Rainbow Six: Vegas

rainbow-six-vegas-screen

 

Autor článku: Shood
Výrobca: Ubisoft
Vydavateľ: Ubisoft
Typ hry: taktická FPS
Webová stránka: www.rainbowsixgame.com
Dátum vydania: September 2006

Séria Rainbow six, ktorej prvý diel uzrel svetlo sveta už v roku 1998, priniesla do žánru FPS jednu veľmi dôležitú a podstatnú vec, a to taktiku a tímového ducha. Zatiaľ vyšli 4 diely Dúhovej šestky, a väčšina hráčov pokladá za najlepší diel v poradí tretí Rainbow six, s podtitulom Raven Shield. Naopak, štvrtý a zatiaľ posledný diel Rainbow six: Lockdown by fanúšikovia najradšej zakopali pod zem, čo má za následok hlavne úplne vymiznutie taktického elementu, na ktorom si celá séria po dlhé roky zakladala. Nuž a ako dopadne piaty diel, Rainbow six: Vegas, to je zatiaľ len vo hviezdach, a samozrejme aj vo vývojárskych hlavách.
Ako už podtitul Vegas napovedá, v novej hre od Ubisoftu si po nepriateľoch zastrieľate v Americkom meste, ktoré nikdy nespí, v Las Vegas. V meste hriechu sa pohybuje množstvo vplyvných a známych osobností, ktoré tvoria ideálny cieľ pre teroristické organizácie, ktoré neváhajú do Spojených Štátov vyslať svojich bratov, aby splnili svoju posvätnú misiu. V Rainbow six: Vegas sa nám do rúk dostane úplne nová protiteroristická jednotka, ktorej mená niekoľkých členov už vyplávali napovrch. Na čele tejto skupinky nebojácnych bojovníkov bude Logan Keller, a pomáhať mu budú Michael Keller ( zrejme rodinný príslušník), ktorý je špecialista na veľké pušky a zbrane, ale rovnako dobre sa vyzná vo výbušninách. Tretím členom bude Jung Parker, perfektný a hlavne presný zabijak na veľké vzdialenosti, u ktorého sa počet vystrelených nábojov rovná počtu mŕtvol (sniper). Tomuto chlapíkovi takisto nerobí problém dostať sa cez akýkoľvek bezpečnostný systém, k čomu mu slúži obrovské množstvo elektronických somariniek. Akcia by sa mala odohrávať jednak v rôznych kasínach, baroch, či reštauráciach, jednak aj v samotnom Las Vegas, na strechách výškových budov, a v rôznych iných vonkajšich priestoroch mesta hriechu.
Vývojári sľubujú perfektné taktické možnosti, a taktiež bude v Rainbow six: Vegas kladený veľký význam tímovej hre a plánovaniu. Tieto slová znejú ako dar z nebies pre všetkých fanúšikov, ktorým sa Lockdown vôbec nepozdával. Zo svojim tímom budete môcť vykonávať rôzne kúsky, do repertoáru pohybov sa pridala možnosť rýchly vpád do budovy cez okno, alebo zlaňovanie z jednej Las Vegaskej budovy na druhú, ďalej rozhojdanie sa na lane vo veľkej výške nasledované rozbitím okna výškovej budovy a likvidáciou prekvapených teroristov.

Autori ďalej sľubujú prepracovaný a hlavne široký arzenál zbraní, výbušnín, alebo iných elektronických hračiek na hacknutie sa do bezpečnostných systémov, poprípade na otvorenie zamknutých dverí. V tomto ohľade sa im veriť dá, veď všetky predchádzajúce diely obsahovali široký arzenál veľmi pekne prepracovaných a hlavne autentických zbraní.
Ďalším otáznikom ohľadom Rainbow six: Vegas je umelá inteligencia, toľko kritizovaná v Lockdowne. Sľuby a vyhlásenia autorov však siahajú aj do tejto problematiky, a tak by sme sa mali konečne dočkať ROZUMNÝCH nepriateľov, ktorí by už nemali len tupo nabehovať a nechávať sa zabíjať, práve naopak. V RS: Vegas by mala byť inteligencia nepriateľských jednotiek na veľmi vysokej úrovni, dokonca budeme podľa slov autorov musieť pri ich likvidácii rozmýšľať a dokonca budú nepriatelia schopný aj tímovo spolupracovať a prekvapovať vás prekvapivými útokmi. Nuž, uvidíme, som veľmi zvedavý, ako sa podarí vývojárom tieto sľuby dodržať.
Ani v RS: Vegas sa nedočkáme na plánovanie pred začiatkom misií, čo je nepochybne škoda, pretože tento zámer vyšiel vývojárom v treťom RS: Raven Shield na jedničku. Táto informácia iba potvrdzuje približovanie sa celej série ku klasickým a nenáročným FPS, proti čomu sa samozrejme vyznávači taktického ducha hry búria, ale zdá sa, na vývojárov ich sľuby neplatia.
Devízou RS: Vegas bude Audiovizuálne spracovanie. Grafika bude postavená na dlho vyvýjanom a vlastnom engine, ktorý umožňuje aj tie najnovšie efekty tých najnovších grafických kariet. Podľa slov vývojárov bude perfektne zobrazovať hlavne nočné Las Vegas, no uvidíme, ale screenshoty a videá tieto slová len potvrdzujú. RS: Vegas by mal disponovať dynamickým dabingom a perfektnou hudbou, a samozrejme, hlavne autentickými zvukovými efektami zbraní a nástrojov.
Vydanie RS: Vegas je plánované už na tohtoročnú jeseň, konkrétne na September 2006, čo je viac, než šibeničný termín, uvidíme, ako sa vývojárom podarí naplniť všetky sľuby, a či sa na jeseň dočkáme perfektnej taktickej akcie, alebo iba ďalšieho obyčajného FPS…

Online kníhkupectvo BUX.sk