Recenzia: Air Missions: HIND – letecký simulátor zo Slovenska!

Air missions: HIND je akčný, letecký simulátor, kde základným kameňom je ruská útočná helikoptéra Mi-24 Hind známa aj ako „lietajúci tank“. Hra, vytvorená slovenským štúdiom 3DIVISION, sa snaží ohúriť výberom veľkého množstva zbraní, rozličnými misiami a dynamickým multiplayerom.

air-missions-hind

Hrateľnosť

Ovládanie a interakcia s hrou je na veľmi dobrej úrovni. Riadenie samotnej helikoptéry je naprosto úžasné a autori s tým dali naozaj veľkú námahu. Fyzika v hre sa snaží priblížiť k tej skutočnej a preto by sa Air Missions: HIND dal skôr nazývať simulátorom ako hrou. Ja osobne, som to hral na klávesnici no definitívne odporúčam si to zahrať na joysticku, kde zážitok nadobúda nový rozmer.

air-missions-4

Grafika a zvuk

Grafika je určite príjemným prekvapením. Nie je veľmi obvyklé, že hry takého typu, oplývajú prepracovanými detailmi. No práve táto hra je výnimka a tak po nastavení grafických vymožeností na maximum, som zostal absolútne ohúrený pohľadom, ktorý sa mi naskytol. Dychberúce prostredie, vlniaca sa tráva pri pristávaní, vyšperkované detaily na samotnej helikoptére a mnoho ďalšieho. Čo sa týka zvuku, nedá sa povedať nič zlé. Počas hrania vám hraje muzika, vhodná do akcie, ktorá nie je nejak zvláštne výrazná a tým pádom, vás neruší a len dopĺňa celkový dojem z hry.

air-missions-1

Herné režimy

Kampaň

Autori nám ponúkli hneď niekoľko režimov. Prvý z nich je kampaň, ktorá je súčasnosti, dôležitý komponent každej, modernej hry. Žiaľ, v tejto hre ťahala za kratší koniec a veľa vody nenamútilo. Dvanásť, navzájom nesúviacich „misií“, bez štipky kreativity a nejakého oživenia, kde vám na začiatku povedia čo máte zničiť, poprípade vyzdvihnúť a tým to aj končí. Príbeh ako taký, už nie je povinosťou len RPG – hier či adventúr. Či už sa bavíme o FPS hrách, racingovky, či po novom aj športové hry typu NBA či FIFA. Príbeh a dej zohráva dôležitú úlohu, ktorá hráča vtiahne do deja a prinúti ho mať pocit, že nikdy nemá dosť. V Air Missions: Hind mi toto chýbalo.

Instant Action

Ďalším režimom je instant action, ktorá je takmer podobná kampani, akurát s tým rozdielom, že si môžete zvoliť aj inú helikoptéru ako pôvodnú M1-24 Hind, no štýl a spôsob misií, zostáva nezmenení.

Test Flight

Tretí režim a to test flight, už ako z názvu plynie, nám umožní vyskúšať si jednu z 8 helikoptér a následne si len tak bez nejakých povinností a úloh, zalietať po ázijskom a európskom kontinente.

Mission Editor

Štvrtý a posledný režim nesie názov mission editor. Práve táto „maličkosť“ ma bavila zo všetkých režimov najviac, kedže to nie je veľmi vídané u hier takého typu. Tento režim vám v podstate umožní, vytvoriť si vlastnú misiu, ktorú si potom môžete zahrať vy osobne ale pokojne aj niekto iný. Editor vám ponúka možnosti typu: vybrať si čo je cieľ misie,čas, objektívy, objektívy, kde musíte pristáť a mnoho ďalšieho.

air-missions-6

Multiplayer

Hovorí sa, kde príbeh nestačí, nastupuje multiplayer. A toto je presne ten prípad. Zatiaľ čo kampaň veľmi neohúrila, o hre pre viacej hráčov sa to nedá povedať. Slovenskí autori nechceli nič komplikovať a tak zvolili bezpečnú ale za to vhodnú cestu prostredníctvom typického režimu deathmatch. Naštartovať, vyletieť a zostreliť všetko čo sa len pohne. Určite geniálna cesta ako sa nechať odreagovať po náročnom dni a zároveň si pritom vychutnávať spomínanú grafiku a autentické riadenie vrtuľníka.

air-missions-5

Hodnotenie

Autentické správanie helikoptéry

Pestré prostredie

Rôzne typy vrtuľníkov

Výber zbraní

Mission Editor

Multiplayer

Cena

Nudná a krátka kampaň

Pre nováčikov, zo začiatku náročné

Celkové zhrnutie

Hra Air Missions: HIND je povinnosťou každého hráča leteckých simulátorov a fanúšikov vojenských vrtuľníkov. I keď kampaň a príbeh, nie sú veľmi dominantnou stránkou hry (a ani by asi nemali byť), chlapci zo Slovenska urobili veľkú robotu a Air Missions sa hraje vskutku famózne. Fyzika je tu na obstojnej úrovni a prostredie a okolo veľmi pekné. Potešilo, výber zbraní a vrtuľníkov a celkovému dojmu hry napomáhal dynamický a zábavný multiplayer.

Naša známka: 7/10

Dlhoročný hráč. Milovník RPG a MMO hier. Witcher séria, World of Warcraft, Diablo. Momentálne hrávam League of Legends a novinky všemožného druhu na Playstation 4. Popri hraniu, píšem články a rád čítam knihy, najmä fantasy/sci-fi ale i motivačnú a náučnú literatúru.