Recenzia: Asseto Corsa – Keď auto a vy ste jeden

Asseto Corsa je racingový simulátor, zahŕňajúc ikonické vozidlá a fascinujúce vozidlá. Všetko dopĺňa dychberúce graficky spracované prostredie a vyšperkované audio.

assetto-corsa-menu

Gameplay

Hrateľnosť u tohto, ako Talianski vývojári radi hovoria, simulátora je vskutku na veľmi vysokej úrovni. Mne ako veľkým fanúšikom Need for Speed série a celkovo arkádových racingoviek sa mi tento skvost hral výborne. I napriek tomu, že funguje na úplnom inom princípe ako hry na, ktoré som bol zvyknutý. A tým aj prechádzame k ďalšiemu bodu a ten je fyzika vozidla. Tu nič iné ako pochvala sa nedá vysloviť. Ako som spomínal, som hráč arkádových závodov, kde fyzika a celkovo správanie auta nie je veľmi realistické a tak tu boli obavy ako sa takýto hráčia popasujú s týmto štýlom. No je na mieste povedať, že hra aj na takýchto hráčov myslela a tak po pár okruhoch si dokonale zvyknete na reálnu fyziku auta i keď na prvý pohľad sa to môže zdať byť ťažké. Čo sa týka výberu vozidiel a áut, je ozaj z čoho vyberať, cez menej známe značky ako napríklad Abarth po celosvetové hviezdy, či už Mercedes, BMW alebo Ferrari. Trošku zamrzia chýbajúce licencie, keď napríklad také Porsche má názov RUF a podobne.

asseto-corsa-gameplay

Grafika a zvuk

Po grafickej a zvukovej stránke nebolo čo vytknúť. Prostredie, ktoré máte okolo seba si málokedy všimnete, kedže jazda vozidla vás absolútne pohltí no keď sa vám dostane príležitosť porozhliadnuť sa po okolí, veru že nebudete sklamaní. Čo sa týka audia, tak príjemne prekvapenie určite bolo, kedže už pri štarte pretekov vás dostanú rôzne zvuky a to som ešte nepovedal o momente keď čakáte na štartovacej čiare a turujete svoje fáro. Pastva pre uši. Inak sa to opísať ani nedá. Každé preradenie, každé spomalenie či zrýchlenie zarezonuje vo vašich ušiach a budete chcieť tieto zvuky počuť častejšie a častejšie.

asseto-corsa-grafika

Herné režimy

Carrer

Kariéra alebo inak povedané kampaň, je základným prvkom každej modernej či staršej hry. Ako to je zvykom, u závodných hrách nikdy nezohrávala veľkú úroveň a pri tomto simulátore je na tom veľmi podobne. Misie alebo úlohy spočívajú jednoducho v tom, spraviť nejaký typ závodu s určitým autom. Napríklad time attack s BMW M3, drift s Mazdou RX-8 a podobne. Ide o príjemnú súčasť hry no určite nehraje prvé husle.

Special Events

Špeciálne udalosti sú podľa môjho skromného názoru veľmi podobné kampani. Z môjho pohľadu tam nebolo veľa rozdielov a vnímal som to takmer rovnako.

Drive

Režim, ktorý mňa osobne najviac bavil a stále baví, keďže sami si môžete nastaviť aký typ jazdy chcete uskutočniť, kde, na akej trati a samozrejme s akým autom. V tomto režime som sa ja osobne veľmi vyhral a vyskúšal som v ňom už takmer každé dostupné auto.

assetto-corsa-special-events

Multiplayer

Ako to u hier tohto žánru býva, aj v tomto sme našli obľúbenú zábavku ak sa nachádzate v partii a ňou je nič iné ako multiplayer. Počas hrania som nezaznamenal žiadne chyby, online mód prebiehal bez najmenšieho záseku, bugu, chýb a bol to typický multiplayer ako poznáme z ostatných racingoviek ako napríklad Need for Speed. Musím povedať, že ja osobne som si ho už tak neužíval, kedže som väčšinou narazil na fakt kvalitných súperov, ktorí hráčovi ako ja dali poriadnu príručku. Z desiatky závodov čo som odohral som len jeden jediný raz skončil prvý. Takže aj to svedčí o kvalite komunity a to, že hardcore hráči reálnych simulátorov si naozaj prídu na svoje.

asseto-corsa-multiplayer

Hodnotenie

• Reálna fyzika a správanie vozidla
  • Vizuálna stránka
  • Audio
  • Vyšperkované detaily
  • Režim Drive
  • Kvalitný a kompentetatívny multiplayer

• Chýbajúce licencie
  • Pre nováčikov zo začiatku náročné

Celkové zhrnutie

Hra Asseto Corsa alebo simulátor ak chcete, je vynikajúcim produktom talianskych majstrov. Okúzľujúca grafika, famózne audio, prepracované detaily, fyzika auta a mnoho ďalšieho tvoria jednu z najlepších závodných hier posledného desaťročia. Režim Drive spolu s multiplayerom je veľmi príjemné potešenie a ne jeden hráč sa nechá pohltiť. Zamrzelo nás trochu, že hra nedokázala sprostredkovať všetky licencie a tak ich musela nahrádzať vlastnými vymyslenými. Ďalšia nevýhoda sa týka nováčikov a celkovo hráčov, pre ktorých je táto hra prvá skúsenosť so svetom aut a ciest, kedže ovládanie je hlavne zo spomínaného začiatku pomerne náročné. I napriek tomu, hra sa bez pochyby podarila a mala byť to byť povinná jazda fanúšikom aut ale i obyčajným hráčom, ktorí túžia po kvalitnej a dlhšej zábavke.

Naša známka: 9/10

Dlhoročný hráč. Milovník RPG a MMO hier. Witcher séria, World of Warcraft, Diablo. Momentálne hrávam League of Legends a novinky všemožného druhu na Playstation 4. Popri hraniu, píšem články a rád čítam knihy, najmä fantasy/sci-fi ale i motivačnú a náučnú literatúru.