Farming Simulator 19 prichádza. V platinovej verzii ho vylepší Class

Farming Simulator vie nadchnúť pri každej jednej verzii a inak tomu nemôže byť ani pri jeho najnovšej. Už je zvykom, že tento herný koncept, simulátoru poľnohospodárenia a farmárčenia, prináša čas od času nejaké to vylepšenie. Už nedávno sa v hre objavila ťažba dreva, či chov zvierat. Čoraz viac vidím nejaké to vylepšenie v tomto smere a dnes sa môžete vo Farming Simulatore pokojne orientovať práve na živočíšnu výrobu, obstarávanie krmiva a rozširovanie vozového parku.

Farming Simulator 19 platinum

Farming Simulator je však stále hlavne o zábave a rozsiahlom svete, ktorý môžete mať pod kontrolou. Áno, je v tom akési čaro, že máte pod sebou rozsiahly svet, ktorý neriadite z hora, ale musíte to byť vy, čo ten traktor, alebo kobajn dovezie na to konkrétne pole, odvezie aj získané plodiny a musíte to byť opäť vy, čo z toho bude niečo mať. V rámci hry zisk, a v rámci pozície hráča jednoducho ten pocit, pre ktorý sa táto hra hrá.

Farmársky simulátor ako úspešná hra

Farming Simulator je jednou z dlhodobo najúspešnejších hier. Vychádza už niekoľko rokov, má mnoho nadšencov v celej Európe a aj vo zvyšku sveta. Aj keby sa mohlo zdať, že má svojich priaznivcov medzi nemeckými dôchodcami, pravdou je, že láka všetky vekové kategórie. Tie mladšie ale predsa len uprednostnia akčné hry a rýchle hry. Farming Simulator je stále, aj naďalej, čiže aj vo verzii 19, klasickou simuláciou, v ktorej máte pod kontrolou postupne veľkú plochu prírodnej a skultúrnenej krajiny.

Farming Simulator 19 recenzia a obrázky

Nakupujete polia, či po novom tentoraz aj celé pozemky a objekty v rámci vybranej mapy.   Novinkou je nepochybne aj niekoľko stavieb a dekorácií, ktoré sa viažu k prostrediu farmy, spracovania obilia, či chovu zvierat. Na postavenie takýchto stavieb je nutné mať voľnú parcelu. Ideálnu a vhodnú k práci. Aby ste to nemali nikam ďaleko. Možnosti vám hra dá. Pri nákupe pozemkov nie je nutné merať cestu na pozemok na predaj. Zakúpiť sa dá aj také pole, v ktorom je už niečo vysadené. Jednoducho predávajúceho predošlého majiteľa dokážu opantať peniaze…

Oficiálny trailer s ukážkou celej PLATINOVEJ EDÍCIE

Ako farmár spracúvate obilniny, slnečnicu, sóju, ale taktiež aj bavlnu, alebo sa orientujete na chov koní, kráv, prasiat. Je toho toľko a stále budete mať pocit, že ste mohli skúsiť niečo ďalšie…

Farming Simulator 19 má…

Najnovší simulátor farmárčenia sa v ničom zásadne nelíši. Pokiaľ ste sa ako hráči stretli s predchádzajúcimi verziami, nechýba vám znalosť logiky a viete, kde čo hľadať. Ten, čo prichádza po prvý krát, môže byť stratený. Aj pre nich však má hra stále to, čo ocení občas aj ostrieľaný hráč. Pomocník zobrazuje rady k jednotlivým plodinám, dobytku, hydine, ošípaným, radi aj k herným činnostiam a ak by vám niečo ušlo, určite to bude v nápovede. Nápoveda je dobrá vec a stále po ruke. Keby existovalo textové vyhľadvanie v jej časti, bolo by to absolútne najideálnejšie.

Farming Simulator 19 recenzia a obrázky

V rámci hlavnej ponuky teší pohľad na klasickú kariéru a v nej tri rôzne režimy, ktoré sa medzi sebou líšia pomerom medzi štartovnými financiami a tým, čo už máte rozbehnuté. Dobre sa pozerá na ponuku hry viacerých hráčov. Hra je vonku len pár dní, no v tejto časti máte v rámci Európy, ale aj medzinárodnej hernej scény naozaj rozsiahly výber aktívnych hier. Tak v klasickej kariére, ako a v hre viacerých hráčov, vyberáte si z dvoch máp. Jedna je orientovaná viac na nemeckú krajinu, kým tá druhá predstavuje mix amerického stredozápadu, pobrežia a poľnohospodárskej krajiny ďalej od veľkých miest. To celé obkolesuje železnica. Aj k nej sa viaže novinka, akou je práve ovládanie vlaku. Hoci, od Farming Simulator 2017 som nemal možnosť hrať a tak genézu vlaku v tejto hernej sérii nepoznám. Je však prekvapením, ak sa odrazu pri prepínaní vozidiel pozeráte na svet z vlaku, ktorý má prednosť v podstate všade.

Kariéra hry

Klasická kariéra prináša to, čo očakávame. Možnosť rozprúdenia podnikania, postupného rozširovania a dosiahnutia veľkej úspešnej firmy. Hra, pri ktorej nemožno čakať pochvalu za dokončenie a finálny sumár je, je iná. V nej prežívate malé úspechy a neúspechy skrátka neustále. Pri splnení úloh na pozícii brigádnika, či pri dokončení žatvy na konkrétnych poliach. Z počiatku nemusí byť hneď jasné, kam majú viesť prvé kroky. Každý hráč tejto hernej série sa s tým stretol. Pomáha nápoveda v podobe výučbového pomocníka, alebo, ako to už býva, logické myslenie.

Buď sú to úlohy od iných farmárov, ktoré vás na začiatku postavia na nohy a prinesú prvé zárobky, alebo investujete peniaze do prenájmu techniky a pustíte sa do obrábania polí. S menším kapitálom sa dá pomocou mapy zakúpiť konkrétny menší pozemok a pustiť sa môžete do sadenia, či žatvy, a vám predošlý majiteľ zanechal pole s úrodou. Začiatky bývajú ťažké, no hra počíta s tým, že sa hráč k nej dostane s rôznymi chúťkami. Každý si svoju veľkú farmu a podnikanie rozbehne po svojom a tak nemožno očakávať, že by existovali dve navlas rovnaké farmy.

Ponuka v pozastavenom menu poskytuje širšie možnosti nastavení, mimo nastavenia grafiky, ktoré sa dajú robiť len v hlavnej ponuke. Pozastavené menu tiež ponúkne zoznam aktuálnych inzerátov od rôznych farmárov z okolia. Potrebujú pomôcť a ponúkajú prácu. Veď poľnohospodárstvo je o neustále prichádzajúcich príležitostiach na sezónnu prácu aj v reálnom svete. Mimo to sa t nachádza viacero nástrojov na reportovanie a informácie o vašej farme. Napríklad tlačidlo úplného vypnutia hry a návrat do hlavnej ponuky je tu však trochu nešťastne skryté, že najskôr ani nebudete vedieť, ako sa z hry dostať preč. Nie je tak výrazné, ako by ste čakali, že bude.

Prechádzanie svetom

Hru považuje za malé GTA. Síce nekradnem a neprepadávam ľudí na ulici. No aj tu sa môžete prechádzať po uliciach… ak by to vôbec na niečo bolo. To hlavné je na poliach a v obchodoch. Peši je to veľmi zdĺhavé… polia sú veľmi dlhé a chodiť po nich je zdĺhavé. Preto potrebujete autá, zainvestovať do presunu rýchlo a pohodlne. Hra ponúka rozsiahle možnosti nákupov. Hráč nie je limitovaný nejakými oceneniami a odomykacími vlastnosťami. Skrátka, ak máte peniaze, viete si zaplatiť drahší stroj. Ak peniaze nemáte, tak si ho nekúpite. Celá veda. Žiadne blokovanie, či ikona visiaceho zámku na žiadnej položke nevisí. Tým je hra slobodná.

Vstup na niektoré polia sprevádza efekt vyplašených vtákov. S niečím takým sa stretnete v reálnom svete a predsa to prekvapí. Pripojenú vám ich krídla, že to človek vstúpil do prírody a nie príroda prišla k človeku.  Vyplašené vtáky len dokážu, ako nerušenú lokalitu sa chystáte prerobiť podľa svojich potrieb. Vtáky pritom pochpiteľne nezdržujú nijakým spôsobom kombajn. Pokiaľ by ste sa postavili kombajnu do cesty, zastaví sa a počká si, kým prejdete inam.

Občas môže z cesty uletieť nejaká dopravná značka. Veď ak zavadzia, tak čo? Železničný prejazd s červeným výstražným svetlom je tu pomerne bežný a tak pozor, aby ste naozaj nevleteli do cesty vlaku. Umelá inteligencia, čo sa cudzích vozidiel oproti, je stále na úrovni húpacieho koňa, alebo lepšej cvičenej opice. Niekedy by sa hodilo, aby sa vodič oproti uhol môjmu novému nadupanému kombajnu. Hej, viem, že sekačka na cestu nepatrí a dá sa odviezť aj iným spôsobom, no priamo na kombajne to šetrí mnoho čaus aj nafty.

Široká ponuka strojov a v Platinovej verzii navyše CLASS

Nakúpiť sa dá naozaj z rozsiahlej ponuky strojov, ťahačov, sejačiek, hnojičiek, prídavných zariadení pre orbu, siatie, hnojenie a kyprenie. V ponuke miestneho predaja techniky je viacero zariadení, o ktorých ste možno ani nevedeli, že existujú. Prekvapivo nesú skutočné označenie, keďže ide o licencované použitie značiek mnohých svetových výrobcov poľnohospodárskej techniky. Fendt, New Holland, John Deer a mnoho iných pritom môžu dopĺňať aj nejaké tie DLC, tak ako je to v prípade verzie hry označenej ako PLATINUM EDITION. Tá totiž v sebe ponúka slušnú ponuku vozidiel značky CLASS. Tú pritom musí poznať nejeden hospodár, alebo hoci len divák sledujúci práce na poli v rámci Slovenska.  Ideálnym spojením je získať PLATINOVÚ edíciu naraz s klasickou hrou. Dokonca v takejto verzii hra vychádza priamo na Playstation 4, XBOX one, či na klasické PC.

Vo svete majú vozidlá svoju úlohu. Pracovné stroje ešte väčšiu. Všetky niečo stoja a tiež nie každý prídavok sa hodí na každý stroj. Kombajny a traktory môžu mať pri zvolení konkrétneho stroja aj ďalšie možnosti úprav. Zväčša sa týkajú kolies a ich využívania v konkrétnom teréne, alebo sa nastavenia týkajú celkového výkonu. Po grafickej stránke je hra lepšia, než na mojom počítači. Svedč o tom viacero veľmi pekných videí hráčov vo svete. No potešujúcim je aj fakt, že slabší počítač sa dokáže s hrou bez ťažkostí popasovať a bez sekania si vie hráč užiť zážitok z hry.

Farming Simulator 19 recenzia a obrázky

Hráča musí potešiť

Ktokoľvek, kto má rád traktory, známe značky, spozoruje vierohodnosť a súlad s tým, ako stroj vyzerá, pohybuje sa a funguje v reálnom svete a ako v hre. Aj činnosti v hre, náväznosť potrebných akcií, napríklad odvoz plodiny získanej zo žatvy, dohliadanie na práce, a mnoho iného, sú zaujímavé svojou logikou. Práve preto, že mnoho potrených úkonov má svoju určitú logiku, nie je ťažké hru pochopiť a hráč sa s ňou dokáže rýchlo zžiť a akceptovať jej pravidlá.  Aj preto bude ideálnym darčekom všetkým o niečo viac trpezlivejším, ako len horlivým hráčom akčného žánru. Hra je určená všetkým generáciám, oslovuje mnohých tých, ktorí obľubujú modovanie hier. Inak povedané, napomáha k rozvoju hráčskej základne a ľudí, ktorí do hry pripravujú vlastný obsah.  Hra je zaujímavá, po vizuálnej aj technickej stránke. Nevyžaduje zázračne výkonný hardware. Zároveň prináša reálne nekonečné hodiny hrania a zábavy. Bezhlavo sa však táto hra hrať nedá.

Jej prednosti sú:

• HW nenáročnosť
  • Rozsiahly svet v dvoch rôznych mapách a široké možnosti
  • Premyslená náväznosť mnohých činností v hre
  • Sloboda v tom, na čo sa chcete viac orientovať.
  • Multipflayer
  • Kompletná čeština, čo je výhodou pre kohokoľvek, kto by nechcel čítať rozsiahle texty. Rozsiahle texty sa však v hre neobjavujú. Výnimkou je len tých pár viet v nápovede, kde sa dá prečítať menej, aj viac. Samozrejme, stále v češtine.