: Piranha Bites
Vydavateľ: JoWood
Typ hry: RPG
Web. stránka: www.gothic3.com
Dátum vydania: jeseň/zima 2006
Info o hre: http://gothic.megahry.eu

Takže, Gothic 3 vám už naozaj nebudem predstavovať, pretože by to bolo sypanie hrachu na stenu, veď kto by už nepoznal tretí diel najlepšieho RPG za posledných niekoľko rokov? Áno, bol tu TES: Morrowind, konkurent Gothic 2, no podľa hráčskej verejnosti, kritikov a aj podľa mňa bol druhý Gothic napriek slabšej grafickej stránke omnoho lepší, ako Morrowind. TES: Oblivion je už vonku a viac-menej sa mu podarilo splniť sľuby a naplniť duše hráčov pocitom z dobrého herného zážitku. Na vydanie Gothicu 3 sa však ešte len čaká, a do zimy sa ešte načakáme viac než dosť, takže vám prinášame aspoň zhrnutie dosiaľ známych faktov, herných možností a informácie ohľadom grafiky, ktoré už môžu hovoriť o finálnej podobe samotného tretieho Gothicu, a o tom, že Oblivion bude mať viac než zdatnú konkurenciu.

Tu je zhrnutie:

Príbeh a postava:

– Prvá informácia je ohľadom príbehu. Na konci dvojky sme porazili temného a mocného draka v ešte temnejšej Irodatskej siene, po čom sme v paladinskej lodi odplávali na pevninu. Po strastiplnej plavbe teda pristaneme v rybárskej dedine Ardea, ktorá je bohužiaľ obliehaná škretmi. Či bude obsadenie tejto dediny ,,bohužiaľ“, záleži len na vás, pretože si môžete vybrať, či dedinčanom pomôžete, alebo sa naopak pridáte na stranu škretov. O takýchto možnostiach som však písal už v predchádzajúcom článku, takže viac v ňom. – Ako vieme, na začiatku tretieho Gothicu bude hlavná postava hrdina, ako sa patrí, teda mocný, s poriadne ťažkým a vylešteným brnením a s vychytralým úsmevom na tvári. Pri jednej nebezpečnej misii, kde máte zachrániť Leeho, sa však stretnete s veľmi mocným černokňažníkom, ktorý vás pripraví o všetku vašu moc, a vy môžte začať odznova.

– Podľa všetkého bude možné nastavovanie obtiažnosti, a to počas samotného hrania, takže ak je nejaká potvora nad vaše sily, jednoducho si budete môcť znížiť obtiažnosť na takú úroveň, aká vám vyhovuje. Takéto nastavovanie obtiažnosti nie je veľmi dobrý nápad, pretože sa určite nájdu ,,hráči“, ktorí si pri každom zádrheli znížia obtiažnosť na najnižšiu úroveň, a tak môže nastať situácia, že pre nich proste nebude tretí Gothic predstavovať výzvu a stratí tak na atraktivite. Keď už chcú nemecký vývojári do hry implementovať nastavovanie obtiažnosti, tak by to malo byť na začiatku hry, aby si hráč nastavil úroveň, na akú sa cíti a odhaduje svoje schopnosti. Súčasné nastavovanie sa totiž dá považovať ako druh cheatovania.

– Tretí Gothic bude maximálne nelineárna hra, obmedzovať vás budú iba questy späté s hlavnou dejovou linkou, ktorých však bude len zlomok. Tieto questy budú však niekedy presahovať aj kapitoly a budú obsahovať množstvo akýchsi podquestov, ktoré bude potrebné splniť, aby ste pokročili v riešení samotného veľkého questu. Plnenie vedľajších questov bude plne vo vašich rukách. Je na vás, či ich splníte a ako ich splníte. Každopádne, ako to poznáme z predchádzajúcich dielov, budú tieto questy veľmi zaujímavé a budú predstavovať temer nekonečný zdroj zábavy a dobrodružstva.

– V treťom Gothicu s určitosťou stretneme postavy z predchádzajúcich dielov, ako napríklad Milten, Diego, Gorn, Lester a zrejme aj Xardasa, ktorý však bude v úplne inej úlohe, ako v predchádzajúcich dieloch a jeho terajšia úloha bude pre hráčov prekvapenie (žeby sa z Xardasa vykľul posluhovaČ TEMNA?). – Informácie o pozadí celého príbehu a o histórii kráľovstva Myrtana bude obsiahnutá v knihách, pergamenoch a rôznych knižných dokumentov. Tieto informácie budú slúžiť hlavne nováčikom, ktorý predchádzajúce diely nehrali. Pre nás, fanúšikov série, nebudú tieto zvytky predstavovať nijaké nové informácie :-).

Herná oblasť:

– Pred začatím samotného hrania bude možné naučiť sa základy hry a základné herné princípy v tutoriály.

– Herná oblasť Gothicu 3 bude skutočne obrovská, presná výmera ešte nie je známa, no hovorí sa o niekoľkonásobku rozlohy herného sveta v druhom Gothicu. Tento svet bude okrem iného obsahovať aj tieto oblasti:
1.Hlavnou oblasťou herného sveta bude oblasť známa pod názvom Mainland, pozostávajúca z niekoľkých provincií: Stred bude pokrytý kráľovstvom Myrtana, v ktorom bude aj hlavné mesto, na juhu budú rozsiahle púšte pod názvom Varant, na severe budú zamrznuté oblasti, v ktorých bude aj hlavný palác škretov, sever a západ bude prevažne prímorská oblasť so subtropickým podnebím nuž a celým kontinentom. Táto oblasť je známa predovšetkým tým, že sa v nej pestuje skvelé hrozno a vinič, z ktorého sa vyrába ešte lepšie vínečko, takže je možné, že sa v treťom Gothicu budeme môcť opiť :-).
2.Hlavné mesto vo vyššie popísanej časti kontinentu v kráľovstve Myrtana nesie názov Vangard a je obliehané škretmi. Podľa všetkého už dlho nevydrží škretiu obliehaciu politiku, takže čoskoro padne, čomu však môžete zabrániť, rovnako však dopomôcť. Mesto Vangard je tiež známe pre svoj veľký prístav, v ktorom má svoje miestečko množstvo vplyvných ľudí, a taktiež slúži, ako úniková cesta pre prípad, že sa škretom podarí mesto dobiť.
3. Severné oblasti, nesúce meno Nordlands sú tajomným a predovšetkým chladným miestom kontinentu. Inak povedané, je to ideálne miesto pre škretov, a je aj známe, že práve z týchto oblastí aj útočia. Práve tu sa zrejme bude odohrávať posledná, teda šiesta kapitola tretieho Gothicu.
4. Južné púštne oblasti, Varants, niesu veľmi obývané, teda až na tamojších ,,domorodcov“, ktorí sú známy predovšetkým svojou počernou farbou pleti. 5. Jharkendar, mesto vodných mágov, rovnako, ako oblasť známa z datadisku Night of the Raven, v treťom Gothicu navštívime. O tejto oblasti sa dozviete viac v recenzii práve na Gothic2: Night of the Raven.

– Oblasť známu z prvého a druhého Gothicu podľa všetkého nenavštívime, táto informácia však ešte nie je potvrdená, takže možno sa tam predsa len pozrieme. V každom prípade si rýchlo nainštalujte oba predchádzajúce diely, aby ste sa Trestaneckej kolónie nabažili rovnako, ako oblasti s mestom Khorinis.

– Herná oblasť tretieho Gothicu bude obsahovať množstvo skrytých a utajených oblastí, ktoré vás budú priamo vyzývať, aby ste do nich nakukli. Tieto skryté priestory budú skrývať užitočné veci , zbrane alebo kúzla.

– Hlavnú úlohu v treťom Gothicu budú hrať otvorené priestory, dungeony nebudú hrať podstatnú úlohu, maximálne sa v nich budú nachádzať cenné veci, takže za preskúmanie stoja.

Ovládanie:

– Vývojári kompletne prekopali systém ovládania a tak sa v treťom Gothicu dočkáme údajne jednoduchého ovládania, ktoré bude kombinovať klávesnicu a myš, pričom myš bude využitá na sto percent a napríklad inventár budeme ovládať výlučne myšou.

Hrateľné frakcie:

– Po svete tretieho Gothicu budú pobehovať príslušnici dvoch rás, ľudí a Orkov. Hrateľných frakcií však bude omnoho viac, konkrétne šesť hlavných a množstvo menších guild. Hrateľné frakcie teda sú: Škreti, Rebeli, Assasinovia, Nomádi, barbari a druidovia.

– Samozrejme sa budete môcť pridať k mestskej stráži, k paladinom, či k mágom vody alebo ohňa. Tieto zoskupenia sa však za frakcie považovať nedajú, skôr sa jedná o akési nadnárodné korporácie a spoločenstvá, v ktorých hierarchií sa môžete dostať veľmi ďaleko. Vyššie vymenované frakcie ovplyvnia skôr povolanie hlavnej postavy, za Assasinov napríklad budete využívať kradmý postup a taktiež vás naučia ako likvidovať nepriateľov bez spozorovania iných ľudí.

– Pre dokončenie tretieho Gothicu sa nebude nutné pridať k nejakej z týchto frakcií, avšak pre diferenciu štýlu hrania sa bude nutné pridať k nadnárodným spoločenstvám

– Vzťahy medzi jednotlivými frakciami zatiaľ niesu známe, no vieme, že Assasinovia spolupracujú so škretmi. Dôvod spolupráce a jej dôsledky sa dozvieme až v hre samotnej

Inventár:

– Inventár bude v treťom Gothicu plne ovládateľný myšou. Rozdelený bude do kategórii podobne ako v prvom Gothicu. Najviac diskusií prebiehalo práve ohľadom inventára, konkrétne ohľadom kapacity inventára. Posledné informácie sa prikláňajú k neobmedzenosti inventára, čo je veľmi sľubné a smerodajné, určite je to lepšie, než aby sme rozmýšľali ešte aj nad tým, čo v budúcnosti potrebovať budeme, a čo nie. Táto otázka je však ešte otvorená a do vydania je ešte dosť času, takže sa môže všetko zmeniť.

Možnosti a vývojový systém:

Nasledujúcich niekoľko bodov sa bude týkať predovšetkým mágov a všeobecne mágii a všetkým, čo s ňou súvisí.

– V treťom Gothicu údajne už nebude mana!! Energiu pre kúzlenie by mal hlavný hrdina čerpať predovšetkým z herného prostredia, zo stromov, z mŕtvych nepriateľov a taktiež aj z úloh, z questov, ktoré práve plníte.

– Vývojári taktiež vynechali magické runy a pergameny, kúzla sa údajne budeme učiť pri pametníkoch a pri Innosových, Adanosových a Beliarových skrinkách, a taktiež aj od učiteľov a od skúsených mágov. Ako budeme takto nadobudnuté kúzla používať je zatiaľ tajomstvom.

– V treťom Gothicu budú môcť mágovia používať čarovné prútiky a palice. Jednou z možností, ako by mohlo kúzlenie fungovať, je že si do čarovnej palice mág vloží niekoľko kúzel, a potom si v boji vyberie to kúzlo, ktoré bude práve potrebovať

– V Gothic 3 sa objaví aj spomalenie času!! To bude prístupné iba pre mágov, má to však jeden háčik. Keď mág spomalí ćas, oslabí tým svoj organizmus, a pre nepriateľov sa stane ľahkou korisťou. Ak sa však toto spomalenie času naučí používať s rozumom a využívať ho, tak by to nemalo byť na škodu veci.

– Mágovia budú v treťom Gothicu môcť mať krídla. Tieto krídla budú zrejme ako nejaké kúzlo, no kľudne to môže byť aj časť magického výstroja. S pomocou krídel však nebudete môcť vyletieť k oblohe a pohladiť svetelné lúče, pretože krídla budú fungovať ako jeden z možných druhov transportu, rýchleho transportu.

Podarilo sa nám však zistiť aj informácie, ktoré sa mágie až tak netýkajú.
– Vývojový systém bude samozrejme prepracovaný, taký, na aký sme zvyknutý z predchádzajúcich dielov. Skúsenosti budete získavať za jednotlivé questy, za súboje, za každého zabitého nepriateľa. Ak budete putovať herným svetom aj so spoločníkom, tak skúsenosti vám pribudnú aj za tie mŕtve nepriateľské jednotky, ktoré ste nezabili vy, ale váš spoločník.

– Okrem klasických vlastností, ako napríklad sila, mana, obratnosť či životná sila, si v treťom Gothicu budete môcť vylepšovať aj vlastnosť novú, a to staminu, ktorá bude slúžiť pre beh a plávanie.

– Okrem týchto základných vlastností sa váš hrdina bude môcť naučiť aj špeciálne schopnosti, ako napríklad páčenie zámkov, okrádanie ľudí, sťahovanie kože zo zvierat a mnohé iné. Množstvo z týchto špeciálnych schopností bude určených pre mágov, ako napríklad očarovanie zbrojí. Týchto špeciálnych schopností bude dokopy okolo 60-70.

– s týmito schopnosťami súvisia aj minihry. Vybrali ste si povolanie kováća? Tak na vás čaká kopec minihier, po ktorých vám priamo v rukách vznikne nová zbraň, o tom však neskôr.

– V treťom Gothicu bude možné vyvolávať vzbury. Ak je nejaká z množstva dedín napadnutá škretmi, kľudne môžete vyburcovať dedinčanov k protiútoku. Vzbury bude možné vyvolávať aj v mestách, dokonca aj v hlavnom meste, v ktorom sa určite nájde kopec vojakov, takže je možné, že v treťom Gothicu zažijeme veľké epické bitky, kde proti sebe nastúpia aj armády o veľkosti sto mužov. – Takisto si bude možné najať pomocníkov, poprípade poprosiť o pomoc jedného z vašich známych a spoločne vyraziť na cestu plnú prekvapení.

Nepriatelia a zbrane:

– V treťom Gothicu bude určite obrovské množstvo rozličných mečov, skúsme si ich teda rozdeliť do niekoľkých kategórií:

1. Zbrane na blízko: jednoručné zbrane, tie môžu byť sečné a bodné. Dvojručné zbrane, tie môžu opäť byť sečné aj bodné. Potom tu máme jednoručné aj dvojručné sekery, špeciálne meče, čarovné meče, meče z magickej rudy a výnimočné meče, takzvané prototypy, akými boli v prvom diely napríklad Innosov hnev či mnou obľúbený URIZIEL.
2. Strelné zbrane: luky, tie môžu byť dlhé a krátke, úzke a široké, pechotné a jazdecké, a samozrejme sa nájde aj niekoľko špeciálnych lukov a prototypov, ako boli napríklad Diegov luk v prvom diely. Kuše budú najskôr rozdelené na ľahké, stredné, ťažké a bojové. Určite sa však objaví slávna kuša drakobijca.

– Samozrejme sa objaví obrovské množstvo magických kúziel, ktoré si tiež možno rozdeliť do niekoľkých podskupín:

1. Paladinská mágia, tu patria kúzla, ako napríklad božie svetlo či rôzne úrovne kúzla zažehnanie zranení.
2. Mágia ohňa. Tento druh mágie je využívaný predovšetkým mágmi kruhu ohňa. Patria tu kúzla ako fireball, ohňová búrka či ohnivý dážď.
3. Mágia vody. Tento typ mágie využívajú samozrejme mágovia vody, čiže pokorní služobníci Adanosa. Patria tú kúzla ako blesk, guľový blesk, dážď, ľadový blok, alebo napríklad vyvolávacie kúzla, medzo ktoré patrí napríklad ľadový golem.
4. Mágia smrti. Túto mágiu využívajú mágovia zaoberajúci sa predovšetkým čiernou mágiou, patrí tu napríklad dych smrti, alebo veľmi známe a obľúbené kúzlo jednotky, Kruh Smrti, ktoré sa v treťom diele najskôr neobjaví, ale dúfať môžme.
5. Vyvolávacia mágia. Táto mágia je dosť spätá s čiernou mágiou, a môžete s jej pomocou vyvolať rôznych temných a pekelných pomocníkov, ako napríklad démona, kostlivca, či armádu temnot. Patrí tu však aj vyvolávanie trochu príjemnejších stvorení, ako napríklad vyvolanie jašteričky, či vlka.
6. Premenná mágia. Pomocou tejto mágie vaša duša nachvíľu vymení vašu telesnú schránku za telesnú schránku iného živočícha, ako napríklad premena vo vlka. Patrí tu však aj kúzlo posadnutosť a ovládnutie, kde sa zmocníte telesnej schránky inej ľudskej bytosti.

– Keď budete kúzliť, vždy budete potrebovať jednu ruku voľnú. To však znamená, že v tej druhej ruke môžte kľudne mať nejakú jednoručnú zbraň, ktorá vám pomôže napríklad v prípade, že sa k vám nepriateľ nebezpečne priblíži.

– Každá zbraň bude dobrá na iný typ nepriateľa. Proti kostlivcom určite nepochodíte s nejakou strelnou zbraňou, rovnako ako pri ľadovom golemovi, kde vám určite nepomôže mágia ľadu.

– Systém zameriavania nepriateľa sa konečne dočkal prepracovania a podľa všetkého mu zmeny iba prilepšia. Napríklad so zbraňou už budete môcť poraziť viacero nepriateľov, napríklad ak spravíte náprah dozadu a bude tam stáť nepriateľ, tak ho to samozrejme poraní.

– Jednoručné zbrane bude možné používať dve. To zvýši frekvenciu útoku a s takýmto štýlom boja sa vám môže podariť veľmi efektné a účinné kombo.

– V treťom Gothicu budeme môcť používať aj štíty, avšak len na obranu, žiadne hodenie štítu do nepriateľa sa tak nekoná.

– V treťom Gothicu bude viac ako 50 druhov rôznych zvierat a nepriateľských jednotiek, a samozrejme aj iné zvieratá, ako napríklad chovná zver, či hmyz.

Audiovizuálne spracovanie:

– Gothic 3, čo sa audiovizuálneho spracovania týka, si dáva záležať predovšetkým na veľmi prepracovaných postavách. Na jednej postave či NPC by malo byť až 15000 polygónov. Počet polygónov na modeloch zvierat a nepriateľských jednotiek by nemal byť výrazne nižší.

– Ďalšou vecou, čo nám v treťom Gothicu vyrazí dych, budú vodné plochy. Na tých si dali nemecký vývojari poriadne záležať a tak bude vodná plocha vrátane všetkých vlniek so shadermi. Samozrejme bude voda podliehať aj fyzikálnemu modelu, takže keď vstúpite do vody, adekvátne sa rozruší s k tomu patriacimi vlnkami a žblnkotom. Uvidíme, či nás vývojári prekvapia aj nejakým vodným životom, napríklad malými rybyčkami, ktoré by plávali okolo našich nôh.

– Ďalší bod sa bude venovať fyzike, ktorá bude v Gothic 3 hrať taktiež významnú úlohu. Týkať sa bude najmä kolízie objektov a modelov, takže ak napríklad hodíte nepriateľa na drevené bedne, tak sa tie drevené bedne adekvátne zachovajú. Ďalej sa bude týkať počasia a množstva objektov. Fyziku bude zabezpečovať AGEIA PhysX SDK, ktorú budete môcť podporiť aj Hardwarovo, a to pomocou karty s rovnakým menom, to však až po oficiálnom spustení predaja a po vydaní patchu.

– Hardwarová náročnosť zatiaľ nie je známa, no orientačná minimálne a doporučená konfigurácia už známa je:

Min. požiadavky: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, 128 MB GFX
Dop. požiadavky: CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, 256 MB GFX

– Nuž a nakoniec vám prinášame asi najdôležitejšiu informáciu. Gothic 3 je v pokročilom štádiu vývoja, hotových už je viec, ako 85% celej hry. Vývojari momentálne pracujú na dabingu a na zvukoch.

Dúfam, že vám tieto informácie pomôžu urobiť si akú-takú predstavu o hre Gothic 3. Niektoré z uvedených informácii znejú naozej bombasticky a niektoré tiež pomerne uletene. Pravdu sa dozvieme zrejme až na jeseň. Tak teda, do jesene je ešte veľa času, tak si nainštalujte oba predchádzajúce diely vrátane datadisku a skráťte si čakanie honbou za prelomenie magickej bariéry a lovom na temných drakov.

SHOOD

Online kníhkupectvo BUX.sk