Disney – Tigrova výprava

Nezdá sa vám. Aj práve na podobné hry sa hodí recenzia a je dobré si ich pripomenúť, lebo na našom webe nie je jediný návštevník ten, čo má viac ako 15 rokov. A azda každý z vás má niekoho v rodine blízkej, či menej blízkej, komu by sa možno hodila hra viac detská a zábavná. Walter Disney dal život mnohým postavám, ktoré sa stali pre „disneyovky“ synonymom. Medzi nimi aj skupinka zvieracích priateľov okolo Macka Pú. Jedným z Púových priateľov je Tiger. Práve on je hlavnou postavou tejto hry.

Tigrove dobrodružstvá vychádzajú u distribútora Cdprojekt v Čechách a na Slovensku v českom jazyku textov a anglickom dabingu. Hra nie je nová, má už síce niekoľko rokov, avšak hovoriť aj o takýchto hrách má svoj význam a pre mnohých nepochybne časom možmo aj prínos. Hra je určená deťom od 7 rokov. Najmä tým, čo už zvládajú čítať. Za plus nepochybne patrí fakt, že hra je schválne vyrábaná na všetky počítače, od Windows 95 po XP a hoci som neskúšal hru na novších OS, pochybujem, že by mala pri behu nejaké ťažkosti. Celá je stavaná tak, aby s ňou nemal problém ani ten najslabší schopný počítač súčasnosti. Na disku inštalácia zaberie menej ako 10 MB, čo je fakt super. Inštalácia je okamžitá. Spúšťanie hry, reakcie menu a tlačidiel sú taktiež rýchle. Hra bola testovaná na slabom počítači s RAM pod 512 a aj na silnejšom nad 3GB. Chovanie hry vlastne rovnaké, bez rozdielov. Myslím, že pre deti od spomínaných 7 rokov so slimačím počítačom vhodná voľba. Hru testovalo dieťa 5 ročné aj 11 ročné. Čo treba robiť chápalo každé z nich, 5 ročné si síce prečítalo minimum, avšak s pomocou staršieho pochopilo, čo treba robiť. Pre dieťa, ktoré má rado Macka Pú a jeho kamoša Tigra je to určite pekná zábavka.

Grafická stránka:
Hra má už asi 10 rokov. Je v ponuke nejaký čas a je určená deťom. Tým práve nezáleží príliš na grafike, keďže ani nepoznajú prílišné rozdiely. Pri podobných hrách nemusí byť rozhodujúce, či je dieťa chlapec alebo dievča. Aj keď pravdou je, že chlapci radi ofrflú, že je tam málo krvi, je riešená tak, aby bola pre vekovo malé publikum. Hranaté kolieska, nie príliš oblé postavičky sú však aj tak rozpoznateľné a vnímateľné qako postavičky z tej známej rozprávky. Medzi jednotlivými misiami funguje video. To sa dá preskočiť, ale dieťa ho len tak nepreskočí. Ide o videá priamo zo starších dielov animovaného Macka Pú. Jednotlivé úryvky sú otitulkované pre malého hráča.

Hrateľnosť:
Ovládanie je veľmi jednoduché. V podstate šípky a medzerník tvoria základ. Možno sa to budú báť mnohí dospelí priznať, ale táto hra baví aj ich. Bavila dokonca aj mňa a to už dávno nie som dieťa. Možno preto, že ma ako dieťa bavil Super Mario a skákacie lovenie odmien a zlatiek bolo skrátka in. Ovládanie je celkom hladké a komplikuje sa len minimálne pri tesných častiach napríklad pri preskakovaní roklín alebo rieky. Rieka (voda) tygrovi ublíži, čo je škoda. Stráca dotykom jeden z troch životov, avšak aj po ich vyčerpaní hra nekončí a začína na začiatku každej misie. Dieťa si aspoň nevytrhá všetky vlasy ak celkom skončí. Veď už boli hry pre deti, ktoré som nedokázal prejsť ja, natož aj ostrieľaní hráči počítačových hier.

Detaily:
Detaily v hre sú viac menej negrafické, ale situačné. Tiger sa môže ochrániť pred včelami schúlením do malého klbka. Pri jeho poskakovaní (tigry totiž strašne radi hopsajú, teda vraj) sa občas ocitnete vo vzduchu na hrane rokliny od ktorej by ste sa radi odrazili a prekočili na inú stranu. Hra vám to zoberie ako odraz od zeme, hoci bude práve hopsaním vo vzduchu. Pri hopsaní teda aj polohu vo vzduchu hra berie ako bežnú polohu a neberie do úvahy takýto skok, čo je síce vynechaný detail, ale pomáha v hre a nerobí ju zbytočne pre dieťa obtiažnú na načasovanie jeho hopsania a ďalšieho skoku. Niekedy by to bolo nemožné a urobiť nehopsajúceho tigra z rozprávky Macka Pú je neurobiť tigra vôbec.

Takže:
Hra nemá nič, čo by mohlo vadiť deťom. Možno ak čeština pre slovenské deti. Dnes však každé dieťa na Slovensku dobre pozná český jazyk z televízie, preto som zatiaľ nepostretol žiaden problém s jeho pochopením. Riešenie hry, ovládanie, to všetko zvládne nie len 7 ročné dieťa, pre ktoré je hra určená, ale aj starší či mladší. Ak hľadáte niečo pre dieťa svoje, a pritom zbožňuje tigra, pochybujem, že by hra nepotešila. V ponuke každého dobrého predajcu počítačových hier alebo priamo na Cdprojekt.cz

Balenie:
Balenie obsahuje CD s hrou a plagát konkrétnej hry. Druhá strana plagátu je časťou z iného veľkého plagátu, ktorý si môžete poskladať pri zakúpení ďalších hier. Cenovo nie sú vôbec drahé a pritom pochádza priamo od Disney Interactive (cez Cdprojekt, ktorý hre dodal jazyk, balenie a podobne.)

možno niekedy prirýchle texty
pre slovenské deti texty v češtine (problém s jazykom síce nemajú, ale SK je SK)
nemožnosť zvýšiť grafickú úroveň