CSI: Crime Scene Investigation

Autori návodu pre hru CSI: Crime Scene Investigation:
kaake (kaakeQinmail.sk)
kika (enigma2403@inmail.sk)
Ovládanie:
Dole máš ovládací panel. Má tri záložky:
1. Lokácie: Naľavo sa preklikávaš medzi lokáciami, ktoré sa ti sprístupnia počas hry. Vpravo máš kancelárie kriminálky: márnica, detektívova kancelária a laboratórium.
2. Nástroje: Majú dve podzáložky:
1. zbieranie
2. detekcia
3. Dôkazy:
1. stopy/otlačky
2. dokumenty
3. predmety
Úplne napravo je spis prípadu. Spis sa delí na tri záložky:
1. obeť
2.podozrivý
3. rekonštrukcia
Podozrivého môžeš predviesť na výsluch, až keď objasníš tri veci: prostriedky, motív a príležitosť. Ak ti zozelená šípka myši, znamená to, že ide o nejaké aktívne miesto. Predmety z inventára používaš tak, že na ne raz klikneš. Ak si chceš predmet v inventári prezrieť a nie ho použiť, musíš naň kliknúť dvakrát. Aktívne predmety si môžeš približovať tým, že na ne klikneš (na niektoré aj viackrát). Od priblížených predmetov sa oddiaľuješ tým, že klikneš do pravého alebo ľavého rohu obrazovky. Rozhovory ukončuješ tiež kliknutím na kraj obrazovky. Pokiaľ si nebudeš vedieť rady, tak si pohovor so svojim partnerom. Môžeš sa ho pýtať aj na dôkazy – a to tak, že klikneš na dôkaz a pretiahneš ho na svojho partnera. Keď budeš potrebovať nejakú právnu pomoc alebo zatýkač, zájdi do detektívovej kancelárie (tvoj nadriadený).1. Prípad: Hotelová vášeň (Hotel Champagne)

Na začiatku ťa bude sprevádzať aj tutoriál. Ocitáš sa na mieste činu. Prezri si telo obete. Klikni na telo (na aktívne miesto) a spustí sa animácia. Prezri si spis prípadu. Potom si obzri krk obeti, vidíš tam červené fľaky – pohmoždeniny. Zober si UV lampu (Nástroje/detekcia). Préjdi ňou nad pohmoždeninou na krku obete. Klikni tou lampou na krk obete, aktualizuje sa ti spis. Potom klikni na roztrhaný kus látky pri obeti (pred rukami) a vyber si zväčšovacie sklo, ktorým préjdi po látke a hľadaj malé predmety. V záhybe látky nájdeš vlas. Klikni naň, čím si ho priblížiš. Zistíš, že vlas nepatrí obeti, takže v miestnosti musel byť ešte niekto iný. Zober si pinzetu a ňou zober vlas. Pridá sa ti do záložky dôkazy. Pozri si ho. Po prezretí si oddiaľ látku a rukavicami si ju vezmi. Potom sa oddiaľ až na pohľad izby. V izbe je s tebou majiteľ hotela, tak ho vyspovedaj. Dozvieš sa, že obeť bola striptérka a s majiteľom hotela sa nepoznala. Potom si otvor dôkazy/dokumenty a dvojklikom registračnú kartu. Tým si sprístupníš ďalšiu lokáciu. Popýtaj sa partnera na dôkazy a tým skončil zároveň aj tutoriál. Na zemi za tvojim partnerom je predmet, na ktorý sa pozri. Je to náramok a sú na ňom vyryté písmena KY. Rukavicami ho zober. Potom sa pozri ešte na telo obete, priblíž si jej ústa. Má v nich 20 dolárov, vezmi si ich. Potom sa pozri na telku. Priblíž si ju a na tlačítka použi štetec, pretri ním tlačítka, čím nájdeš úplný otlačok prsta, potom naň tým štetcom klikni, tým si ho pridáš medzi dôkazy. Potom si pozri ovládač pod stoličkou. Použi naň štetec a získaš čiastočný otlačok prsta. Potom choď do kúpeľne. Pozri sa na umývadlo, priblíž si ho, nájdeš na ňom škvrny. Použi tam luminol a zviditeľni sa ti zaschnutá krv. Použi tampón na odobratie vzorku.

Potom sa vyberieme do ďalšej lokácie – byt Jenny Stricklandovej. Klikni na jej dvere, a vyspovedaj Jenny (bola to kamarátka obete z detstva). Zistíš, že meno zavraždenej je Karen (Kylia Yardstrum). Potom ti Grissom oznámi, že by ste mali ísť za Jimom Brassom (tvoj nadriadený).

Detektívová kancelária. Pozhováraj sa s Brassom. Získaš novú lokáciu – byt Karen (Kylia).

Teraz choď do márnice (patológ je Al Robbins). Pozhováraj sa s patológom. Dozvieš sa, že príčinou smrti bolo uškrtenie tkaninou(zlomenie jazylky) a pod nechtami mala kúsky kože. Obeť trpela žltačkou typu C. K smrti došlo medzi 23:00 – 23:30. Obeť neprišla o žiadnu krv, a teda krv na mieste činu nebola jej.

Laboratórium (je tu Greg Senders). Klikni na mikroskop. Ukáž Gregovi látku a peniaze. Na bankovke nie sú žiadne otlačky prstov a látka bola bežneodtrhnutá. Choď k počítaču a klikni na prvý riadok „Vyhladať a porovnať“ a daj tam otlačok prsta z telky a nájde ti človeka menom Bert Susten, ktorý bol zatknutý za napadnutie a sexuálne obťažovanie. Je to vlastne majiteľ hotela. Potom daj Gregovi kožu spod nechtov obete a krv z umývadla hotela. Coď znova na počítač – „Vyhladať a porovnať“ – do ľavej kolonky daj čiastočný otlačok prstu a do pravej kolonky daj trestný záznam Sustena. Nezhodujú sa.

Choď do bytu Karen. Na stolíku je počítač, pozri sa do kalendára a zistíš, že posledné stretnutie mala o 22:00 s Devonom Rodgersom v hotely. Do dôkazov sa ti vytlačí aj výpis z kalendára. Naľavo od počítača je záznamník, vypočuj si správu a dozvieš sa, že Karen dĺžila Sustenovi peniaze. Pásku budeš mať aj v inventári. Naľavo na stole sú hotelové účty, ktoré zober. Ďalej na malom stolíku nájdeš lieky na žltačku, ktoré zober. Dozvieš sa, že Karen sa nakazila nedávno.

Detektívova kancelária. Vypýtaj si od Brassa príkaz na vyžiadanie vzorky DNA od majiteľa hotelu.

Vypočúvanie Sustena. Popýtaj sa Sustena na všetko. Dozvieš sa, že klamal, že obeť poznal. Potom použi na Sustena tampón, získaš výter z úst. A potom použi naňho pinzetu a získaš jeho vlas.

Labák. Daj Gregovi hotelové účty, pásku zo záznamníku, fľaštičku z liekmi. Vo fľaške sú naozaj interferóny a získaš aj otlačok prstu. Potom mu daj ešte DNA Sustena. Povie ti, že DNA Sustena je zhodná s krvou z umývadla, ale vzorka kože spod nechtov obete mu nepatrí. Potom choď k ikroskopu a porovnaj vlas z hotela a Sustenov vlas. Nezhodujú sa. Potom choď na počítač a vlož tam otlačok prstu z fľaštičky. Daj prehľadať databázu, ale žiadna zhoda z databázov. A teda nepatria ani Sustenovi. Potom vlož do počítača denný program a daj prehľadať databázu. Nájde ti trestný záznam Devona Rodgersa. Má na svedomí rôzne krádeže, držanie narkotík, napadnutia,… Potom porovnaj Devonov záznam a otlačok prstu z diaľkového ovládača a zistíš, že sú zhodné, ale otlačok z liekov nesedí z Devonovym otlačkom.

Detektívová kancelária. Opýtaj sa ho na ďalšie podrobnosti o obeti. Dozvieš sa, že obeť mala pred 6 mesiacmi podozrenie, že ju niekto sleduje. Takže požiadaj o znovupredvedenie majiteľa hotela na výsluch. Vypočuj Sustena a dozvieš sa, že jeho krv sa dostala na umývadlo keď vymieňal rozbité zrkadlo. Potom choď znova za šéfom a vypýtaj si príkaz na zaistenie vzorky DNA od Devona Rodgersa. Vypočuj Devona. Dozvieš sa, že Rodgers poznal Karen dobre, a že sa s ňou dnes večer stretol v hoteli. Má na tele nevysvetliteľné škrabance, vie aj, že Karen mala žltačku, možno sa tiež nakazil. Potom si tampónom zober výter a pinzetou vlas.

Labák. Daj Gregovi Rodgersovu DNA. Dozvieš sa, že čiastočky kože spod nechtov obete patria Rodgersovi. Potom pod mikroskopom porovnaj vlas Rodgersa a vlas z hotela – sú zhodné.

Detektívová kancelária. Daj si predvolať Rodgersa. Opýtaj sa ho odkiaľ sa vzala jeho koža pod nechtami obete a už len sledujte záverečnú animáciu.

2. prípad: Nemáte oheň (Light my fire)

Grayov dom. Si na mieste činu. Ide o požiar u Jasona Graya. Takže naľavo od tvojej asistentky je na zemi aktívne miesto(pri skrinke), klikni tam. Sú tam zelené črepy a trieska z dreva. Črep zober – je to vlastne farebné sklo, ale nepatrí k oknu. Potom sa pozri na obhorenú triesku a použi na ňu UV lampu. Potom tú triesku zober. Nad obhoreným miestom visí na stene obraz, ktorý okomentuj a použi naň čuchač, čím dostaneš vzorku dymu. Potom na obhorenom stole je telefón. Vytoč posledné volané číslo. Naľavo od telefónu je obhorený papier, z ktorého získaš pomocou ninhydrínu otlačky prstov. Z ľavej strany stola (treba klikať na spodnú časť stĺpu, tým sa dostaneš za stôl). Tam pri počítači je olejová handra, ktorú zober. Zistíš, že požiar mohol byť založený Molotovovým koktejlom. Napravo pod stolom je antický zapaľovač, ktorý zober. Potom choď naľavo od dverí na balkón, kde sú na zemi črepy. Sú vnútri, takže predpokladáme, že okno bolo rozbité zvonka. Potom choď von. Pod rozbitým oknom je stopa v zemi, tak ju odlej sádrou (klikneš sádrou na stopu). Potom si pod oknom všimni aj črepy – čo je divné, ak bolo sklo rozbité zvonku. Pinzetou zober aj črep. Potom sa choď porozprávať s Grayom. Dozvieš sa, že pri požiare boli zničené dôležité obchodné dokumenty. Povie ti aj o svojom obchodnom konkurentovi Jamesovi Ritchim.

Labák. Daj Gregovi vzorku dymu – obsahuje stopy náplne do zapaľovača alebo palivového olej. Potom mu daj odliatok stopy – povie ti, že to nie je asi otlačok stopy, ale kolena. Potom mu daj farebné sklo – je to črepina z fľaše juhoamerického vína, obsahujúca stopy palivového oleja. Potom mu daj tiesku – obsahuje stopy katalyzátoru (kvapaliny zo zapaľovača). Ďalej mu daj obhorelú handru – obsahuje katalyzátor, stopy palivového oleja, asi z leteckého priemylu a je vyrobená z juhoamerickej bavlny. A potom mu daj ešte zapaľovač – je možné, že ním bol založený požiar. Potom mu daj črep, čo si našiel vonku a Greg ti povie, že to vyzerá, že okno bolo rozbité zvnútra. Potom choď na počítač. Vlož otlačok prstu a prehľadaj databázu. Otlačok patrí Jamesovi Ritchiemu. Bol obvinený z poisťovacieho podvodu, ale obvinenia boli stiahnuté.

Detektívova kancelária. Požiadaj šéfa o preverenie Richieho.

Richieho kancelária. Pozhováraj sa s Richiem. Richie bol v dobe požiaru v lietadle. Dozvieš sa, že Gray má tryskové lietadlo, a preto sa stáva naším ďalším podozrivým.

Detektívova kancelária. Spýtaj sa šéfa, či má Gray lietadlo a on ti povie, že má a je na letisku Henderson Executive. Tým získaš aj novú lokáciu. A over si aj alibi Richieho.

Letisko Henderson Executive. Pri prednej časti lietadla je barel, z ktorého zober zamastenú handru. Na zadnej strane lietadla si pozri jeho číslo – ide o stroj č. T-146, čiže ide o Grayovo lietadlo. Na stole pod lampou nájdeš list, v ktorom stojí, že Gray má dlh 1,5 mil. dolárov. List si aj zober. Medzi lietadlo a stolíkom je polica s krabicami. Na jednej krabici je nálepka, z ktorej sa dozvieš, že Gray nakúpil palivo v Ekvádore. Potom si tú nálepku aj vezmi.

Labák. Daj Gregovi mastnú handu z letiska – je z rovnakej tkaniny ako handra z Grayovho domu.

Detektívová kancelária. Dáme si predviesť Graya na výsluch. Vyspovedáme ho. Prizná sa k založeniu požiara vo svojom dome (animácia), ale potrebujeme si to pre istotu overiť. Takže sa vydáme do Grayovej dielne.

Grayova dieľňa. Pred dverami sú v pôde dve stopy, sprav si odliatok oboch stôp. Potom na kľučke vezmem otlačky prstov. Potom vojdi dnu. Hore na poličke sú vínové fľaše, jednu si zober. Na zemi je kanister benzínu, použi naň tampón a zober vzorku benzínu. Na stene pred tebou sú v stene 4 klince a na nich je vlákno, ktoré zober pomocou pinzety.

Labák. Daj Gregovi vzorku benzínu – súhlasí s tým, čo bol použitý pri požiare, vlákno – je to ten istý typ ako aj handra. Choď na počítač, vlož tam otlačky z dielne, počítač ich rozdelí na dve sady. Jedny patria Grayovi a druhé patria Stanovi Ginnsovi., ktorý bol zatknutý za držanie narkotík. Potom vlož do počítača odliatok väčšej topánky a prehladaj databázu. Zistíš, že sú to č.11,5. Potom vlož odliatok menšej topánky – ide o č. 9, bežecké boty.

Detektívová kancelária. Dáme si predvolať Ginnsa. Vyspovedáme ho. Je to známy drogový díler, bol na Grayovej záhrade a má číslo topánok 11,5 a sedí s otlačkom spred Grayovej dielne. Potom si dáme u šéfa predvolať Graya. Vyspovedáme ho. Dozvieš sa, že Gray chcel skyť svoje problémy s drogami a spojenie s Ginnsom. A teda hrozilo, že Gray prestane nakupovať od Ginnsa. Ďalej sa dozvieš, že Ginss navštívil Graya v noc požiaru. Potom si daj predvolať Ginnsa. Vyspovedaj ho. On sa prizná, že podpálil Grayovi dom.

3. prípad: Garveyho smola (Garveys Beat)

Okraj cesty Tropicana Avenue. Si na mieste činu. Ideš riešiť prípad zavraždeného policajta. Takže obzri si telo. Najprv si pozri zblízka hlavu – sprav si odliatok rany pomocou Mikrosilu. Potom si prezri zranenie na boku hrude. Potom sa pozri na krvavú kaluž na ceste naľavo od policajta. Tampónom si zober vzorku. O kúsok ďalej leží montážna páka na pneumatiky – pravdepodobne s ňou bola obeť ovalená. Asi v strede páky je zachytené nejaké vlákno. Zober si lupu, priblíž si to a pinzetou vlákno zober. Potom zober aj páku. Potom sa pozri na policajtovú zbraň, ležiacu nad hlavou obete. Štetcom zober otlačky prstov zo zbrane a potom aj samotnú zbraň. Potom sa pozri do auta. Medzi sedadlami je ID karta Jeffreyho Deschampsa, ktorý má podľa dátumu narodenia už 72 rokov. Kartu si zober. Na sedadle spolujazdca je papier, ktorý zober. Potom si pozri ešte škvrnu na sedadle šoféra. Luminolom postriekaj fľak a zistíš, že je to krv. Zober tampónom vzorku.

Márnica. Pozhováraj sa s patológom – príčinou smrti nebol úraz hlavy, ale boli to strelné zranenia na hrudi. Guľky sú obe ráže 44 magnum – dostaneš ich aj ako dôkaz. Obeť bola zastrelená z krátkej vzdialenosti. Ranu do hlavy spôsobila pravdepodobne železná tyč.

Labák. Gregovi daj odliatok zranenia hlavy – zhoduje sa so zranením od železného nástroja, krv z dialnice – pochádza z prasaťa, vlákno z tyče – ide o bavlnu, krv zo sedadla – je tiež z prasaťa, papier – bolo tam napísané „Kraj cesty Tropicana Avenue. Auto na krajnici. Potrebuje pomoc.“, takže policajt zastavil, aby pomohol inému jazdcovi, ID karta – je falošná, tyč – je na nej Garveyova krv, zbraň – je plne nabitá, náboje – sú staré cca 35 rokov. Potom choď na počítač a vlož otlačok prstu zo zbrane a daj prehľadať databázu. Patrí Garveyovi. Potom tam vlož ID kartu – zistíš, že Jeffrey Deschamps bol policajt, ktorý bol zavraždený, a to rovnakým spôsobom ako Garvey, ale v jeho prípade bola nájdená aj vražedná zbraň kalibru 44, a to pod autom v tráve. Prípad nebol vyriešený. Okraj cesty Tropicana Avenue. Auto už odtiahli, ale ostala tu zbraň. Je to kaliber 44, z ktorej sú vystrelené dva náboje. Prípad sa zhoduje s nevyriešeným prípadom spred 30 rokov. Nie sú na nej žiadne otlačky a číslo bolo upílené. Zbraň si vezmi.

Labák. Gregovi daj starú zbraň a zistíš, že ide o vražednú zbraň. Potom choď na počítač a klikni na druhý riadok „webový chat“. Otvorí sa ti chat a napravo sa ti zobrazia témy na chatovanie. Takže pohovor si so Sutherlandom – vie o podobnom nevyriešenom prípade.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si kontakt na majiteľa stránky „crimechat.com“. Volá sa Jack Riley a šéf ti dá adresu.

Dom Jacka Rileyho. Porozprávaj sa s Rileym. Povie ti, že pozná nevyriešený prípad Deschampsa od Sutherlanda. Požiadaj o prehliadku bytu a o IP adresy užívateľov chatu, ale prehliadku bytu ti nepovolí a nevydá ti ani IP adresy. Na svoje meno má registrovanú pištol 44 Magnum, ale jej krádež nahlásil pred pár mesiacmi.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si povolenie na prehliadku Rileyho domu.

Rileyho dom. Napravo sú plechovky, ktoré si priblíž a vezmi z nich otlačky prstov. Potom si pozri nástenku, je tám poznámka o Rileyho fanúšikovi. Pozri si počítač, získať fotografie z jeho webstránok a zoznam IP adries. Z fotiek usúdiš, že Sutherland bol na mieste činu ešte pred príchodom polície. Potom si pozri knihy na kraji stolu, zistíš, že Riley je fanúšik kriminalistiky. Všetky knihy napísal Edwin H. Sutherland.

Labák. Choď na počítač, vlož otlačok prstu z plechovky a prehľadaj databázu. Nič nenájdeš, pretože otlačky nie sú úplne.

Detektívová kancelária. Opýtaj sa šéfa na Sutherlandovu IP adresu. Dostaneš novú lokáciu – počítačové laboratórium UNLV, a dozvieš sa, že Riley študoval na tejto univerzite pred 10 rokmi.

Dom Rileyho. Pohovor si s Rileym. Riley tvrdí, že nemá prístup do laboratória.

Počítačové laboratórium UNLV. Porozprávaj sa s profesorom Franklinom. Po Vašom rozhovore získaš nových podozrivých – Johna Laskina, ktorý sa zameriava na výskum nevyriešených prípadov a profesora Franklina. Potom si pozri červenú plechovku pri počítači. Zober z nej otlačky prstov.

Labák. Choď na počítač, vlož otlačky zo sódy a prehľadaj databázu. Nič si nenašiel.

Detektívová kancelária. Opýtaj sa šéfa, či môže skontrolovať Johna Laskina. Dozvieš sa, že študuje na UNLV a býva na internáte. Daj si ho predzviesť. Povypytuj sa ho na všetko. Dozvieš sa, že nosí červený sveter, tak si pinzetou zober vzorku jeho svetra. Chodieva aj na stránku crimechat.com a v dobe vraždy viedol vyučovanie. Pozná aj nevyriešený prípad Deschamps.

Labák. Daj Gregovi vzorku svetra – materiál súhlasí s vláknom nájdeným na páke, ale odtieň farby nesúhlasí.

UNLV. Pozri si zblízka sveter vzadu na strednej stoličke. Zistíš, že sú na ňom biele škvrny, asi lupiny. Priblíž si ich lupou. Potom si tie lupiny zober adhéznou páskou. Oddiaľ sa a zober si aj sveter.

Labák. Daj Gregovi lupiny – obsahujú vzorku DNA, ale nemáš ju zatiaľ s čím porovnať, sveter – vlákno, ktoré sa našlo na tyči je z tohto svetra. Ak chceš, porovnaj si to pod mikroskopom.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si povolenie na odber DNA od profesora Franklina, Jacka Rileyho a Johna Laskina. Dá ti povolenie na odber DNA od Rileyho a Franklina, Laskina vylúči z podozrivých, lebo mu sedia alibi.

Rileyho dom. Povedz mu o povolení a zober si tampónom vzorku DNA.

UNLV. Porozprávaj sa s Franklinom, dozvieš sa, že nemá alibi, lebo bol sám. Potom si tampónom zober DNA.

Labák. Daj Gregovi Rileyho DNA – nezhoduje sa s DNA lupiny, Franklinovu DNA – zhoduje sa z DNA lupiny.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si zatýkač na profesora Franklina. Vyspovedajte ho. Prizná sa, že mu sveter patrí. A dozvieš sa, že Franklin je vlastne Sutherland. Ako Franklin zabil Deschampsa, ale nevedel sa s tým vyrovnať a tak sa u neho vyvinula ďalšia osobnosť – Sutherland. Ako Sutherland sa snažil Deschampsovu vraždu vyriešiť, ale páchateľa nikdy nenašiel (veď napokon to bol on sám). A nakoniec zabil Garveyho, aby si pripomenul Deschampsov prípad.

4. prípad: Nie je nad mŕtvolu v sude (More Fun than a Barrel of Corpses)

Labák. Si v labáku, kde sa pozhováraj s Warrickom Brownom. Povie ti, že si máš vypočuť nahrávku, takže choď k počítaču a klikni na tretí riadok „Zvuková analýza“. Vypočuj si nahrávku. Potom si na časovej osi nahrávky označuj jednotlivé úseky a počúvaj, či nebudeš niečo počuť na pozadí nahrávky. V jednom úseku budeš počuť slona a v poslednom elektronické zvuky, niečo ako automaty. Takže klikni v počítačí na štvrtý riadok „Internetový adresár“. Nájde ti hotel a kasíno Monaco – kasíno, kde vystupujú zvieratá. Tým získaš novú lokáciu.

Kasíno. Porozprávaj sa s cviciteľom. Potom sa pustíme do hľadania dôkazov. Napravo od Warricka je stopa pneumatík, odlej si ju. Vľavo od dverí je telefónna búdka, priblíž si ju a vezmi si otlačky prstov. Vpravo od Warricka je v rohu barel, ktorý si obzri, ale na otvorenie potrebujeme povolenie. Povolenie ti môže dať len správca. Potom sa ešte porozprávaj s cvičiteľom a pozri si slona.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si povolenie na otvorenie barelu, ale nedá ti ho, pretože zatiaľ nič podstatné neviete a nemáte.

Kasíno. Poži na barel infračervenú diagnostickú kameru a uvidíš, že v bareli je telo. Automatický barel otvoríš. Obzri si telo. Pozri sa na nohy, má ich fľakaté, pravdepodobne preto, že ju vliekli. Použi adhéznu pásku na zelený fľak a potom aj na červený fľak. Potom si pozri tvár obete. Z úst jej vyber žetóny.

Márnica. Porozprávaj sa s patológom. Obeť zomrela na anafylaktický šok. Obeť mala sennú nádchu. Je mŕtva najviac 6 hodín. Patológ ti dá aj vzorku peľu z jej dutín.

Labák. Daj Gregovi červený fľak – je to pravdepodobne pôda z okolia kasína, zelený fľak – je to miazga z červeného dubu, vzorku peľu – je tvorený exotickou zmesou juky, tigrieho agáve a stromového kaktusu. Potom choď na počítač, analyzuj otlačok prstu – nič nenájdeš. Potom analyzuj pneumatiku – je to pneumatika, ktorá sa používa na menších nákladných autách a SUV.

Detektívová kancelária. Opýtaj sa na totožnosť obete. Obeť je Sofia Benedettiova, dcéra miestného bohatého kasínového magnáta. Potom sa opýtaj na zoznam rastlín od Grega a získať novú lokáciu „Púštna záhrada“, pretože tieto rastliny sa tu nevyskytuju, takže musia byť z botanickej záhrady. Vypýtaj si aj povolenie na prehliadku Sofiinho domu, ale nepovolí ti ju, lebo jej rodičia nechcú, aby sa to dostalo do novín.

Púštna záhrada. Warrick ti povedal, že Sofiu niekto videl v tejto záhrade. Pozri sa na zem, sú tu stopy po pneumatikách. Použi na ne elektrostatický snímač otlačkou a máš otlačok pneumatiky. Hneď vedľa je kameň, z ktorého si vezmi pinzetou hlinu. A etš kúsok nad tým si pozri trávu – musel na nej niekto ležať. Naľavo od Warricka je kôš, choď k nemu a pozri sa dnu. Na vrchu je biela servítka, pozri sa na ňu lupou a nájdeš vlas. Pinzetou ho vezmi a potom zober aj servítku. Naľavo od koša je šopa, skús ju otvoriť, ale je zamknutá.

Labák. Daj Gregovi vlas z kapesníku – obsahuje dostatok DNA k poroznaniu a preto ťa Greg pošle po vzorku do márnice, pôdu zo záhrady – je vhodná pre kaktusové rastliny a je zhodná so vzorkou z obete, kapeník – ten, kto ho použil je alergik, obsahuje stopy experimentálného lieku Maxamin. Choď na počítač a vlož otlačok pneumatiky – ide o univerzálne pneumatiky a používajú sa na vozoch L-160. Potom ju porovnaj so stopou nájdenou pri kasíne a zistíš, že sú zhodné na 70%.

Márnica. Pohovor si s patológom. V tele obete bol nájdený liek Maxamin, ktorý mohol spôsobiť aj smrť obete. Maxamin sa používa na liečbu rakoviny (obeť rakovinu nemala), z čoho vyplíva, že vrah má buď rakovinu, alebo je lekár, pretože nikto iný nemá k lieku prístup. Dostaneš teda aj dôkaz.

Labák. Daj Gregovi vzorku od lekára – zhoduje sa s hlienom v kapesníku, a vlas nájdený v kapesníku sa nezhoduje z vlasmi obete. Kapesník bol teda pravdepodobne vražednou zbraňou.

Detektívová kancelária. Spýtaj sa na Maxamin a zistíš, že v meste je len pár skupín, ktoré tento liek testujú. Tento liek predáva len jedná lekáreň v meste.

Lekáreň. Hneď po príchode sa Waricck pozhovára s lekárničkou, ktorá sa volá Leda Callistova. Pridá sa ti medzi podozrivých, takže si s ňou pohovor. Povie ti o doktorovi Wilkinsonovi, ktorý si objednal v lekárni Maxamin. Vlastní aj malé nákladné auto a tým sa ti otvorí aj nová lokácia „Ordinácia“.

Ordinácia. Porozprávaj sa s doktorom Wilkinsonom. Povie ti, že bol doktorom obete, má auto L-160, od ktorého má kľúče aj jeho žena – pani Wilkinsonova, ktorá sa ti teda pridá medzi podozrivých. Ku koncu rozhovoru ti dá svoju adresu – a teda nová lokácia „Wilkinsonova rezidencia“.

Wilkinsonova rezidencia. Pohovor si s pani Wilkinsonovou. Opýtaj sa aj na auto, povie ti, že je v garáži a že sa môžeš ísť pozrieť (nová lokácia „Wilkinsonova garáž“). Pani Wilkinsonova poznala obeť a jej manžel s ňou mal možno pomer.

Wilkinsonova garáž. Pozri sa na zadnú pneumatiku auta a zober si páskou stopy pneumatiky. Potom si pozri nákladový priestor auta. V ľavej časti sú drevené triesky, ktoré zober pinzetou a v pravej časti sa nachádza papier – je to objednávka na drevo, vezmi si ju. V dolnej pravej časti nákladného priestoru je nejaká lepkavá látka, zober ju tampónom.

Labák. Daj Gregovi lepkavú látku z auta – je to miazga zčerveného dubu a je totožná s tou, ktorú mala obeť na nohaviciach, drevené triesky – sú z dubu, ktoré sa používajú ako palivo. Choď na počítač a vlož stopu pneumatiky doktorovho vozidla – sú to univerzálne pneumatiky z L-160, potom porovnaj stopu z garáže so stopou zo záhrady – sú zhodné (skús porovnať stopu z doktorovho auta so stopou z kasína – žiadna zhoda, zaujímavé, kedže stopa z garáže je zhodná so stopou zo záhrady a stopa zo záhrady je zhodná zo stopou z kasína na 70%). Zistíš aj, že auto Wilkinsona bolo to auto, kde bola prevážaná obeť.

Detektívová kancelária. Opýtaj sa kedy kontaktoval Wilkinson drevársku spoločnosť. Kontaktoval ju pred troma dňami, ale šéf zistil, že volal aj viackrát do lekárne, takže nám asi manželia Wilkinsonovi nehovoria pravdu. Daj si predvolať Ledu Callistonovu. Vyspovedaj ju – či má pomer s doktorom Wilkinsonom. Mail s doktorom Wilkinsonom pomer a Leda je naštvaná, že tento pomer ukončil. Vie aj, že na doktorovom aute sú jamky a oderky. Potom si od nej vypýtaj vzorku DNA, ktorú tampónom odober. Potom si daj predvolať doktora Wilkinsona. Vyspovedaj ho. Prizná sa k pomeru s obeťou aj s lekárničkou. Potom mu odober vzorku DNA. Daj si predvolať pani Wilkinsonovu. Spýtaj sa jej, kedy šoférovala auto – povie, že nikdy, pretože nevie jazdiť s manuálnou prevodovkou. Opýtaj sa potom na Ledu a vysvitne, že jej vadia manželové zálety. Potom jej odober vzorku DNA. Potom si znova predvoláme Ledu. Opýtaj sa na pomer obete s doktorom a zistíš, že Lede vadilo, že sa stretávali.

Labák. Daj Gregovi vorky DNA od Ledy, doktora Wilkinsona a od pani Wilkinsonovej. Zistíš, že vzorka vlasu z kapesníku je zhodná s DNA Ledy.

Detektívová kancelária. Daj si predvolať Ledu Callistovú. Oznam jej zhodu DNA. A pozri si už len záver.

5. prípad: Ledina labutia pieseň (Leda’s Swan Song)

Detektívová kancelária. Brass ťa oboznámil, že Grissom sa ešte nevrátil z púštnej záhrady, a tvojou úlohou je ho nájsť. Je to vpodstate pokračovanie predošlého prípadu. Tak vyspovedaj Brassa. Zistíš, že otlačky Ledy Callistovej boli zmenené kyselinou a je hlavnou podozrivou. Pribudnú ti zároveň tri lokácie – zadržovacia cela, Ledin byt a púštna záhrada.

Púštna záhrada. Pozri si holuby naľavo od Catherine, nájdeš tam larvu, ktorú si zober. Napravo od hmyzu je aj stopa topánky, tak ju odlej. Potom sa pozri na lapmu naľavo od holubov – jej spodnú časť. Je odratá a sú tam modré čiastočky, ktoré si lupou priblíž. Pomocou pinzety ich zober – je to farba. Pri lampe sú aj stopy pneumatiky, z ktorých si urob odliatok. Potom sa pozhováraj so záhradníkom, pridá sa ti medzi podozrivých. Na základe vášho rozhovoru usúdiš, že Grissom bol vlákaný do púštnej záhrady, ale záhradník tvrdí, že Grissomovi nevolal.

Labák. Daj Gregovi kúsky farby – je to typ farby používaný na autách typu L-160, larvu – je to larva požierača ľudí, ktorá sa v Las Vegas nevyskytuje. Použi počítač, analyzuj odliatok stopy – je to veľkosť 10 a sú to spoločenské topánky Roberto Livina. Veľkosťou aj typom odpovedajú Grissomovým topánkam. Potom analyzuj otlačok pneumatík – vykazujú podobnosť s pneumatikami z menších nákladných áut a SUV.

Detektívová kancelária. Vyžiadaj si stopy pneumatík z Wilkinsonovho auta, dostaneš ich ako dôkaz.

Labák. Použi počítač a porovnaj stopu od Brassa zo stopou záhrady – zhodujú sa. Potom daj ešte vyhladať pneumatiky od Brassa v databáze a zistíš, že patria L-160.

Detektívová kancelária. Vypýtaj si povolenie na prehliadku Wilkinsonovho auta.

Wilkinsonova rezidencia. Pohovor si s doktorom, bude ďalším podozrivým.

Wilkinsonova garáž. Auto je preč.

Zadržovacia cela. Pozhováraj sa s Ledou. Dozvieš sa, že Grissom žije, ale môže čoskoro zomrieť.

Ledin byt. Napravo v skrinke s knihami je v druhej poličke zhora kniha – grécka mytológia, takže Leda má znalosti z gréckej mytológie. Kúsok vpravo od knihy na skle je nejaký fľak. Zober tampónom vzorku. Kúsok naľavo od police s knihami je malá skrinka. Dole na mriežke je nejaká fľaška s tekutinou. Zober ju. Na malom stolíku medzi pohovkami sú žetóny, zober si ich. Na pohovke je mobil, skús zobrať otlačky prstov, ale nedajú sa vziať, lebo sa prekrývajú. Mobil si zober. Naľavo od pohovky je hore na skrinke fotoalbum. Otvor ho a zober si vrchnú stránku, na vnútornej strane obálky pod obrázkom vtáka je mastný fľak, zober z neho otlačky prstov. Naľavo pod sviečkami je stolík, sú na ňom kľúče a obhorené papiere. Zober kľúče aj papiere a pod nimi bol ešte jeden papierik, vezmi aj ten.

Labák. Daj Gregovi vzorku fľaku zo skla – obsahuje unikátnu zmes gélu glukonátu vápenatého a aloe vera, ideálne na popáleniny kyselinou chlórovodíkovou, spálený list – pochádza z hotela Champagne, je to dopis na rozlúčku, fľašku – je to chloroform, pravdepodobne ním bol omráčený Grissom, mobil – nič sa nedá zistiť, prvú stranu z fotoalbumu – je to Ledina svatobná fotka, väčší kľúč – pravdepodobne pochádza z auta L-160, menší kľúč – je na ňom číslo 10072. Choď na počítač, vlož otlačok prstu z albumu a prehľadaj databázu – nič. Potom vlož novinový článok – zistíš, že Sofia Benedettiova (obeť z minulého prípadu) bola zatknutá za držanie narkotík.

Wilkinsonova garáž. Pohovor si s doktorom, a potvrdí ti, že auto si mohla vziať aj Leda.

Detektívová kancelária. Zisti si dievčenské meno Ledy – je to Murphyová. Vypýtaj si povolenie na prehliadku hotela Champagne. Zamietne ti to, ale dá ti dôkazy z predchádzajúcich prípadov – otlačok prstu z fľašky s liekmi, látku z hotela Champagne a peniaze z úst obete (prvý prípad) a žetóny (štvrtý prípad).

Labák. Daj Gregovi látku – sú na nej stopy gélu glukonátu vápenatého a aloe vera, žetón z minulého prípadu – sú rovnaké ako mala Leda doma. Choď na počítač a porovnaj otlačky prstov z fľašky z liekmi s otlačkom prsta z fotoalbumu – sú zhodné.

Zadržovacia cela. Opýtaj sa Ledy NAJPRV na to, či omámila Grissoma chloroformom. Potom sa jej opýtaj aj na Karen – dozvieš sa, že tvoje IQ je od 1-10.

Detektívová kancelária. Požiadaj ho, aby znova otvoril prípad Karen. Otvorí ho, takže dostaneš nové lokácie – hotelová izba a byt Karen.

Hotelová izba. Všimni otvorené okno, priblíž si ho a výjdi von na požiarné schodisko. Otoč sa a na parapete nájdeš fľak, použi naň tampón. Potom si pohovor s majiteľom hotela.

Labák. Daj Gregovi fľak z rámu okna – zistíš, že je to zmes gélu glukonátu vápenatého a aloe vera, to znamená, že Leda bola na požiarnom schodisku hotela, keď bola Karen zavraždená.

Byt Karen. Pozri sa do počítača, otvor si rozvrh a nájdeš tam meno Bernard Murphy, mal by to byť Ledin otec. Rozvrh si dáš aj do dôkazov.

Labák. Choď na počítač, vlož rozvrh a nič nenájdeš, takže Murphy nemá žiadný trestný záznam.

Detektívová kancelária. Daj vyhlásiť pátranie po Wilkinsonovom aute a požiadaj o informácie o Murphym. Zistíš, že Grissom kedysi pracoval s Murphym, ale ten bol prepustený pre zlé získavanie dôkazov a Grissom bol pozvaný do disciplinárnej komisie, ktorá Murphyho vyšetrovala. Opýtaj sa, kde je Murphy teraz a dozvieš sa, že minulý mesiac spáchal samovraždu a to by mohol byť Ledin motív.

Zadržovacia cela. Opýtaj sa Ledy na jej otca. Zistíš, že Murphy bol ozaj jej otcom. Bol prepustený a za vinu to dáva Grissomovi.

Detektívová kancelária. Šéf ti povie, že sa našlo Wilsonove auto, niekde v priestoroch firmy U-Keep, ale je tam viacero skladísk a on ti môže dať povolenie len na jedno skladisko. Potom sa opýtaj akú rolu hral Grissom vo vyhodení Murphyho. Dozvieš sa, že Grissom uviedol do správy, že Murphy je nevinný, ale starosta to ututlal, lebo sa bál rodiny Benettiovych. Potom sa už len spýtaj, či ti zistí ku akému skladu patrí kľúč s číslom 10072.

Zadržovacia cela. Pohovor si s Ledou. Povedz jej, že Grissom napísal do správy, že jej otec bol nevinný, ale nechce ti veriť.

U-Keep. Klikni na pravú časť, tým otvoríš bránu. Automaticky prejdeš k skladisku, ktoré sa pri otváraní zasekne. Oddiaľ sa a pozri sa vpravo ku smetiaku. Je tu tyč, ktorú zober. Oddiaľ sa a rovno pred tebou na konci ulice je barel. Zober ho a sleduj už len záverečne video.

Online kníhkupectvo BUX.sk