Výrobca: Viscereal Games
Vydavateľ: Electronic Arts
Dátum vydania v EU: 25. január 2011
Žáner: hororová strieľačka z pohľadu tretej osoby
ESRB rating: M (pre dospelých 18+)
Webstránka: http://deadspace.ea.com/
Minimálne požiadavky: Windows XP (SP2)/Vista/7, Intel Pentium IV 2.8 GHz / AMD Athlon64 3000+ alebo lepšie, nVidia GeForce 6800 / ATI Radeon X1600 Pro alebo lepšie, 1 GB RAM pri Windows XP / 2 GB RAM pri Windows Vista a 7, aspoň 10GB voľného miesta na disku, DirectX 9.0c, zvuková karta kompatibilná s DirectX, 8x rýchlostná DVD mechanika, myš a klávesnica
O tom, že Dead Space postúpilo druhým dielom na novú úroveň, nebudete pochybovať už po prvom spustení hry. Možnosť prihlásiť sa pomocou vlastného EA účtu už na úvod dáva tušiť nové možnosti, ktoré na seba nenechajú dlho čakať – pokiaľ ste si nechali uložené pozície z prvého dielu a podarilo sa vám ho úspešne aspoň raz dokončiť, v sekcii prídavkov na vás bude čakať plasma cutter z prvej hry, podľa slov autorov „opravený technikmi CEC“. A hoci sa jedná len o kozmetickú úpravu (podľa doterajších zistení nemá nič navyše oproti plasma cutteru, ktorý si zoženiete normálne v hre), je to dobrý pocit pobiehať v novom prostredí aspoň s niečím, čo pripomína starú dobrú Ishimuru…
Skôr ako som spustil po prvý krát samotnú hru, nedalo mi nekliknúť si na tlačidlo „Previously on Dead Space“. Čakalo ma niekoľkominútové video, ktoré pár vetami zhrnulo dokopy celý príbeh prvého dielu, pre prípad, že by existoval niekto, kto ešte nehral jednotku. Mne to hlavne pripomenulo, prečo som niekedy aj dva dni túto hru nezapol a musel svojim nervom dovoliť miernu regeneráciu. Po zhliadnutí videa a pripomenutí si faktov mi už naozaj nič nebránilo v tom, aby som skutočne začal.
Nočná mora z Ishimura Street
Lodnému inžinierovi Isaacovi Clarkeovi sa ani po všetkých hrôzach prežitých na ťažobnej lodi Ishimura nepodarilo nájsť vytúžený pokoj. Darmo zistil, ako je to s unitologickou cirkvou, darmo sa snažil zničiť „The Marker“ a nepomohlo mu ani odhalenie osudu jeho manželky. Hra začína vo vesmírnom meste Sprawl, vybudovanom na Titane – jednom zo Saturnových mesiacov. Dostali ste sa do rúk psychiatrov a tí sa z vás snažia vytiahnuť informácie o tom, čo sa vlastne stalo a prečo ste v takom zúboženom stave. Nasleduje kolaps a keď znova precitnete, peklo z vašej hlavy už nie je len vo vašej hlave – všade je tma, krik, krv a vy počujete zvuky, ktoré ste počuli aj na Ishimure….
Musím uznať, že vo Viscereal sa naučili, čo ľuďom skutočne naháňa strach a podľa toho nám ešte pridali. Zvuky, ktoré naznačujú pohyb vo ventilačnej šachte sú tu znova, no tento krát znejú akosi bližšie, reálnejšie a keď sa na vás vyvalí prvý nekromorf, zistíte, že tie zvuky sú oveľa smrtiacejšie.
Vesmírny inžinier
Ako som spomínal, vôbec Isaacovi nezávidím a nebudete mu ani vy, minimálne dovtedy, kým sa dostanete k prvej obchodníckej búdke. Je to naozaj dobrý pocit uvidieť Isaaca znova vo svojom krutom inžinierskom obleku, ako do rúk berie svoj starý dobrý plasma cutter a vydáva sa ešte raz do boja s vesmírnou háveďou.
Čo ma potešilo hneď na úvod, sú Clarkeove reflexy, ktoré sa neskutočne zlepšili. Oháňa sa oveľa rýchlejšie, dupe s ešte väčším nasadením a celkovo nie je problém nekromorfa umlátiť na smrť aj bez použitia strelnej zbrane. A keďže sa musí brodiť v ich črevách už druhý krát, nemôžeme sa čudovať, že si občas uľaví nejakým tým „shit“ alebo „fuck“. Takto napísané to niekomu môže znieť zábavne, ale priznám sa, že počas boja o život v tmavých priestoroch Sprawlu som si hovoril presne to isté. A ojedinelé nadávky nebudú jediné, čo od Isaaca budete počuť. Netuším, či to boli zážitky z Ishimury, alebo niečo iné, ale náš tichý hrdina prehovoril a rozprávať sa s ostatnými bude počas celej hry. Či je to dobre, alebo zle, záleží na vás – mne sa páčilo mať pre zmenu hrdinu, ktorý si nechával svoje myšlienky pre seba, ale aj druhá varianta – s tvárou a hlasom – ma celkom zaujala. Celý príbeh tak naberá nový rozmer. A Isaac je ešte sympatickejší ako doteraz.
Vesmírne šialenstvo
Hrôzy z Ishimury zanechali na našom hrdinovi ťažké psycho jazvy a následky prežitých udalostí vás budú sprevádzať celou hrou. Isaacove záchvaty šialenstva, kedy vidí aj to, čo tam v skutočnosti nie je a zúfalo sa snaží udržať sa pri zdravom rozume, niekedy naháňajú zimomriavky. Zároveň dopĺňajú už aj tak hrôzostrašnú atmosféru a pomaly to všetko vplýva aj na vás za monitorom. A čím viac záchvatov vidíte, tým viac máte pocit, že to nebude všetko iba tak a preto napriek strachu musíte pokračovať v hraní. Raz tomu všetkému prídete na koreň. Len aby to zároveň nebol aj váš koniec…
0 komentárov