Final Fantasy je asi najznámejšia herná séria z dielne štúdia Square Enix, a v rámci ich všetkých RPG hier je asi najznámejší ich súbojový systém. S každým novým dielom hry Final Fantasy prichádza zmenený alebo úplne nový systém, v ktorom prebiehajú súboje. Dokonca ešte aj v menej úspešných tituloch, kritici pravidelne chvália Square Enix za to, že tento aspekt ich hier dokážu zakaždým udržať neštandardný a zaujímavý.
Predvčerom spoločnosť Square Enix získala od amerických úradov patent (detaily v angličtine tu) na „RPG súbojový systém jedným tlačidlom“. O patent požiadal pán Hajime Tabata, spolu-režisér pripravovanej hry Final Fantasy XV, a systém je popísaný asi takto:
„Navrhovaný systém poskytuje herný aparátus, ktorý umožňuje vykonať rôzne bojové útoky stlačením jediného tlačidla, bez nutnosti akýchkoľvek iných, zložitých kombinácií. Na obrazovke nastavenia typov útoku, sa nachádzajú zoradené spôsoby útokov. Každý panel so spôsobom útoku obsahuje zobrazenie dosahu útoku, nezávisle na vzdialenosti postavy hráča a nepriateľa.“
Takže v podstate sa jedná o patent na systém, v ktorom jedno tlačidlo bude zvládať rôzne úlohy. Niečo podobné môžeme vidieť napríklad v hre Assassin’s Creed, s tým rozdielom, že tento systém bude prebiehať v štýle JRPG súbojov.
Znie to síce zaujímavo, a hlavne pohodlne pre konzolových hráčov – ale zároveň nudne. Preklikávať celý súboj v hre, kde sa s nepriateľmi stretávate v podstate stále, môže po chvíli byť nudné, hoci to otvára nové možnosti, na ktoré sa môžu autori sústrediť a zároveň sa hra stane dostupnejšia aj mladšiemu publiku. Ostáva nám už iba dúfať, že Square Enix vie čo robí a tento systém nezhodí celú hru Final Fantasy XV na dno videohernej stoky. Nech tento pokus dopadne akokoľvek, jedno je isté – pripravte si prsty, vážení.
Final Fantasy XV má vyjsť niekedy v tomto roku, pre konzoly Xbox One a PlayStation 4.
0 komentárov