Monster Madness: Battle for Suburbia (Memory)

Bicykle a športové vybavenie

Zombie. Kde sa vzali? Nikto nevie, jednoducho prišli a zazvonili pri dverách. Áno, sú takí vychovaní, že zazvonili. Ale zase sú to zombie. Nemajú toľko rozumu. Zazvonili v najnevhodnejšiu chvíľu.

Tak takto presne začína Monster Madness. Neviete prečo, odkiaľ ani kedy prišli. Viete len, že sa máte pred nimi zachrániť. A najlepšou obranou je útok a preto túto taktiku použijete aj vy. Útočiť môžete jednou zo štyroch postav. Všetko teenageri zo strednej školy. Dve baby, jedna sexbomba a hviezda, za ktorou sa otáčajú všetky mužské hlavy a druha pochmúrna, samotárska. Dalo by sa povedať, že je to EMO-baba, ktorú neskôr jedna priateľská NPC postava bude považovať za zombie. Tato postava sa vola Larry Tools. Ďalej sú to dvaja chalani, jeden bojazlivý chlapček s veľkými okuliarmi a veľkým predkusom, o ktorého by žiadna baba ani nezakopla, druhý by sa dal charakterizovať ako Postrach Denis v 15-tich. Postavu si vyberte hneď na začiatku. Je úplne jedno, ktorú si vyberiete, nie sú tu žiadne RPG prvky, ktoré by postavy rozlišovali. Baby sú napríklad rovnako silne a rýchle ako chalani. Takže všetko je to len na vašich sympatiách. Neskôr keď sa rozhodnete zmeniť postavu, nič vám brániť nebude. Začnete samozrejme tam kde ste skončili s predošlou postavou, ale so všetkými nulovými hodnotami a základnými zbraňami.

Ako už bolo napísane, cieľom hry je zabiť čo najviac príšer v jednotlivých leveloch a tým sa dostať ďalej. Na konci každého kola na vás čaká jeden silnejší zombie, z ktorého väčšinou vypadne kľuč k ďalšiemu levelu. Levely sú rozsiahle, ale nečakajte veľa voľného pohybu. Nie cely level je hneď prístupný. Jednotlivé časti sa sprístupňujú až po zabití niekoľkých príšer, pripadne splnení nejakej úlohy. Príšer je niekoľko druhov. Od “jednoduchej” zombie, ktorá dôkaze brať okolité predmety a hádzať ich po vás, cez vybuchujúcu zombie, zombie pavúka, až po “Šialenú Babičku” a samozrejme toho najsilnejšieho. Celkovo na váš čaká viac ako 60 príšer. Práve táto babička ma bohužiaľ na celej hre pobavila najviac. Je to “milá” starenka hladkajúca svoju mačičku. Ale keď sa k nej priblížite, neváha po vás túto a ešte niekoľko ďalších mačiek hodiť. Inak na hre nie je veľa zábavného. Atmosféra nie je žiadna, tobôž nie hororová, taká aká by k podobným príšerám patrila. Možno je to dané aj tým, že hra sa odohráva väčšinou cez deň, keď je krásne na všetko vidieť a teda váš žiadna zombie z tmavého kúta neprekvapí. Takmer všetci pomaličky vychádzajú zo zeme, takže máte čas na kávu. Náročky nepíšem na premyslenie útoku, keďže vaša taktika bude spočívať len v rýchlom klikaní myši a pohybmi kláves A,S,W,D, takže tu naozaj nie je o čom premýšľať. Ovládanie je naozaj jednoduché, až na dopravne prostriedky. V prvej kapitole sa stretnete s loďou. Nie je to síce loď v pravom zmysle slova, je to veľká plávajúca labuť. Jej ovládanie je naozaj chaotické a nezvykol som si naň ani po piatom opakovaní, keďže aj s pomocou tejto labute bojujete proti príšerám a štyrikrát ma zabili J

Z každej zombie po zabití môžu vypadnúť tri druhy drahokamov, v hre nazývaných tokenmi. Každý má rôznu hodnotu, modrý 1, červený 5 a zelený 10. Za ne si môžete v automate na nápoje kúpiť sódu, ktorá vás uzdraví. Jedna plechovka stoji 15 tokenov a uzdraví vás na 100%. Ďalej si za ne môžete v inom automate kúpiť náboje do svojich zbrani. Tie tiež stoja 15 tokenov a tiež vám doplnia náboje na 100%, konkrétne 600. Všetky zbrane používajú len jeden typ munície. Nie je mi jasne ako môže brokovnica a raketomet používať to iste, ale tvorcovia hry to určite vedia. Keďže je typ munície stále ten istý, zbrane sa líšia len množstvom použitej na jednu strelu. Ďalším drobným pozitívom, ktorý som už pri tejto hre nečakal, je taká maličkosť, ako vplyv zbrane, ktorú držíte na rýchlosť pohybu. Pri vašej základnej zbrani sa hýbete naozaj rýchlo, kým pri raketomete, idete viac-menej krokom. Zbrane si kupujete u Larryho. A to za tokeny. Ale ak nejakú zbraň chcete, musíte pozbierať určité množstvo toho správneho haraburdia. Od lepiacich pások až po potrubie. Toto haraburdie je porozhadzované po okolí, ale ako sa tam dostalo nikto netuší, asi len tvorcovia.
Napríklad vedro, alebo hodinky na streche domu. No kto by tam tieto veci čakal? A ako zbraň môžete použiť takmer čokoľvek. Stôl, udicu, kosačku na trávu, alebo lampu. Aj keď si neviem predstaviť, aké silne musia byt tie postavy, keď udvihnú drevený stôl a ešte ho aj odhodiť J

Inteligencia príšer je priamoúmerná ich pôvodu. Ich jedinou úlohou je váš zničiť, nech sa deje čokoľvek. Čiže sa veľmi často stáva, že napríklad vďaka vybuchujúcim jedincom máte o polovicu menej prace. Veľa práce za vás urobia aj silnejšie zombie. Napríklad taký Fat Zombie, keď sa rozbehne, berie so sebou všetko čo mu stoji v ceste. A teda aj svojich spolubojovníkov. Hra obsahuje aj multiplayer, no nedávam mu veľkú šancu zlepšenia hry.

Ako som už napísal, hra postráda akúkoľvek atmosféru. A nepridáva jej ani hudba. Od hry s príšerami očakávam strašidelnejšiu hudbu, čí už priamo v hre, alebo aj v menu. Hrou vás navyše sprevádza akýsi hlas, ktorý vám dáva úlohy a v začiatkoch aj plní úlohu poradcu ako skákať, uhýbať, mlátiť a tak ďalej. Neviem, čí ten hlas mal pôsobiť strašidelne, ale na mňa pôsobil skôr smiešne. Nie je to žiadny hrdelný čí strašidelný hlas, skôr by som to tipoval na nejakého hrdinu akčných filmov v dôchodku J. Navyše je hra okomentovaná týmto hlasom pre konzolovú verziu. Pokiaľ hru hráte na PC a nezapnete si titulky, budete mať v ovládaní naozaj chaos. Netuším totiž, kde na klávesnici alebo na myši hľadať lávy alebo pravý stick. Hudba v hre hrá stále, aj keď som ju moc nepostrehol, čo je možno dobre, ale keď sa to spojí s hudbou, ktorú produkuje Larryho obchod, je to naozaj niečo strašné.

Hra používa Unreal Engine 3. Keď som to prvý krát čítal, povedal som si, to bude asi naozaj pekné, ale opak je pravdou. Nie je to zase ani také strašné, ale keď to používa tento engine, tak som od toho čakal naozaj viac. Celý obraz je mierne rozmazaný. Nepríde mi to vôbec potrebné a ani logické. A navyše v spojení s neustálou akoby hmlou to len kazí celkový dojem. Dojmu z hry nepridáva ani možnosť používať len dve polohy kamier. Jedna je za vašim chrbtom. Poviete si, však pohoda, klasická mlátička z pohľadu tretej osoby. Lenže ma to jeden háčik. Z tohto pohľadu vidíte len par krokov pred seba, keďže tá kamera je posadená vyššie ako vy. Druhy pohľad je ešte z väčšej výšky, ale už nie je z poza váš. Čo je v tomto prípade trochu výhoda, ale v konečnom dôsledku to nie je o nič lepšie ako prvá možnosť, keďže sa trochu mení ovládanie.

Na začiatku hrania som si myslel, že keď to už nemá príbeh kvôli ktorému by sa to oplatilo hrať, tak to bude dobre aspoň na odreagovanie. Ale aj tu som sa zmýlil. Po dvoch leveloch vás to prestane baviť. Čí zabíjanie príšer, alebo pobehovanie a hľadanie toho správneho haraburdia na novu zbraň.

+ 4 postavy na vyber
+ možnosť použiť takmer akýkoľvek predmet v boji
– NUDA
– zlá kamera
– NUDA
– nevyužitý potenciál grafického enginu
– NUDA

Celkove hodnotenie: 50%

-memory