Farming Simulator pre Playstation 3 sa prekvapivo dobre hrá

Ako jeden z tých, koho chytila už samotná PC verzia hry Farming Simulator, som príliš nedával šance verzii pre Playstation 3. Ako mnohým iným pri skúšaní hry na ďalšej platforme, nedávalo príliš jasnú predstavu vyriešenie ovládania, všetkých prvkov a prvé minúty hry nakoniec hráča presvedčia, že PS3 verzia prináša ešte pohodlnejšie a zaujímavejšie ovládanie, ako verzia počítačová. V redakcii momentálne máme Farming Simulator, ktorý nie len že obsahuje nemeckú farmu známu z klasického Farming Simulator 2013, ale máme tu aj americkú farmu s typickoíu americkou architektúrou zo stredozápadu, americké vlajky na niektorých domoch a podobne. Ovládanie cez gamepad sa po nejakom čase zdá ešte lepšie, ako cez počítač.

Farming Simulator Playstation 3

Úvod do hry
Hra sa inštaluje okamžite po spustení, pokiaľ dovtedy v konzole nebola. Nie je nutné sa zdržiavať žiadnymi ponukami a výberom. Spúšťanie dlho netrvá a na výber hneď v úvode máte dve mestečká. Spomínané nemecké a americké. V oboch začínate s jediným pozemkom a priestorom pre chov oviec, či dobytka. Azda každý z počiatku začne s poľnohospodárstvom, ktoré jednak prinesie potrebný zisk a na nákup ďalších strojov a potrieb, ale tiež zaučí hráča k lepšiemu ovládaniu. Ako hráč sa musíte pripraviť na rozľahlý svet, v ktorom môžete za peniaze nakupovať pozemky, vlečky a rôzne obrábacie stroje. To všetko bude potrebovať benzín, hnojivá, alebo osivo.

Rozľahlý svet a matematika
V celej hre sa nachádza rozľahlý svet, v ktorom budete potrebovať matermatiku. Nie však takú ako v škole. Vaše peniaze sa míňajú každým nákupom, alebo najímaním zamestnancov. Zarábať peniaze môžete naopak zbieraním vajec a ich predávaním, predajom mlieka od dobytka, alebo vlny od oviec. Samozrejme najviac však zarábate poľnohospodárskou činnosťou, prepadom vypestovaných plodín. Tie môžete skladovať u seba, no len čo budete mať možnosť vyraziť a odviezť zo sila vašu úrodu na železnicu, alebo na iné odberné miesta, vaša finančná situcáia sa zaraz zlepší. Žiaľ ako v realite, tak aj tu nebývajú začiatky ľahké a tak možno aj vy siahnete po pôžičke. Osobne sa „kiskovinám“ vyhýbam celý život, no pri podnikaní sa tomu občas vyhnúť nedá. Požičiavajte si rozumne, aby ste dokázali splácať svoje dlhy. Tak ako banku, aj obchod, či doberné miesta nájdete pomocou mapy. Hráč potrebuje matematiku aj vo výpočte toho, kam s čím, kedy, a ako často.

Farming Simulator PS3

Pomedzi vašu prácu sa občas vmiesi nejaká úloha z okolitého sveta. Ľudia potrebujú odviezť, naložiť, preložiť debny a pokiaľ máte správne vybavenie, pusťte sa do toho. Peniažky navyše sa zídu vždy. Tieto ponuky sa zobrazia kedykoľvek počas hry a pri nich je len voľba prijať, alebo zamietnuť.

Ovládanie pre Playstation 3
Konzola PS3 ponúka hráčom ovládanie, ktoré zvládne hravo každý. Okrem toho hra ponúka pri pozastavení hry náhľad mapovania tlačidiel s funkciami, čiže nič lepšie ani nemohli do tejto obrazovky dať. Hráč má jasno. Stlačením ľavej páčky vyvoláte mapu v ktorej som pri hraní nezistil, ako oddialim a priblížim. Mne osobne trochu nezmyselne vyráža vpred každý traktor oveľa pomalšie, ak nevyráža priamo vpred, ale ak mám napríklad mierne posunutú páčku. Akonáhle má ísť traktor mierne doboku pri rozbiehaní, ide veľmi pomaly. Oproti počítačovej verzii je tu výhoda pri pohybe ťahača, či traktora v tom, že si môžete pomocou páčok upraviť hravo uhol pohľadu bez behania myšou a docieliť tak aj lepší záber pri smerovaní zadku k vlečke.

Farming Simulator PS3

Z ovládača jednoducho len pomocou trojuholníka vyvoláte obchod, kde si môžete nakupovať z pomedzi 100 používateľných a ovládateľných strojov a zo zvierat máte na výberlen tie tri, ktoré však celkom postačujú. Škoda však, že ani táto hra nepočíta s realitou v podobe kŕmenia oviec a kráv rukami. Na všetko musíte používať stroje, postavu farmára na kr´menie nevyužijete. Škoda.

Popularita je excelentná
Hra patrí medzi skutočne najpredávanejšie hry, pričom láka nie len mladých hráčov, ale aj starších. Nie že by šlo o veľký záujem o poľnohospodárstvo, no hra ponúka bohaté možnosti logického premýšľania, širokého predvídania do ďalekej budúcnosti, a je ideálna pre ľudí s vyššou trpezlivosťou. Plusmi, prečo táto hra láka toľko hráčov je nepochybne aj pri PS3 verzii pretrvávajúce nutné riešenia jednotlivých krokov. Prvá roľa si žiada zožať úrodu a to môžete len kombajnom, tak ako aj v realite. Kombajn má obmedzený zásobník a tak je ho nutné vyprázdňovať do vlečky. Lenže je dobré využiť elú plochu na priebežné zoranie a zasiatie novej úrody. Pokiaľ toto všetko chcete stíhať postupne, existuje možnosť najať si za peniaze zamestnanca, ktorý bude v práci pokračovať. Možno sa vám pošťastia situácie, kedy sa nedisciplinovaný zamestnanec zasekne s druhým a práca stojí. Nuž i to však patrí do deja hry.

– bohatý svet populárneho simulátoru aj na Playstation 3
– známe kvality tejto hry na PS3
– vhodnejšie ovládanie ako na PC
– nemecké aj americké mestečko s rozľahlými parcelami
– multiplayer k dispozícií

– umelá inteligencia najatých zamestnancov nie je klasicky vždy stopercentná
– to rozbiehanie, pokiaľ nie je priamo vpred, je naozaj pomalé
– mape by sa hodilo dodať samostatné ovládanie, nech je viac využiteľná
– len angličtina (bez výberu iných jazykov)

Aj pre PS3 je to stále tá istá dobrá hra zameraná na farmárčenie a poľnohospodárstvo. Farming Simulator je na PC jednou z najpopulárnejších hier minulého roka, aj niektorých mesiacoch terajšieho. Čoskoro privítame nový datadisk.
Farming Simulator pre PS3 v predaji v Gameexpres.sk