Disney – Prasiatko a jeho veľký piknik

Prasiatko a piknikNedávno ste si mohli medzi recenziami nájsť hru Tigrove dobrodružstvá zo série Disney interactive. Dnes si predstavíme v krátkosti aj menší titul Prasiatko a jeho veľký piknik, ktorá sa síce tvári ako plnohodnotná hra, no pre starého hráča predstavuje len dezert na pár zahryznutí…

Prasiatkov piknik by podľa príbehu malo niesť celkom iný názov. Prasiatko známe z animovaného seriálu W. Disneyho totiž v hre pomáha zajacovi s varením polievky, zbiera suroviny po okolí a obchádza priateľov. Hra pritom predstavuje malé mini-rpg, keďže hlavný hrdina, malé ružové prasa obchádza všetkých známych, prechádza niekoľkými obrazovkami až nakoniec zajac polievku uvarí a všetci priatelia sa stretnú.

Hra predstavuje pre ostrieľaného hráča tak hodinu hrania. Naozaj ide o malú zábavku. Pre dieťa od 5 do 12 rokov však ide o príjemnú zábavku už len pre fakt, že hra je dabovaná do češtiny a je jej rozumieť. Bežne už 4 až 5 ročné deti nemajú problém s češtinou, stačí sa pozrieť cez víkend do našich obývačiek a pokiaľ nebeží v TV Markíza, tak je tam Prima či Nova a samozrejme rozprávky v češtine a deti nalepené na nich. Dabing pritom nie je pôvodný, Macko Pú nemá ten s prepáčením priposratý hlas, ktorý v originálnej rozprávkovej verzii medveďovi dali. Prasiatko sa mierne podobá, aj keď ani to sa mi nezdá ako originálny hlas. To však vôbec nevadí, vďaka dabingu tejto hry je poznať o čo ide a nie je tak nutné čítať titulky rozprávajúcich postáv. Tigrove dobrodružstvá nemali dabing, takže tu je jedno plus.

Grafika a hranie:
Grafika je nenáročná, v podstate je presne tak robená, ako by si prialo množstvo rodín a detí s počítačmi, ktoré môžu deti „pri hraní rozbiť“, staršie a pomalé stroje nemajú s hrou problém. Testoval som ju na zostave s 128 RAM a procesorom okolo 800 Mhz a hra šlapala slušne. Grafické nastavenia na vylepšenie detailov neposkytuje, to však ani nevadí. Hra je celkovo robená do plochej animácie, obrazovka sa nehýbe, je statická a len hlavná postavička prechádza medzi obrazovkami. Ovládanie je pomocou myšky, predmety si dáva postava do svojho inventára na spodu obrazovky a taktiež ovládanie je jednoduché na toľko, aby to zvládlo aj naozaj malé dieťa s používaním pc v začiatkoch.

– originálna téma Disney postavičiek známych deťom na celom svete
– úlohy a jednoduchosť prístupná deťom v podstate odkedy vedia chytiť myš
– dabing aj text