Titan Quest

Bicykle a športové vybavenie

Mali sme to tu všetko. Sacred, Blade & Sword, nedávny Loki a tiež Dungeon Siege. Jedine posledné menované dielo Chrisa Taylora nebolo úplnou nudou a tisícpäťstou napodobeninou Diabla 2. Už sme prejedení akčných RPG, ale Iron Lore si myslia, že dokážu priniesť niečo nové a to konkrétne Titan Quest.

Výrobca: Iron Lore
Vydávateľ: THQ
Požiadavky: CPU 3 GHz, 1 GB RAM, 128 MB GFX
Typ hry: akčné RPG (klikfest)
Web: www.titanquestgame.com

Hercules je na dôchodku, Achilles si dolámala päty a kráľ Leonidas si vykričal hlasivky, keď neustále ziapal: THIS IS SPARTA! Preto sa musí bezmenný hrdina z Grécka vybrať na dlhú cestu napriek Gréckom, Egyptom a neskôr aj samotnou Čínou, aby zachránil Olymp, všetkých bohov a v neposlednom rade aj celý svet pre zlom, ktoré sa zase prebudilo. Och, aký originálny príbeh! – zvolali davy. Veď to predsa nie je klišé. Nedá mi len nostalgicky zaspomínať na Dungeon Siege II, ktorej príbeh nebol tiež dvakrát originálny, ale udržoval si rozprávačský nadštandart, kým ten u Titan Questu hrá len dvadsiate ôsme husle v pozadí.
Nechajme príbeh príbehom a sústreďme sa na podstatu akčných RPG a to sú boje. Neustále boje s hordami príšer. Na to, aby príšeráci dostávali ozaj na frak je prístupných osem základných povolaní. Zo začiatku si zvolíte len jedno, ale potom ako sa dostanete na ôsmy level môžete si vybrať sekundárnu profesiu a s takto upraveným hrdinom sa ďalej venovať boju. Povolania sú tieto:

1.) Warfare – typický bojovník, jeho schopnosti sú väčšinou pasívne (sú stále aktívne, netreba klikať na ikonky, aby sa použili) a sústreďuje sa na boj s dvoma zbraňami ako sú dýky, meče a sekery. Ovláda sa najľahšie a hodí sa pre ľudí, ktorí uprednosťujú súboj oceľ na mäso.
2.) Defense – ešte mohutnejší bojovník ako v prvom prípade, používa silné štíty a schopnosti nepriateľov ako i ich šípy obracia proti nim. Má najväčšiu odolnosť zo všetkých povolaní.
3.) Rogue – typický assasin, vrah. Používa zákerácke aktivity, skrýva sa v tieňoch. V rukách má rýchle a smrtiace dýky, rád sa hrá s jedmi a s rôznymi pastičkami. Málo odolný, ale rýchly.
4.) Spirit – typický nekromancer, vysáva zdravie nepriateľov a je to jedno z najkomplexnejších povolaní. Má najviac aktívnych kúziel a ku svojim temným účelom rád privoláva nemŕtvych pomocníkov ako hordy kostlivcov.
5.) Earth – mágia zeme a plameňa je pre tohto kúzelníka domovom. Na diaľku metá firebally, zapaľuje všetko naokolo a dokáže sa obrniť kamennou stenou.
6.) Storm – mágiou vzduchu a vody ovplýva tento mág. Má množstvo aktívnych kúziel a dokáže kradnúť energiu nepriateľov. Na pomoc si privoláva blesky, búrku a rád nepriateľov zmrazí či vyšle na nich ľadové strely.
7.) Nature – toto povolanie sa dokáže najlepšie liečiť pomocou kúziel, tak ani nepotrebuje liečivé elixíry. Dokáže vyvolávať duchov prírody a rôznych zvierat, ktoré potom bojujú za neho.
8.) Hunting – klasický ranger so smrteľnými šípmi, lukom. Hodí sa jedine na boj an diaľku a vraždí nepriateľov skôr ako k nemu dobehnú. Taktiež vlastní nejaké pasti, aby príšery spomalil a ľahšie im ušiel.

Pre môj štýl hry som si vybral bojovníka s dvoma zbraňami, ktorý mal ako sekundárne povolanie storm. Pomocou dvoch mečov a bleskov som likvidoval tony nepriateľov. Nabil som si meče silou blesku a tiež som ich zelektrizoval a ak som náhodou natrafil na srabáckeho lučistníka tam som po ňom hodil nejakú tú zmrznutú strelu. A ak sa náhodou stalo, že nepriateľ bol príliš odolný tak ho zmrazil a dosekal v nehybnom stave. Boje boli priemerne ťažké, pokiaľ som neprešiel celé Grécko. Potom sa počet nepriateľov zvyšoval, ale moja postava už bola taká nabušená, že som priemerných nepriateľov likvidoval na jednu ranu a bossovia sa stali otázkou jednej dvoch minút.
V reálu vyzerá hranie Titan Questu asi takto. Dostanete sa do dediny, tam si poberiete niekoľko questov, nakúpite liečivé odvary, predáte nepotrebné veci a ide sa do prírody. Cesta je stále rovná a lineárna. Bežíte cez lesy, zabijete satyrov, bežíte cez pláne zabijete harpie a kostlivcov. Potom si zabehnete do dungeonu tam vymlátite démonov, tým urobíte vedľajší quest a pokračujete ďalej v ceste. Vybíjate šakalých ľudí, veľké chrobáky, nemŕtvych, obrov a dostanete sa do ďalšieho mesta kde urobíte to isté a idete ďalej. Takto postupujete celou hrou.

Iste sa niekomu môže zdať zábavné zabíjať príšery. Tie mimochodom umierajú a lietajú vzduchom veľmi pekne a ich animácii smrti som nikdy nemal dosť. To bola jedna z mála vecí, ktoré ma bavili. Takisto musím pochváliť rôznorodých nepriateľov. Autori skombinovali grécku, egyptskú a čínsku mytológiu a tak získali desiatky druhov príšer. Stretnete samozrejme sa satyrov, mačacie ženy, tigrých, šakalých a krokodílych ľudí, harpie, obrovský hmyz, mnoho druhov kostlivcov a iné príšery. Hlavne si zapamätáte súboje s bossmi, ktorí sa ozaj podarili a to hlavne cyclop, minotaurus v labyrinte, chiméra a Telkini (to sú tí zlí modrí kúzelníci, čo chcú všetkých zničiť, síce nevieme prečo, proste chcú každého zabiť, tak im to tiež tak oplatíme).
Zábavné to určite nie je. Aspoň nie pre mňa. Ak si dokážete predstaviť, že môže byť zábavné sa preklikať k nejakému vážnemu kŕču v ruke. Lebo pri hraní Titan Questu nerobíte nič iné len klikáte. Ak máte bezdrátovú myš ako ja tak vám v nej baterky dôjdu aspoň dvakrát za hru. Stále len klikáte na príšery a mlátite do nich. A predstavte si, že toto robíte priemerne 30 hodín, lebo asi toľko Titan Quest trvá. Ja som ho prešiel trochu skôr, lebo som po čase začal ignorovať vedľajšie questy, lebo aj tak sa jednalo len o náplne – choď tam a zabi toho a toho.

Keď už tak zabíjate tie tony monštier, tak z nich vypadávajú veci, ktorých je v Titan Questu neskutočná kopa. Delia sa na základné, trochu vylepšené, zelené (to sú veľmi dobre vylepšené) a nakoniec legendárne. Tie sú absolútne najlepšie a na sebe budete mať vždy práve tie, ak teda máte na to atribúty a ak vám vôbec padnú. Pri tak veľkom množstve nepriateľov je vecí neskutočné množstvo a do inventára sa vám jednoducho nezmestia. Je tu možnosť vytvoriť si teleport do najbližšieho mesta a tam prebytočné veci v inventári predať obchodníkovi, lenže čoskoro zistíte, že všetky prachy, čo získate sú nanič, lebo jediné čo budete kupovať sú liečivé elixíry. Veci, ktoré má obchodník sú oproti tým, čo padajú z príšer veľmi primitívne a naviac nechutne predražené. Preto sa vykašlete na zbieranie predmetov pokiaľ nie sú zelené alebo legendárne a budete sa len mlátiť.
Aspoň, že to čo autori ubrali na variabilite questov vynahradili prostredím. To skutočne zodpovedá, tomu, čo by ste predpokladali, že nájdete v Grécku či Egypte. Tieto malé momenty tiež potešia, keď navštívite Atény, sfingu, krétsky labyrint alebo veľký čínsky múr. Každá z týchto pamiatok je spracovaná veľmi vierohodne a takisto aj všetky druhy prostredí, na ktoré v hre narazíte. Tu sa ukazuje technická kvalita Titan Questu. Mohutné čínske lesy vrhajú nádherné tiene, hodvábna cesta cez Himaláje ukazuje krásne zimné prostredie a oázy v Egypte sú tiež prekrásne. Za tieto krásy zaplatíte vaším HW, takže si pripravte dobrý počítač, hoci na mojom Intel IV 3 GHz, 1 GB RAM a 6600 GFX sa Titan Quest hýbal na plných detailoch bez antialiasingu bez akýchkoľvek problémov.

Nepochybne sa nájde kopa ľudí, ktorí mi budú nadávať. Že Titan Quest je super hra, lepšia než Diablo 2 a baví ich to hrať. Mňa to rozhodne prestalo baviť po 3 hodinách hrania, keď mi došlo, že viac ako na neustále mlátenie sa hra nezmôže. Je to obyčajný Diablo klon. Nájde sa aj pár dobrých momentov ako súboje s bossmi či pekná architektúra, ale tie zabíja nudný herný systém. Ak máte radi akčné RPG a neviete sa dočkať ďalšieho, tak si Titan Quest zahrajte (potom sa vám môže páčiť aj Loki, ktorý vyšiel nedávno, len je to ešte väčšia nuda ako Titan Quest). Ja sa radšej vrátim ku Gothicu 2, čo je poctivé RPG a neprestáva ma baviť, ani keď ho hrám po štvrtý raz.

Plusy:
pekne spracované prostredie a architektúra
rôzne druhy nepriateľov
zaujímavé súboje s bossmi

Mínusy:
hru zakopáva samotný herný systém, ktorý je nudný
absolútna nezmyselnosť obchodovania
celý svet je mŕtvy, nepriatelia len nabehnú a zabijete ich, AI tupo postávajú a chýba im osobnosť
aj keď sú tu rôzne povolania a rôzny štýl hrania, ťažko nájdete chuť hrať hru znovu

VERDIKT: 6,0/10

Tangorn