Just Cause 2

Pokračovanie jedinečnej hry, ktorej dej sa odohráva na tropickom ostrove v juhovýchodnej Ázií.

Žáner: Akčná
Dátum vydania: 23. Marec 2010
Výrobca: Eidos Interactive, Square Enix, Avalanche Studios

Hra je po stránke ovládateľnosti na vysokej úrovni. Ovládanie postavy vám nerobí problém, je jednoduché a postupne si navyknete na všetky možnosti ovládania, ktoré vám hra ponúka. Jazda autom a vrtuľníkom je veľmi zdĺhavá a nezáživná, takže je bežné, že s vrtuľníkom padnete do vody len preto, že si chcete svoju nekončiacu cestu trošku spríjemniť nízkym letom nad hladinou vody, ktorá sa takto narúša. Pri lietadlách je o problém menej, ak idete lietadlom, ste všade za pár desiatok sekúnd, nie ako pri autách a vrtuľníkoch, pri ktorých sa tento čas meria na minúty. Avšak keď už budete mať dostatok financií, nič vám nebráni využívať „vzdušný taxík“.

Grafické spracovanie hry je na veľmi dobrej úrovni. Pri detailoch na možnosti LOW si doprajete zážitok z okolitej prírody alebo mesta.

Príbeh začína príletom na ostrov, kde bol pred vašim príchodom zabitý prezident svojim vlastným synom. Avšak vy na tomto ostrove pátrate po vašom spolupracovníkovi z prvej časti. Počas tohto pátrania sa dostávate po prvýkrát do kontaktu s 3-mi gangmi, ktoré sú na tomto ostrove. Výmenou za vaše služby vám ponúkajú informácie, ktoré vás majú priviesť na stopu vášho cieľa. Keď konečne nájdete človeka, po ktorom idete, tak sa tam niečo stane (neviem čo, lebo moja znalosť angličtiny je slabá a ja som v tej dobe už príbehovú líniu vôbec nechápal 🙂 ), hlavné je ale to, že dostanete nový cieľ. Zvrhnúť diktátora, ktorý riadi krajinu. Príbehová línia končí tým, že zabijete tohto diktátora, nasleduje už iba voľná hra, v ktorej máte možnosť splniť hru na 100%. (Za pätnásť a pol hracích hodín som splnil príbehovú líniu a hru na takmer 29%).

Pre hráčov prvej časti tejto hry bude veľkým sklamaním prostredie. Ostrov, na ktorom sa celá hra odohráva je takmer úplne totožný s ostrovom v prvom diely, ale toto prostredie je perfektne prepracované a podľa mňa je asi aj lepšie, že použili štruktúru už známej krajiny a to preto, že nemuseli tvoriť krajinu od nuly, ale mohli ju už iba dotvárať do dokonalosti, čo sa im koniec – koncov aj podarilo. Chcel by som vyzdvihnúť deštrukčný mód, pri autách je to krčenie plechov (estetické) a perfektne je aj keď idete na prasknutej pneumatike. Po určitej dobe je auto takmer nepoužiteľné, ale čo oceňujem najviac je „drevorubectvo“. Ak do hrubšieho stromu vrazíte osobným autom, tak sa sním nič nestane. Ak však narazíte napríklad s rozbehnutým nákladným autom, strom bez problémov zvalíte.

Protivníkmi v celej hre bude armáda ostrova. Od tejto armády budete získavať pre jednotlivé frakcie nové (územia) vojenské základne, ktoré po obsadení už armáda používať nemôže. K tomuto cieľu budete potrebovať hlavne zbrane, ktoré môžete v hre získavať zbieraním po mŕtvolách, v krabiciach so zbraňami alebo si ich objednáte. V hre máte jedinečnú možnosť si privolať vrtuľník, ktorý vám na požiadanie zhodí zbrane, auto, motorku, ale dokonca vás odvezie na miesto, ktoré si vyberiete. Keď si zoberiete, že naraz môžete niesť len 3 zbrane (v mojom prípade pištoľ, submachyne gun a assault rifle), ktoré budete používať počas celej dejovej línie, vám bohato stačí 10 druhov ponúkaných zbraní. Zbrane môžete používať jednotlivo alebo spolu. Ale vašou najsilnejšou zbraňou bude vaša násada na ľavej ruke.

Lano s hákom
Vaša postava vlastní neobyčajnú vec, na ľavom predlaktí máte hák s lanom. Načo všetko ho môžete použiť? Použiť ho môžete na všetko. Ako zbraň – strhávanie nepriateľov z kontrolných veží, vytrhávanie ich z idúceho auta. Ako dopravný prostriedok – spolu s padákom môžete plachtiť po cestách, plážach, kadekoľvek. Ďalej môžete tento hák využívať na lozenie po budovách, skalách, autách, na strhávanie sôch. Na túto vecičku si veľmi rýchlo zvyknete, ak sa ju naučíte správne používať, už si túto hru bez nej nebudete vedieť predstaviť.

Nejako veľa chýb som za dobu hrania nespozoroval, ale bolo ich tam zopár. Keď som bol v stiesnenom priestore pod strechou (nejaký balkón), tak po vyskočení som sa ocitol na streche. Ešte bola časť hry, v ktorej sa po zadaní misie všetky objekty stratili. Vyzeralo to nejako tak, že most ste videli, ale akonáhle ste naň vstúpili či už peši alebo autom, prepadol sa, akoby tam nebol. Takisto aj s budovami, cez budovu ste nevideli, ale vojaci ma videli a mohli cez ňu aj strieľať, preto ma aj v konečnom štádiu zabili, a potom ako som to nahral od posledného autosave – u, už som žiadne chyby nepozoroval.

+ dobre spracované herné prostredie
+ množstvo druhov áut, motoriek, lietadiel
+ množstvo vedľajších misií
+ deštrukčný mód
+ lano s hákom

– neovplyvniteľnosť deja

Záver: Hra je perfektná vo viacerých smeroch, odporúčam zahrať.
Moje hodnotenie: 9/10

Na portáli Slovenciny.com pôsobí od roku 2010. Okrem administrácie portálu sa vo voľnom čase snaží prekladať hry do slovenčiny. Medzi obľúbené štýly hier partria RPG, FPS, survival horory a stratégie.