Quantum of Solace PC game (Jan Frajbiš)

Bicykle a športové vybavenie

James Bond. To už je dnes pojem, který začal Sean Connery před několika desítkami let. Nejnovějším Bondem se stal Daniel Craig, za kterého si defacto zahrajeme ztvárnění nejnovější bondovky Quantum of Solace.

Napínavé honičky v autech, přestřelka v letadle a fascinující zakončení v hotelu uprostřed pouště. To vše nový Bond nabízí, avšak pouze ve filmu. Hra se zaměřuje pouze na klasické střílení a sem tam popoběhnutí na nějaké místo.
Hra kombinuje děje předešlého dílu Casino Royale a nynějšího Quntum of Solace. Nápad je to geniální, dvě hry v jednom, to už vypadá jako slušná nabídka, ale to by hru nesměli dělat Treyarch, kteří jsou u PC hráč značně neoblíbený studiem. Přeci jen se hra nepodobá příběhu z filmů na 100% a občas jsem se ve hře ztrácel.
Také si pamatujete, jak Bond vystřílel Casino Royale? Nebo jak se prostřílel na loď, aby mu tam nakonec Le Chiffe zdemoloval koule ? My také ne, takže pánové, takhle se úspěšná hra podle ještě úspěšnější série nedělá.

Patrně nejlepší okamžik hry jsme zažil na Madagaskaru, když jsem honil na staveništi toho výrobce bomb. Hra tam opravdu utíká a tak pokud jste viděli film, budete si právě zde připadat jako doma. Pro někoho to ovšem může být přímo na zákys.
Naopak největší zákys jsem zažil u mise, která ji patří do QoS, poté co jsem vylezl z kanálů, proskákal okolo několika nepřátel a skočil na autobus. Všude okolo vidíte spousty míst, kam byste mohli jít, ale vy musíte najít tu správnou tyč, aby jste mohli vylézt nahoru a pokračovat. Ve hře také najdete jednu minihru, která sice napoprvé pobaví, ale podesáté dokáže značně zaprudit. Jde o to, že musíte otevřít zámek tím, že mačkáte šipky ve správném pořadí, podle toho jak se zobrazují na monitoru. Háček je ovšem v tom, že šipky se zobrazují ve dvou barvách a to v zelené a červené, to celkem mate a občas to docela naštve. A hlavně zdržuje.

Dostáváme se k další věci, která očividně hru kazí. Jsou to neviditelné stěny, například jak už jsem zmínil s tím autobusem, máte spostu prostoru okolo sebe, ale nesmíte se pohnout nikam mezi vytyčený koridor. Až to zavání nejnovějším dílem Call of Duty, který byl také hodně koridorový. Toto je patrně aspekt, který hru nejvíce sráží.

Jedna z věcí, která se povedla je systém krytí. Hodně to vypadá jako např. série Tom Clancy´s RS Vegas, nebo třeba Brothers in Arms: Hell´s Highway. Přiběhnete k překážce, zmáčknete jedno tlačítko a z tom momentu se přicucnete k překážce. Prostředí je k tomu přizpůsobeno a tak se šude povaluje spousta stolů, za kterými se můžete před dorážejícími a většinu času také tupými nepřáteli schovat.

Další věc, za kterou ale můžeme trochu body přidat je grafika. Tu pohání engine z Call of Duty 4: Modern Warfare, který je v dobrých rukou mocný nástroj na skvělou grafiku. Zde se to celkem povedlo a tak je grafika opravdu jedním z nejlepších věcí na jinak nijak výjmečné hře.
Celkově hra není špatná, fanoušci filmů s Jamesem Bondem si přijdou na své, obyčejné fanoušky stříleček patrně také na chvíli zabaví, ale ostatní patrně moc nezaujme. Zapoměl jsem zmínit systém zdraví, který je ovšem stejný jako u CoD4, CoD:WW apod. Ačkoliv to z mojí recenze patrně nevypovídá, Quantum of Solace rozhodně není špatná hra, ale jsou tu věci, které hru sráží do jasného průměru.

64%

Jan Frajbiš