Sam & Max Episode 3: The Mole, the Mob and the Meatball

Králik a pes sa vracajú! Max vyholil Brady Cultureho dohola a jeho nádherné vlasy strčil do skrine a Myra Stump si už nikdy neodmoderuje ďalšiu talk show inak ako vo väzenskom mundúre. Sam a Max vyriešili dve zapeklité záhady a sú celí žhaví vrhnúť sa do ďalšieho prípadu. Bude to nebezpečné, bude to akčné a hlavne neskutočne vtipné. Aký prípad čaká na detektívnu dvojicu tento krát?

Výrobca: Telltale Games
Typ hry: adventúra
Požiadavky: CPU 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB GFX

Vrchný komisár opäť vyvoláva a tak Sam ako obvykle najskôr spacifikuje Maxa, aby sa nezmocnil slúchadla skôr ako on a potom si vypočuje cieľ ich ďalšej misie. Komisár vyslal agenta Krtka do Ted. E. Bearovho „bezmafiózneho“ kasína, aby vypátrla, čo sa tam deje, no krátko na to s Krtkom stratili kontakt a sú v domnení, že ho väznia. Preto sa musia Sam a Max infiltrovať do kasína a chudáka strateného agenta nájsť a vyslobodiť. Boj im pomáhaj, od komisára ešte dostanú heslo, ktoré im pomôže nájsť v kasíne spojenca – „Pasuje koberec k záclonám?“
Spúšťa sa nový kolotoč bláznivých udalostí, v ktorých Sam a Max navštívia bohužiaľ len tri nové prostredia/obrazovky, čo je sakra málo. Kasíno, kancelária bossa mafie a továreň na hračky. Tretia epizóda sa od začiatku tvári, akoby Telltale Games odhryzli z herného koláča naozaj drobné sústo, ale pekne po poriadku.

Kasíno Ted. E. Beara vás hneď na začiatku privíta s perfektnou úvodnou melódiou, ktorú vyspevujú umelé medvedie hlavy na stene kasína. Je chytľavá a hlavne zábavná. Všetci zamestnanci kasína majú na hlavách obrovské masky hračkárskeho medveďa čo pôsobí komicky. Nevidíte im do tváre, len do umelých velikánskych očí a všetci sú to pravdupovediac idioti, ktorých riadi ich boss, Ted. E. Bear. Okrem nich patrí medzi nové postavy karetný podvodník Leonard, svojím výzorom nepríliš podivný, ale až chorobná závislosť na jeho mamičke (staral sa o neho stále, vymieňala mu plienočky bábatenku…) vynahrádza jeho zdanlivo pevný psychický zovňajšok (tomu som ani ja nepochopil, čo som napísal), tajný odpočúvaci agent pán Chrúst, ktorý odpočúval nepriateľa už vo Vietname a tiež samotný Krtko, ktorého ku koncu hry objavíte. Celkovo som bol sklamaný novými postavami a čakal som niečo podobné, čo predviedli autori v Situation Comedy. Ach, každý deň slnko nesvieti, dokonca ani na Sama a Maxa nie.
Zato staré postavy nesklamali. Neboli sme ochudobnení o prostredie kancelárie detektívov a jej blízkeho okolia. Potkan Jimmy je tentokrát obchodník a vykupuje všetko a predáva všetko, čo by nebolo ani tak príliš zaujímavé ako že Bosco sa opäť maskuje, aby unikol hračkárskej mafii. Tvári sa ako francúz s menom Jean-Francois Jatapatique a má geniálny francúzsky prízvuk. Sybil je profesionálna svedkyňa (kedy si už konečne nájde stálu prácu zostáva záhadou, najprv mala tetovací salón, potom bola psychologička a ešte vlastnila bulvárny magazín). Staré známe postavy a prostredie pôsobia príjemne, poznáte ich už dve epizódy a radi sa s nimi opäť stretnete.

Humorom Sam a Max opäť nesklamali a ten si tentokrát berie na paškál mafiánsku tématiku. S Ted E. Bearom môžete hovoriť len po splnení troch úloh – nájomná vražda, donáška tovaru a nájdenie sendviča (to je ten meatball v názve), až potom vás príjmu do rodiny. O humorné situácie, v ktorých vám bude šklbať kútikmi je postarané, i keď mám pocit, že minulý diel parodujúci televízny priemysel bol o stupeň alebo dva lepší. Začínal sa vo mne budiť pocit, že tretia epizóda je len nastavovaním prevarenej kaše. Prvá epizóda uviedla hráča do perfektnej hry, druhá zdvihla laťku kvality a tá tretia za nimi v trošku pokrivkáva.
Opäť si neodpustíte jazdenie v DeSote, nádhernom nablýskanom kabriolete dvojice detektívov a zastrieľate si na spievajúce potkany. Úlohy sa dajú splniť jednoducho kombinovaním pár predmetov a správnym vedením dialógu. Plynulosť hry je o trošku lepšia ako to bolo v prípade minulej epizóde a nečakajte ani ten najmenší zákys. To je aj hlavným problémom, tretia epizóda je tak jednoduchá a krátka, že ju skúsený hráč prejde za úbohé dve hodiny a nezostane mu nič, len čakať na štvrtú epizódu.

The Mole, the Mob and the Meatball je doposiaľ najkratšia a najhoršia epizóda v sérii Sam a Max, tým ale nemôžem povedať že je to zlá hra. Práve naopak, kvalita humoru zostáva nezmenená a dvojica detektívov opäť zaručuje zábavu. Budete to hrať len dve hodiny, no počas nich sa budete kráľovsky baviť. Ako by povedal Jean-Francois Jatapatique – „Viva le Sam et Max!“

stále výborná grafika a dabing
príbeh pokračuje a graduje
staré i nové postavy