BIONICLE Heroes

Ak ste hrali staré známe LEGO STAR WARS tak celé prostredie tejto hry je robené do šýlu spomínanej hry, veď vlastne stále ide o lego. Kocky a zábava s vtipom, zároveň s nutnosťou rozmýšľania, to je stále to hlavné. Hra, aj napriek tomu, že by ste ju pokladali svojou farebnosťou, príbehom a poňatím skôr s určením pre tých menších mladších hráčov, potrápy skutočne slušne hlavy aj starším a skúseným lámačom rekordov.

Plusom je pre hru zaujímavý príbeh, i keď na druhej strane nie je to až tak skvelý a reálny, veď odohráva sa na Havajských ostrovoch, či skôr v krajine im podobných, vo svete tvorov Bionicle, kde silu a svoju silu ukrývajú do mýtickch masiek, a práve tie hrajú v hre dôležitú úlohu. S počiatku hráte za jedného tvora ale počas priebehu levelu si môžete nájsť rôzne masky a tým zvyšovať počet prevtelení do ktorých môžete v okamihu prejsť a to podľa potreby. Každý jedne Bionicle totiž disponuje určitými vlastnosťami a na vás je rýchlo odhadnúť, čo len sledovať značky, pre akého Bionicla je určený práve aktuálny rébus či úloha. Mnoho prvkov je podobných z LEGO Star Wars. Ale rovnaký výrobca ale aj pôvod hry samozrejme ospravedlňuje toľkú podobnosť. Ak patríte medzi tých, čo sa Bionicle zapáčil, alebo celkovo lego, iste sa vám bude páčiť aspoň poňatie a spracovanie hry ako celku. Lego kocky na každom rohu a odlietavajúce súčiastky pri rozbití niektorých dielcov či poskladaných súčastí.
Možno v Bionicle Heroes chýba toľko vtipu a zábavných situácií, ale zase tu nechýbajú gagy, o čom sa presvedčíte v videosekvenciách pri ukážke zlosti a pomätenosti prehrávajúceho nepriateľa. Ide tak trochu o klasickú prechádzačku, kde po dlhšom leveli jednotvárnej činnosti na konci narazíte na hlavného bosa v uzavretom kruhu, či miestnosti kde je únik len v podobe rozlámaného šrotu, alebo na stolci víťazov.

Celkovo vám vstup do jednotlivých levelov bude silne pripomínať známeho Crusha Bandicoota, známeho z konzolovej slávnej to hry. Tu však budete mať na výber z niekoľkých kammených tvárí a tie sa budú otvárať podľa toho, ktorého bosa – hlavného nepriateľa ste prešli víťazne naposledy.

Hra má však aj veľký mínus, alebo že by to bola len revolučná zmena? Skrátka ide o niečo, čo mnohých hned na začiatku znechutí, niektorých dokonca na toľko že hre už nedajú šancu, napraviť si mienku o nej u hráčov. Je to ovládanie a cleková hrateľnosť. Vše totiž vidíte z boku. Automaticky navádzaný laserový lúč, ktorý z vás vychádza neustále a napomáha k oslabeniu nepriateľov a protivných tvorov, tak neprirodzene prechádza z ľavej strany obrazovky, kde sa ukrýva slabá viditeľná časť postavy – vami ovládaného hráča. Tak trochu spočiatku nezvyknuteľný nový prvok. Za to sa môžete tešiť na rôznorodosť úkonov a potrebu rozmýšľania lebo aj ja, čo som si myslel e som skúsený hráč, som mal s niektorými levelmi problém a bolo to zväčša v tom, že som zabudol zobrať v rýchlosti niektorú z masiek, ktoré ma zmenili na lávového Bionicla, ktorý môže prejsť cez lávu, či mrazivého, ktorý si schladí to čo potrebuje…

Pekná odreagovačka, i keď momentami sa zdá byť príbeh jednotvárny. Občas sa ale vyskytnú prvky, ktoré schválne dodajú ešte hre ďalší dych. Jednoduchosť a zložitosť – z každého v niečom… a máte sa na čo tešiť ak ste nenáročný hráč, alebo dieťa, čo sa rado zabaví, zastrieľa a užije si pár lego výbuchov a misií kde treba zapnúť aj hlavu, nie len hru.