Medal of Honor: Single Player

Veľký očakávaný hit od EA so slávnym názvom Medal of Honor je vonku. Zámerne som nesledoval príliš podrobné informácie, za to videí som si niekoľko pozrel. Úchvatná grafika a efekty, ktoré sú dostatočným lákadlom na hranie, síce na mojom počítači nebudú v tak krásnych detailoch, to však nevadí, lebo hra sa už inštaluje a chuť po dobrej hre, ako očakávam, sa naplní.

Hra, ktorá je teraz testovaná, je originálom s česko-maďarským manuálom. Chýba ten slovenský, ale to bude možno tým, že mám hru z Čiech. Obsiahnuté sú aj dva letáčiky. Na jednom sa nachádza reklama na nové Need for Speed, ďalej leták na predobjednávku Crysis 2, ale aj reklama na Battlefield Bad Company Vietnam. Manuál má svoje sériové číslo na zadnej strane. Jedno DVD hneď v inštalácií ponúka výber poľského, anglického, alebo ruského jazyka. Ruský jazyk častým nebýva, najmä pre nastavenie fontov azbuky. Inštalácia dáva na výber overenie hry online alebo z disku. Sériové číslo sa zadáva pred inštaláciou. Podľa obalu hra vyžaduje procesor Pentium D 3,2 Ghz / Core 2 Duo, 2.0 GHz, miesta na disku 10 GB a pamäť si hra žiada 2 GB RAM. Po nainštalovaní si hra na disku zoberie v skutočnosti 7,21 GB.

Po spustení:
Hra je po spustení prehľadná. Ponuka hry je v jednej línií so všetkým čo treba. Širokouhlé monitori nemusia mať ihneď automaticky nastavené rozlíšenie, ale to si môžete upraviť. Možnosti nastavení grafiky je bohaté. Loading misii je krátky, ihneď prvá hrateľná vec začína v Afgánskom mestečku, po ktorom prechádzate, čo pripomína Call of Duty 4. Pozeráte na krajinu Afganistanu a chápete, že teraz už nebudete o Afganistane počuť v správach, ale dejisko hry, ktoré na vás čaká bude práve tam. Že by si podporovatelia vojnového konfliktu na Blízkom východe prišli na svoje? Hra sa hrá naozaj dobre. Klasické Medal of honor s množstvom prvkov podobných s klasickými ovy a chaotické afgánske uličky sú neresiskom teroristického zla akoby snáď všade. Všade sa môže skrývať nejaký šialenec. Ten môže strieľať aj z poza rohu alebo ponad krytie tak, že vidíte len ruky. Typická streľba pre tieto končiny.

A ako sa strieľa? Ak je nepriateľ za tenkým stolom, prestrelíte stôl a trafíte ho. Silnejšie projektily sú ničivejšie a explozívnejšie na telá nepriateľov. Ohľad hra berie samozrejme aj na miesto, kde nepriateľa trafíte. Občas síce mám pocit, že ma nepriateľ nevidel, ale to je možné aj pre tmu. Nočná vízia je vo výbave hneď na začiatku. Môže znamenať dobrú výhodu a je celkom zábavné sa pohybovať niekde, kde je úplná tma a nepriateľ strieľa shcválne naslepo a dúfa, že sa trafí. Asi toho nemám veľa odohraného, ale zdá sa mi, že vidím novinku. Kolega spolubojovník vylezie o poschodie vyššie a z hora mi podáva ruku s ktorou ma vytiahne nahor. Celkovo je atmosféra bojiska drsná najmä v pustej zaprášenej krajine, akou krajina v mnohých oblastiach Afganistanu aj naozaj je. Zábavné môžu byť prechádzania pustou krajinou na štvorkolkách. Síce sa nechovajú ako pravé štvorkolky, ktoré v skutočnosti svojho vodiča akoby chceli vždy pri každej väčšej nerovnosti vyhodiť (kto jazdí, vie čo mám na mysli), ale i tak je zábava si zajazdiť a občas byť prekvapený keď pod vami zmizne cesta a vy letíte vzduchom.

Arzenál je postačujúci, a pokiaľ sa náboje míňajú rýchlo, môžete si vypýtať od spoluhráča v hre muníciu. To je zrejme výsada len ľahkej obtiažnosti. Spolupráca s ostatnými hráčmi až na nejaké tie momenty čakania je v podstate v poriadku. Príbeh prechádza rôznymi oblasťami Afganistanu. Stretávate sa s rôznymi skupinami rozprestretými v horách, guľometné hniezda, protilietadlové zbrane. Komplikovanou je misia navádzania pásov striel na v horách sa pohybujúce vozidlá. Je celkom komplikované prísť na to, ako na to, keďže ide o celkom novinku. Novými technológiami to ale nekončí ani neskôr. Navádzanie striel je často aj vizuálna paráda. Radosť robí množstvo efektov a detailov. Dobre sa to hrá a to je hlavné, čo chcete zrejme počuť. Efekty vody aj ohňa sú kvalitné aj pri nižšom grafickom nastavení. Pri detailnejšom nastavení a s kvalitnou grafickou kartou s dobrým zvukovým výstupom a dobrým usadením vie byť hra zatiaľ najlepšou first person predvianočného obdobia.

Pri použití Alt Tab a minimalizovaní hry sa hra síce vypne, ale má problém sa vrátiť späť, pokiaľ ste medzitým v nejakom inom programe niečo robili. Tiež ma trochu hnevá, že počas hrania v množstve uličiek je mnoho dverí, len niektoré otvárate vy, niektoré otvárajú spolubojovníci. Niekedy neviete, že konkrétne dvere sú pre vás, alebo čakajú na niekoho z kolegov. Legendárna hra Medal of Honor Allied Assault znamenala malú revolúciu pre mnohých. V čase keď sa objavili informácie o Medal of Honor, mnohí čakali ešte dôvetok, ten ďalší názov, ktorý by odlíšil toto MOH od ostatných. Zdá sa však, že hre zostal krátky názov, čo vôbec nie je na škodu.

Nejde však len o hru hráča pešiaka. Pri takejto bojovej hre predsa nesmie chýbať aj ovládanie strojov, alebo aspoň palebných pozícií na takých strojoch. Z džípu a vrtuľníka sa strieľa celkom ľahko. Len pozor na bazuky, ktoré sa objavia vždy vtedy, keď ich nepotrebujete. To je vlastne vždy. Niektoré misie predstavujú tvrdý oriešok a nie len ja ako vojak, ale aj ostatní z jednotky dostávajú poriadnu nakladačku. Systém dopĺňania munície spôsobom požiadania spoluhráča má prekvapivo asi stovku rôznych odpovedí, ktoré vyjadria buď ochotu alebo neochotu spoluhráča vám „požičať“ ich posledný zásobník. Po pár hodinkách hrania ani nevnímam nejaký problém, ktorý som prvotne označil za problém s dverami. Možno šlo o moju vlastnú hlúposť, tak si hold počkám. Bolo by hlúpe rozkopať dvere k nepriateľom a byť pri nich sám, že mám pravdu?

Efektné je používanie diaľkovo navádzaných zbraní, leteckej podpory a iných moderných hračiek, napríklad aj navádzaných striel z Apacha. Celá atmosféra hry je tak trochu aktuálna, aj keď oveľa viac by bola iracká krajina… ale čo už. Rozdiely sú minimálne. Neviem ako vy, ale pri rozkúskovaní hrania Medal of Honor z dôvodov pracovných aj rodinných sa vždy teším na návrat k nasledujúcej misii. A to som z dôvodov testovania prekladu niektoré prvé misie prešiel viac krát. Môžem tak povedať aj to, že vždy v nich nájdem nutnosť sa schovať k inému úkrytu, inej stene, a len ťažko odohrám každú misiu rovnakým spôsobom. Ako náhle sa dostanem k multiplayer, budem informovať. Počuť možno chvály, tak sa aj tej oblasti čoskoro pozrieme na zúbok.

Celkovým hodnotením pre pár chýb, alebo ani nie zle myslených vecí, ale za to aj pre dobrú hrateľnosť je asi najviac ideálne číslo 90%. Aký je váš názor? Zaujíma nás…