Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King

Final Fantasy je pre mnohých skutočne srdcová záležitosť. RPG, ktorá je tak nesmierne populárna vo svete konzolových hier má dlhú históriu, ba dokonca sfilmovanú podobu vo filme, pri ktorom odvšadiaľ vyznievali názory, či vôbec treba hercov do filmu, keď film Final Fantasy bol robený bez nich. Krásna a charakteristická grafika postáv, tak typických pre ázijské prevedenia hrdinov, ostrých hrán a postáv celkovo.

U nás nedosahuje popularita titulu také čísla a vlastne výšky, ako štvrť zemegule na západ a na východ. Momentálne tento svet „Fajnl fentzi“ opäť raz niečo obohacuje. Povedzme si niečo o Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King.

Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King – Ak ste majiteľmi Nintendo Wii, medzi novinkami stiahnuteľného obsahu je nejaký čas Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King ako download skrz WiiWare. Avšak vôbec nečakajte klasický štýl hrania, tak typický pre celkové Final Fantasy. V tomto prevedení hry, z čoho napovedá už názov samotný sa z vás stáva Kráľ. Vy ako kráľ teraz dávate rozkazy a nechávate vykonávať všetku prácu na okolo svojim posluhovačom. Ak vyberieš vhodných pracovníkov na určité druhy práce, získavaš peniaze ale aj materiál na posilnenie svojho kráľovstva. V podstate v hre hráte toho najhlúpejšieho malého kráľa. Z vášho herného výzoru totiž nejde žiaden rešpekt. Pri všetkých povinnostiach si môžete nájsť čas aj pre zveľaďovanie samého seba, veď aj kráľ sa chce páčiť. Žiť, užívať si život.

Hra začína s veľmi obmedzenými možnosťami kedy môžete zadať len dve úlohy na deň. V hre bude deň ubiehať len na pár minút a ešte rýchlejšie sa čas bude postupne meniť. Ak však stíhaš všetko sa dá, tvoja populácia a kráľovstvo sa bude rozrastať. Deň čo deň sa môžu niektoré časti opakovať a možno trochu do hlúpa budete riesiť pár vecí, ktoré sa už zdali byť vyriešené. Aj napriek tomu má hra svoj príbeh, ktorý do značnej miery závisí na postupe hráča. V oblastiach s príšerami sa dá získať vedomosť, ktorú sa hodí pred výberom hrdinu na úlohu vyskúmať. Hrdinu môžeš nalevelovať na Thiefa, alebo na Čierneho Mága. A práve takto posilnení a gradovaní hrdinovia silno posilnia tvoj oddiel. V blízkom okolí kráľovstva je stále niečo riešiť, takže istotne sa nebude celý deň vylihovať.

Grafika hry je trochu podobná predošlým vydaniam zo série Chrystal Chronicles. Hlavná postava a teda vy, ste celkom prijateľný, dobre spracovaný, len ostatok sveta s postavičkami sa skôr podobá na animované. Grafika sveta celkovo je robená na spôsob nenáročnej animácie. Ale neodsudzujme grafiku. Wii konzola nie je o absolútne špičkovej grafike, a táto hra je pre zábavu. Čo je plusom k tejto hre, je opäť ďalší obsah, ktorý je možný stiahnuť. Výber oblečenia pre vášho kráľa je v ponuke dodatkov, ale stiahnuť si môžete aj dodatočné dungeony na spestrenie obsahu hry.
Našinec, ktorý príliš neovláda angličtinu, sa hre zrejme stratí. Ale pochopiť, čo treba nie je nijak obtiažne. Možno ak len ten čas trochu tlačí. Má pobaviť a na nejaký čas slušne zamestnať hry chtivého hráča. Pre majiteľa Wii a zároveň fanúšika Final Fantasy tak trochu povinnosť. Neurážlivá, jednoduchá hra… Avšak dobré na tom je hlavne to, že ju nemusíme kupovať.