Conflict: Denied Ops

Boj proti terorizmu je v dnešných dňoch v móde ako to dokazuje aj pán Obama, ktorý do Afganistánu posiela ďalších 10 000 amerických vojakov aby tam tých zlých moslimov vyprášili z ich tmavých dier. Nejdem odsudzovať ničiu politiku, jediné právo odsudzovať mi náleží na adresu novej hry zo série Conflict. Po Desert Storme a Vietname sa tentokrát zúčastníme na akciách z celého sveta.

Výrobca: Pivotal Games
Vydavateľ: Eidos
Zem výroby: Anglicko
Typ hry: FPS
Požiadavky: CPU Core 2 Duo, 2 GB RAM, VGA 256 MB (X1900/GF7900)

Ako sa dozvedáme s príbehu, venezuelský generál Ramirez dostal trošičku chuť po moci a nukleárnych hlaviciach na zničenie celého sveta (akoby nestačilo, že Hugo tam vystrája) a tak je na miesto povolaná dvojica najlepších agentov CIA, Lang a Graves. Pán generál Ramirez má po celom svete zločinecké spojky a obchodných partnerov, ktorí predávajú tie hlavice, tak cieľ dvojice agentov je jednoznačný – všetkých teroristov postrieľať a pri tom zachrániť svet pred nukleárnym vyhladením. Príbeh nie je príliš unikátny a až nápadne mi svojou konštrukciou pripomínal Call of Duty 4, bohužiaľ o dosť horšie CoD4.
V predchádzajúcich dieloch série bolo zvykom ovládať viecerých vojakov s rôznymi špecializáciami za účelom efektívneho prejdenie levelov. V Denied Ops sa počet vojakov zmenšil na dvoch. Langa a Gravesa si môžete zahrať v kooperatívnom móde s kamarátom najlepšie na Xbox360 alebo PS3, na PC si kooperatívnu kampaň zahráte tak maximálne s pripojeným gamepadom, čo priznajme si to na rovinu nemá skoro nikto. Ja osobne som kooperatívnu kampaň ani multiplayer nehral a pustil som sa iba do singleplayerovej kampane.

Tá má dohromady desať misií, z ktorých každá vám zaberie v priemere 30 minút, takže konečná hracia doba sa pohybu okolo 5-6 hodín. Okrem Venezuely sa pozrieme teroristom na zúbok aj v Rusku, veď čo by to bola za hra kde by Rusi neboli spriaznení s teroristami a nechceli vybombardovať Ameriku? A tiež zavítame na výlet do Afriky a to konkrétne do Rwandy, kde tiež zatnete teroristom tipec. Musím povedať, že africké a ruské misie ma bavili omnoho viac ako tie vo Venezuele, asi preto, že tvorcom sa príliš nepodarilo stvárniť tamojší prales, ale o tom zachvíľu…

Počas misie si môžete medzi dvoma agentmi ľubovoľne prepínať a budete to musieť robiť často, lebo každý má odlišné schopnosti/zbrane. Lang je rodený sniper a využijete ho hlavne na veľké vzdialenosti. Okrem toho sa nejakým zázrakom dá jeho sniperka prerobiť na brokovnicu, čím vynahradzuje svoj slabý boj zblízka, plus má niekoľko druhov granátov zatiaľ čo Graves má iba obyčajné granáty. Graves disponuje ťažkým guľometom so zásobníkom s 200 nábojmi, tak stačí v úzkych chodbách len bežať dopredu a držať prst na spúšti. Okrem toho má aj ennahraditeľný raketomet na tanky a poletuchy. Keď ovládate jedného agenta môžete tomu druhému dať jednoduché príkazy ako nasleduj ma, zaútoč na tamtoho teroristu, zostaň stáť. Ja som využíval iba príkaz nasleduj ma, ktorý som pribežne stláčal, lebo sa mi častokrát stávalo, že som sa chcel prepnúť na druhého agenta ku koncu misie a on si zatiaľ postával na začiatku levelu. Druhý agent sa skoro pravidelne zasekáva, jeho inteligencia v boji je obstojná, dokáže sám pozabíjať nepriateľov, kryje sa, používa rôzne zbrane, ale to, že zostane stáť na začiatku levelu kým vy na konci bojujete s bossom je trestuhodné (v zápale akcie sa často stane že na neho zabudnete).

Trošku ma sklamalo, že nejde zbierať zbrane po padlých nepriateľoch, jediné čo môžete je dopĺňať si zásoby z krabíc so zbraňami, ktorých je v leveli niekoľko. Autori zabudli vložiť do hry úplne základné pohyby ako šprint či skoky. Považujem to za takú samozrejmosť, že mi vadí ak to v hre chýba. Nezapracovali ani na umelej inteligencii nepriateľov. Dve tretiny všetkých nepriateľov považuje za najlepší nápad vás umlátiť pažbou zbrane a tak nabiehajú pred vás. Stačí len cúvať a strieľať. Takisto nie sú schopný určiť vašu pozíciu pokiaľ nedobehnú na pôvodne miesto. Stáva sa tak, že pár nepriateľov vám prebehne doslova popod nos, len aby zaujali pozície za krabicami v druhom rohu miestnosti, čo im prikazuje skript. Nemusím zdôrazňovať, že za tie krabice nikdy nedošli. Občas vás nepriateľ zbadá aj za betónovou stenou a niekedy si vás nevšimne ani keď stojíte priamo pred ním. Umelá inteligencia stvára psie kusy.
Prostredie v leveloch je podľa môjho názoru hrozne obohrané a pokiaľ sa odohrávajú v chodbách nemáte ani poňatie či je toto Sibír alebo Venezuela, lebo všetko vyzerá na jedno kopyto. Vonkajšie misie v Rusku a Rwande sú vcelku pozerateľné hlavne sa mi páčila jazda na ozbrojenom snežnom skútri či prechádzky tankom. Venezuelské misie neboli atraktívne, pretože po tom ako sa mi nedávno podarilo spustiť Crysis na slušných detailoch všetku džungľu hodnotím podľa toho a Denied Ops zaostávajú míľovými krokmi. Prostredie levelov je prázdne a okrem nepriateľov, niekoľkých krabíc a výbušných sudov stu moc detailov nenájdete. Spomínané výbušné sudy sú všade, v každej miestnosti sú aspoň tri a teroristi sa za nimi veľmi radi ukrývajú. Stačí len vojsť, rozstreliť sudy a skoro všetci sú mŕtvi.

Nízka detailnosť prostredie a ploché textúry nepomáhajú grafickej stránke hry aby vynikla čo ani nemôže. Akonáhle začne všetko na obrazovke vybuchovať budete mať pocit, že grafika je super, no potom vojdete do stej tak isto vyzerajúcej chodby a váš názor sa protipólne zmení. Blur efekt a rozmazanie pohľadu pri prebíjaní, kedy sa zrak vašej postavy sústredí na zbraň a okolie sa rozmaže sa mi veľmi zapáčil a myslím, že tu nejde len o účelový efekt, no celkový dojem to nezachráni.
Conflict: Denied Ops nie je skvelá hra, ale splňuje požiadavky priemernej strieľačky, v ktorej si zahráte jednu dve misie aby ste si postrieľali pár teroristov. Prepínanie medzi agentmi ju zachraňuje od toho najšedivejšieho priemeru FPS, ktoré Rusy vyrábajú ako na bežiacom páse. Séria Conflict sa podľa mňa zasekla na mŕtvom bode a pochybujem, že dosiahne kvalít skvelého Conflict Vietnam. Ak vás baví strieľať teroristov a máte možnosť si zahrať kooperatívnu kampaň s kamarátov, tak by ste Denied Ops mohli dať šancu.

rôzne schopnosti/zbrane dvoch agentov
misie v rôznych kútoch sveta
možnosť kooperatívneho hrania