C&C: Red Alert 3

Takže vyšiel nový diel Command & Conqer: Red Alert 3 a prináša nám nové vylepšenia oproti poslednému Command & Conqer 3: Tiberium Wars. Ale poďme po poriadku…

1.) Príbeh
Príbeh začína tým že rusy prehrávajú vojnu so Veľkou Britániou (VB) a preto sa už pred rokom spustil projekt na vytvorenie stroju času. Pri takmer porážke sa rozhodli použiť tento vynález ruského vedca a vrátiť sa do roku keď ešte žil Albert Einstein a vymazali ho z dejín. Tým zmenili beh času. Po návrate zistia že sa nepodarilo všetko ako by sa malo a k ich nepriateľovi pribudol ešte jeden a to Japonsko (Zem vychádzajúceho slnka) ktorá sa začal spájať s nepriateľom VB a rozhodli sa zničiť Rusov. Pretože vymazali z dejín Alberta Einsteina neboli vynájdené ani atómové zbrane a tým najväčšia hrozba od rusov nebola.

2.) Ťaženie
V kampani je na výber možnosť hrať za Rusov, Veľkú Britániu a Japonsko. V kampani bude vždy v každej misii s Vami aj ďalší hráč a to CPU ktorému je možné vydávať príkazy ako zaujmi pozíciu, zaútoč na cieľ… Prináša to do hry nový rozmer. Je tu aj možnosť zavolať si na pomoc iného hráča prostredníctvom Internetu na misiu namiesto CPU čím hra je oveľa zaujímavejšia a dá sa hrať kampaň znova a znova s inými hráčmi. Ale niektoré zbrane v hre sú trocha moc ako za misiu za Japonsko kedy máte k dispozícii obrovského robota Šogonský Popravca a zdá sa to potom trochu moc vymyslené a ľahké kedy len v podstate chodíte s veľkým robotom a ničíte nepriateľské jednotky.

3.) Videá, Brífingy…
Čo musím pochváliť je skvelé spracovanie brífingov a rôznych videí v hre kedy sa to zdá až reálne. Tieto vstupy do hry si som si osobne ani neukončoval ale prehral som si ich až dokonca. Ako bolo známe aj z predchádzajúcej hry C&C 3: TW kde boli tieto vstupy rovnako dobre spracované. Ďalšie veľké plus patrí prekladu hry ktorý je skvelo spracovaný a originál pribalený v hre.

4.) Jednoty
V hre sa objavujú mnoho nových jednotiek ktoré súvisia s tou dobou akou hra prechádza. Ide hlavne aj o jednotky ktoré sa neopakujú ako oproti starším hrám ako každý národ mal bazukára alebo rovnaké komandá a podobne… Je tu malá výhrada proti komandám ktoré majú až nadprirodzené schopnosti ako za Japonsko telekinéza alebo za VB vrátenie v čase… V hre sú používané obojživelné jednotky väčšinou ktoré pri prechode na vodu sa trocha pretransformujú a prispôsobia vode alebo vyletia do vzduchu. Asi po prvý krát sú použité jednotky ktoré sa dajú vyrábať v dokoch a budovy sa dajú stavať aj na vode.

5.) Súhrn
Hra celkom dobre spracovaná ako po grafickej stránke tak aj po stránke hrateľnosti. Dej je pútavý a sú tam zaujímavé zvraty. Osobne odporúčam si túto hru zahrať. Podľa mňa pre milovníkov stratégii to sa dá zvládnuť.

Plusy: grafické spracovanie, možnosť stavať na vode, hrateľnosť…
Mínusy: vlastnosti komanda, niektoré jednotky,

Autor recenzie: MeeBo

Online kníhkupectvo BUX.sk