Driver: Parallel lines (Jano Haladej)

Je tu štvrté pokračovanie úspešnej série Driver. Chcete vedieť, či to bude fiasko ako pri predchádzajúcom diely? Alebo sa kvalita vyrovná prvému dielu? Už len samotná značka Driver má veľkú silu, ak berieme do úvahy, že naozaj skvelý diel bol iba prvý. Dvojka vyšla iba na konzolách. Tretí diel bol hrozný, ale aj napriek tomu sa predával skvele čomu isto pomohla mohutná reklamná kampaň. Veľa ľudí sa domnievalo, že Parallel Lines skončí rovnako.

Konzolisti sa mohli o výsledku presvedčiť už pred viac ako rokom, avšak PC hráči majú tú možnosť až teraz. Zárukou kvality je aj značka Ubisoft, ktorá zakúpila od krachujúceho Atari práva na Drivera. Začína sa to dobre.

Po kliknutí na „New Game“ sa spustí intro, v ktorom vás hlavný hrdina „TK“ uvedie do deja končiac hláškou, ktorá hovorí za všetko: „I am the wheelman and I am the best. Nastúpi lupič a začne sa naháňačka. Nie je to nič čo by sa nedalo zvládnuť a aspoň sa vám dostane do krvy ovládanie, ktoré je veľmi intuitívne. Fyzika je síce arkádová, to je pri hrách tohto typu samozrejmosť, ale je aspoň uveriteľná. Modely áut sú dobre spracované a veľmi detailné. Po výstreloch ostávajú diery, sklo sa rozbíja, pneumatiky praskajú, po nárazoch sa krčia plechy, odpadávajú kapoty, nárazníky, kolesá… Avšak aj s autom, ktoré na prvý pohľad patrí do šrotu sa dá ešte jazdiť, aj keď si určite všimnete zhoršenie jazdných vlastností. Graficky nejde o žiadny zázrak, ale vzhľadom na rozľahlosť New Yorku (áno, správne, hra sa odohráva v New Yorku, rovnako ako pripravované GTA 4) sa to dá ospravedlniť.

Späť k príbehu: Po čase vás miestne podsvetie vezme hlboko medzi seba. Plníte rôzne misie, stúpate v gangsterskej hierarchii a tu nastáva problém. Stávate sa nepohodlným a vaši spojenci sa rozhodnú vás zradiť. Na dlhých 28 rokov sa ocitáte vo vezení a keď z neho v roku 2006 vyjdete čaká vás „kultúrny šok“. Iný ľudia, iné autá, iné mesto. Aj „TK“ sa zmenil. Už nemá osemnásť. Teraz má štyridsaťšesť a je pripravený na pomstu. A práve okolo pomsty sa točí druhá polovica hry.

Hra sa dosť podobá na GTA. Je tu voľná štruktúra misii, dá sa vystúpiť z auta a ísť po vlastných. To bolo už aj v trojke, ale tam to bolo ako za trest. Tu sa bez toho nezaobídete. Nemusíte mať však obavy, nový Driver ctí svoje meno a činnosť, pre ktorú milujeme prvý diel.

Aj tu sa misie delia na hlavné a vedľajšie, ako to býva pri podobných hrách, aj keď tých druhých nie je toľko veľa ako pri iných hrách, ale tento hendikep Driver vyrovnáva príbehom a sekvenciami, ktoré vás vtiahnu do deja a zabavia na dlhé hodiny. Na mape máte vždy vyznačené body, ktoré vás vedú k ďalším úlohám. Máte k dispozícii niekoľko garáží, v ktorých môžete uskladňovať svoje autá, opravovať ich a vylepšovať. Nie len výkonovo a vizuálne, ale môžete si kúpiť aj také užitočné vecičky ako napríklad nepriestrelné sklá, atď.

Samozrejme v hre je aj polícia, ktorá je dosť drsná a keď na vás ešte pošlú aj vrtuľník, tak máte o zábavu postarané, aj keď sa niekedy chovajú dosť čudne. Nakoniec by som chcel vyzdvihnúť výborný soundtrack, v ktorom zaznejú hviezdy ako David Bowie.

Driver: Parallel Lines nakoniec nie je ďalší pokazený Driver, čo je dobre a keďže práva na hru, ako som už spomínal má Ubisoft, je šanca, že sa bude len a len zlepšovať. Ako predkrm pred GTA 4 je to hra naozaj výborná. A ktovie, možno bude nakoniec predkrm lepší ako hlavný chod (hlavne ak zoberieme do úvahy, že ešte nie je isté či vôbec bude GTA 4 na PC).

Celkové hodnotenie: 85 %