Dark Messiah of Might and Magic

dark-messiah-of-might-and-magic-screen

Výrobca: Arkane Studios
Vydavateľ: Ubisoft
Typ hry: RPG akcia
Dátum vydania: september 2006

V typickej fantasy zemi Ashan sa pred tisíckami rokov odohrávali kruté boje známe pod názvom Vojny ohňa. Boli to naozaj krušné časy, veď kto by sa nebál hnusných pekelných stvôr a démonov, ktorých cieľom bolo vybiť ľudskú rasu a nastoliť krutovládu. Predsa len sa však našiel niekto, kto sa ohnivých beštií nebál, konkrétne mág Sar-Elam, žiadny svalnatý hrdina bez rozumu, skôr rozumný a rozvážny vyznávač mágie, ktorému sa podarilo uväzniť temné stvorenia pod akúsi magickú bariéru a odvrátiť tak koniec sveta. Tak a ľudkovia a všetci ostatní si žili šťastne ……ale nie navždy. Žiak Sar-Elama, Sal-Shazar sabotoval prácu hrdinu a zároveň jeho učiteľa, a to tak, že rozrušil jemné pradivo magickej bariéry, ktorá si síce stále plní funkciu väzenia, no podľa legendy príde temný mesiáš (Dark Messiah), ktorý dokáže prechádzať bariérov rozdeľujúcou sily zla od pokojného sveta, a oslobodí sily zla. Nuž a temný mesiáš na seba nenecháva dlho čakať.

Zdá sa vám tento príbeh povedomý? Niet divu, niečo veľmi podobné sa objavilo aj v piatom diely Heroes of might & magic. Ale čo má ťahová stratégia spoločné s akciou? Teda vlastne nič, no zároveň všetko. pretože tajomné slová Might & Magic niesú v názve novej hry náhodné, práve naopak. Dark Messiah of Might & Magic (DMoMM) je úzko spätý práve s piatym dielom veľmi úspešnej a v radách hráčov obľúbenej hernej série. Príbeh DMoMM sa bude odohrávať 20 rokov po príbehu, ktorého sme boli svedkami v HOMAM V, podrobnosti zatiaľ niesú známe, no nemal by sa líšiť od toho, čo je napísané o odstavec vyššie.

Za DMoMM stojí vývojárske štúdio Arkane Studios, nie príliš známe, no medzi ich projekty sa radí aj RPG Arx Fatalis, ktoré je medzi RPG komunitou veľmi obľúbené a kvalitatívna linka sa pohybuje dokonca na úrovni takých RPG peciek ako The Elder´s Scrolls: Morrowind, či gothic 2. Chlapci sú to teda skúsení, takže sa nemusíme obávať, že by do sveta vypustili zlú hru.

DMoMM je teda RPG akcia zasadená do sveta Might & Magic, je to už v poradí desiaty diel pôvodnej série Might & Magic a prináša niekoľko dôležitých zmien. Takže poprvé: vývojári chcú v novom Might & Magicu dať hráčom omnoho viac akcie, ako to bolo v dieloch predchádzajúcich, čo má zabezpečiť hneď niekoľko faktorov. DMoMM budeme hrať z pohľadu prvej osoby, a prepínanie medzi pohľadmi z prvej na tretiu osobu a naopak nebude možné. Akcia by mala byť zabezpečená taktiež množstvom rôznych nepriateľských jednotiek, určite sa napríklad stretneme s niektorými bojovými jednotkami s HOMAM, avšak v inom prevedení. Jednotky na vás budú nabiehať, a je na vás, ako ich budete likvidovať. Rozličné možnosti a sloboda činností je ďalšou vecou, na ktorej si vývojári dávajú záležať. Hneď na začiatku hry si teda budete môcť vybrať postavu, respektíve štýl hrania. Možnosti sú nasledovné: bojovník, mág a assasin. Bojovník vyznáva cestu násilia, má rád ťažké aj ľahké zbrane, a záležať si dáva predovšetkým na objeme svojich svalov. Pri akcii mozog veľmi nepoužíva, uprednostňuje spontánnu akciu. Mág, typický zástupca všetkých fantasy klišé, má na nepriateľov rafinovanejšie zbrane, a to kúzla. Nepriateľov likviduje najradšej z bezpečnej vzdialenosti, a to napríklad upálením, zamrazením alebo napríklad zmenšením. Práve posledné menované kúzlo znie veľmi dobre, pretože nie je nič lepšie, ako zmenšiť nabiehajúceho nepriateľa, a potom, keď bude malý ako kolibrík, teda nie až taký malý, ho jednoducho zašľapnúť ako švába. Assasin, tretí štýl hrateľnosti, uprednostňuje pomalú a premyslenú akciu, najprv situáciu vyhodnotí a potom zasiahne tak, aby si toho nikto nevšimol, najlepšie ani samotná obeť. Jeho štýl hrania najlepšie popisuje heslo: dvakrát meraj a raz rež. Výber postavy je pre hru veľmi dôležitý, pretože ak si raz vyberiete hru za mága, tak sa s týmto štýlom hrania musíte stotožniť, inak nedosiahnete žiadneho úspechu. Tretím lákadlom DMoMM je veľkoleposť celého herného sveta, súbojov, a hlavne celého herného zážitku. Herný svet by mal pozostávať predovšetkým z exteriérov a všeobecne veľkých a vzdušných priestorov. Samozrejme nebudú chýbať bossovia, a práve súboje s rozmerovo obrovskými bossmi sú vývojármi vychvaľované do nebies, a sľubujú v nich nezabudnuteľný zážitok. Čo sa týka veľkolepého herného sveta, veľa informácii zatiaľ nieje, no v súvislosti so svetom Might & Magic sa vývojárom dá veriť, stačí si zahrať jednu misiu z HOMAM V a pochopíte o čom to tu píšem

Grafickú stránku hry bude zabezpečovať vylepšený Source Engine, známy predovšekým z Half-life 2, ale taktiež napríklad z hry Vampire the Masquerade: Bloodlines a z mnohých iných hier. DMoMM bude obsahovať pokročilé HDR osvelenie, detailné textúry, do pixelu prepracované postavy a modely ale predovšetkým fyziku. Tá bude, ako to poznáme z posledného počinu Valve HL2 geniálna. Zdvihnúť a hodiť bude možné prakticky všetko, čo môžete zdvihnúť a hodiť v reále. Fyzika sa bude samozrejme týkať aj živlov, napríklad ohňa či ľadu, a taktiež budú v hre rafinovane nastrčené pasce poprípade pomôcky, pomocou ktorých budete môcť zlikvidovať nepriateľov nielen bez akéhokoľvek poškodenia, ale hlavne efektne, a to sú práve tie veľkolepé momety, o ktorých som písal vyššie.

Uvidíme, svet Might & Magic je čoraz populárnejší a vďaka Dark Messiah of MM sa môže táto popularita ešte viec rozšíriť, pretože podľa všetkých dostupných informácii, obrázkov a videí vyzerá táto RPG akcia veľmi slušne.

SHOOD

Online kníhkupectvo BUX.sk
Šéfredaktor Slovenciny.com, portálu s prekladmi do počítačových hier fungujúceho od roku 2004. Autor prekladov počítačových hier sérií Need for speed, Grand Theft Auto, Call of Duty, Age of Empires III a ďalších.