Je až neuveriteľné aký dokážu byť niektorí vývojari drzí voči hráčom. Stále produkujú jednu vojenskú stratégiu za druhou, jedna horšia ako druhá. Ich kvalita postupne klesá. Ale oni sa stále nedokážu poučiť a vydajú ďaľšiu hovadinu a ešte k tomu sa mi to pomaly ani nechcelo hýbať.
Výrobca: Gameyus
Vydávateľ: GMX
Požiadavky: CPU 1,7 GHz, 512 MB RAM, 128 MB GFX
Web: www.willofsteel.com
Will of Steel je typickým príkladom hry, ktorej by sa mala vyhnúť väčšina hráčov (99,9%). Vojenská stratégia odohrávajúca sa v 16 misiách na Blízkom Východe vykrikuje jedno americké heslo za druhým. Za slobodu, za demokraciu, za lacnejšieho BigMaca, za Gatesa v ministerstve vnútra. Otrasné. A pritom hra vôbec nie je z Ameriky, kde by som takúto propagandu pochopil, ale z Balkánskeho poloostrova. Čo si preboha tí Srbi myslia, že vykrikujú americké trápne heslá a pritom sa tvária, že by nerobili nič radšej ako sami išli bojovať na Blízky Východ? Prosím, nech len idú, aspoň tam nebudú vyrábať takéto braky.
Problém nie ani v tom, že by po strategickej časti hry, nebol Will of Steel nejak zábavný, ale on nemôže byť, pretože ho k zemi zráža jedna vec a tou je umelá inteligencia. AI každej pohybujúcej sa veci na obrazovke dosahuje mozgovej geniality na úrovni dvojdňového šťeňata (to si dovoľujem poznamenať, že tie štence toho dokážu omnoho viac ako AI tu). Nechápem ako sa niekto dokáže odvážiť vydať hru v roku 2005 (áno, je to trochu staršia vec) s AI, ktorá bývala lepšia aj v 80 rokoch. Veď taký Warcraft, už ten prvý bol pre stratégov výzvou, ale toto je otrasné. Samozrejme aj tu vás čaká výzva – koľko vydržíte mať nainštalovaného Willa na disku. AI protívníkov je na veeeľmi hnusnej úrovni. To sa pamňtám na časy, keď som hral poprvýkrát Tiberian Sun na easy (už dávno dávam obtiažnosť minimálne na medium, pretože sa inak nedokážem intelektuálne realizovať). Vtedy nabiehali vojačikovia v 5 minútových intervaloch vždy po dvoch a z jedného smeru. Stačilo postaviť dve delá a hráč prakticky mohol pri počítači celý čas spať. To sa deje aj tu! Grrr.
A to nevravím o AI vašich jednotiek. Vysvetliť skupine vojakov, aby prešli z jedného konca mapy na druhý (pritom nenabehli na zmapované mínové pole, nezasekli sa, nešli cestou, ktorá je trikrát dlhšia, či sa neprechádzali okolo nepriateľov a nechali sa v kľude zničiť) je naozaj nadľudská úloha. Jednotky sú absolútne primitívne a nedokážu ani opätovať nepriateľskú paľbu.
K tejto otrasnosti si pripočítajte, že hra, ktorej grafika je úplný priemer vyžaduje tak nadupaný comp, že i požiadavky Battle for Middle Earth pri ňom blednú. Vážne. Bitku o Stredozem som hral na tom istom počítači ako Will of Steel, ale vyzerala setsakramentsky lepšie a aj sa svižnejšie hýbala. Veď to seká pomaly pri každom momente, ak len nemáte lepší počítač. A pritom na obrazovke nie sú zvláštne efekty, či tisícovky jednotiek. Nechápem ako môže 10 jednotiek vyžadovať tak pokročilú techniku.
Will of Steel nemôžem nikomu dopuručiť. Ani po piatich cigaretách marihuany, skúšal som to, ale jediným výsledkom bolo odinštalovanie hry a rozkusanie samotného disku na ktorom sa hra nachádzala. V roku 2005 sa mi niekto pokúša vnútiť niečo, čo bolo slabé aj pred šiestimi rokmi. Pardon, ale ja od toho dávam ruky preč.
Plusy:
naozaj vás nikto nenúti to hrať
ak by ste nikdy v celom živote ešte nehrali stratégie, je tu teoretická šanca, že by sa vám mohol Will of Steel páčiť
Mínusy:
absolútne všetko korunované AI, motívom hry a neuveriteľnými požiadavkami
VERDIKT: 1,8/10
Autor: Tangorn
0 komentárov