Killing Floor

Osobne mám veľmi rád zombie filmy aj keď neviem prečo. Vždy v nich ide o to isté, chemické armádne experimenty, neznáma nákaza či samo peklo nakazia ľudí a tí sa po smrti začnú prechádzať naokolo a papať mozgy tých čo to prežili, aby sa potom pridali k ich nemŕtvej armáde a malátne pochodovali svetom aby spapali ešte viac mozgov.

Výrobca: Tripwire Interactive
Vydávateľ: Steam
Zem Výroby: USA
Typ hry: survival kooperatívna akcia
Požiadavky: CPU 2,4 GHz, 1 GB RAM, 128 MB GFX,

Keď sa nad tým zamyslíte nedáva to logiku, prečo tie zombie vlastne žerú ľudí, keď to nepotrebujú, lebo ešte nikdy som nevidel zombiu vyhladovieť na smrť ale čo už. Hŕstka preživších sa zakaždým postaví miliónom nemŕtvym a do posledného dychu bojujú s touto hrozbou. Boj o prežitie je vskutku napínavý nielen vo filmoch, ale i v počítačových hrách a ešte lepšie to je, keď nebojujete sami, ale po boku iných živých ľudí. Tento pocit nám v nedávnej dobe priniesla úspešná Left 4 Dead. Killing Floor sa snaží zviesť na modernej vlne survival kooperatívnych akcii a paradoxne to boli práve ľudia z Tripwire, ktorým Valve ukradli nápad na Left 4 Dead.
Killing Floor bola pôvodne vyrábaná ako mód pre Unreal Tournament 2004 a s rastúcou obľubou medzi hráčmi sa dostala značného vylepšenia a nakoniec aj komerčnej podoby, ktorá je síce distribuovaná len cez Steam, ale kto dnes Steam nemá všakže? Teraz si myslíte, že 50% hráčov Steam určite nemá a máte pravdu. Steam by som chcel odporučiť, lebo sám som tejto službe predtým vôbec neveril a Paru som pokladal za úplnú zabugovanú zbytočne, ale teraz cez Steam hrávam celý Orange Box a mám naň iba chválu. Ale späť ku Killing Floor.

Tak ako aj v Left 4 Dead sa hráči chopia role hŕstky preživších policajtov a vojakov a proti nim sa postavia hordy nemŕtvych. Singleplayer nemá zmysel vôbec hrať, a ak si idete kupovať Killing Floor a nemienite hrať po nete boli by to zbytočne vyhodené peniaze. V singli si môžete maximálne precvičiť základné mechanizmy hry, ale viac ako 20 minút vás určite baviť nebude. Tá pravá Killing Floor zabáva prichádza až v multiplayeri.
Máp bolo pôvodne 5, ale od doby vydania pred troma mesiacmi moderská komunita vytvorila pekný balíček nových, tak si teraz môžete vybrať zo skoro 20 zaujímavých máp, z ktorých každá vystihuje atmosféru zombie filmov – biologické laboratória, opustená farma, ruiny Londýna… Hráčov na jednej mape môže byť maximálne šesť a pred nimi stojí jediná úloha – prežiť. Postupne sa na nich bude valiť vlna nemŕtvych za vlnou a to nehovorím o desiatkach zombii, ale o stovkách a niekedy aj tisícoch. Na nižších obtiažnostiach si so zombiami poradíte aj dvaja, ale pri zvolení Normal či dokonca Hard sa poriadne zapotíte a budete musieť kooperovať s ostatnými hráčmi, aby ste dosiahli víťazstvo. Kooperatívna hra núti hráčom navzájom si kryť chrbát, liečiť sa, strategicky premýšľať a rozumne využívať dostupný arzenál zbraní. Ak náhodou niektorý z hráčov umrie, môže poletovať po bojisku ako neviditeľný duch a po konci jednej vlny nepriateľov zas obživne a pokračuje v boji so zombii.

Kolo je rozdelené na niekoľko vĺn nepriateľov a medzi nimi majú hráči vždy dve minúty na návštevu obchodníka a nakúpenia si výzbroje. Čím viacej a silnejších zombii zabijete, tým viac peňazí dostanete a môžete si kúpiť lepšiu zbrane a vybavenie. Základom je doplniť si náboje do zbraní a kúpiť si nepriestrelnú vestu a potom samozrejme zbrane. Na výber sú klasické 9mm pištole, aj v dual verzii, rôzne druhy brokovníc, od pumpovacej, cez dvojhlavňovú až po vojenskú automatickú, bulpup, loveckú pušku, rôzne druhy rýchlopalných samopalov, gránátomety a plameňomet. Tými by sa mali väčšinou skladať s kombinácie vojakov, z ktorých každý má inú zbraň na iné príležitosti boja. Obmedzenie nosnosti funguje skvele a tak môže mať každý maximálne jednu primárnu zbraň, sekundárnu pištoľ a zbraň nablízko a nikto tak nemá v boji prevahu, že by mal všetky zbrane a bol by z neho nezničiteľný terminátor.
Príjemným spestrením je systém perkov, čo je najprímitívnejší RPG systém, ktorý kalkuje ako často používate tie ktoré zbrane a pokiaľ napríklad s plameňometom dáte 25 000 damage vylepší sa vám jeho útočná sila natrvalo, či zasadíte s puškou niekoľko headshotov, tak získate pre ňu väčšiu silu a mierenie. Perky neovplyvňujú hrateľnosť tak radikálne, že ak by nejaký hráč nemal žiadny perk a ostatní v jeho družstve všetky nedokázal by zabiť ani jednu zombiu, to nie. Ostatní by boli len trošička a pre nich príjemne zvýhodnení.

Problém prečo má Killing Floor nižšie hodnotenie spočíva v tom, že hra nebola vyvíjaná ako komerčný produkt a jej prezentácia máličko viazne. Je celkom minimalistická. Graficky je možno dva roky pozadu, ale aspoň sa majitelia starších počítačov nemusia obávať, že by im hra na ich starej šunke nebežala a rozbehajú ju aj na plných detailoch. Problém je v pár otravných bugoch, ktoré mi dosť nepríjemne kazili hru. Občas si zmyslela, že mi pri načítaní novej mapy zamrazí celý počítač a ani osvedčená kombinácia ctrl + alt+ delete nepomáhala, iba tvrdý reštart. A to sa nestalo raz ani dvakrát. Inokedy mi a i mnohým iným ukázala kamera hlavného bossa kola, ale už sa nevrátila späť do pohľadu z očí môjho avatara a tak sme boli všetci nehybní a len nemohúcne sa dívali ako nás zombie postupne roztrhala na kusy.
Killing Floor má problém, že vychádza potom ako nám Valve dali kvalitný Left 4 Dead a ničím svojho konkurenta nedokáže prekonať, maximálne sa za ním naťahuje. No ak máte slabší stroj, kde Left 4 Dead nespustíte a namiesto 30 euro chcete míňať za hru iba 10, tak si Killing Floor stiahnite a užijete si hodiny vraždenia tisícov zombii exkluzívne v kooperácii s inými živými hráčmi.

dlhotrvajúca a zábavná hrateľnosť
rozrastajúci sa počet máp
perky, rozsiahly zbraňový arzenál