Battle Lord

battle-lord-screen

 

Výrobca: Katauri Interactive
Vydavateľ: 1C
Typ hry: RTS ťahová stratégia
Dátum vydania: 2007

Ťahové stratégie sú čoraz populárnejšie a hraje ich čoraz viac hráčov. Vďaku za to môžeme čiatočne pripisovať aj piatemu dielu Heroes of Might and Magic, ktorý bol do nebies vynesený aj v Chlievovej recenzii. Prečo je tomu tak? Odpoveď sa hľadá len veľmi ťažko, možno je jeden z dôvodov úspechu aj fakt, že valná väčšina hier tohoto žánru sú veľmi kvalitné a hrateľné hry. Jednou z takýchto hier bola aj séria Etherlords vyvíjaná ruským vývojárskym štúdiom Katauri Interactive, ktorý vo svojom portfóliu majú aj sériu Space Rangers s najnovším druhým dielom. A práve títo skúsení vývojári vo svojich štúdiach vyvíjajú novú RTS ťahovú stratégiu Battle Lord.
RTS ťahová stratégia? Neprotirečí si to trochu? Teda trochu viac? Áno, vlastne máte pravdu. A presne to je aj hlavný rozdiel Battle Lord od série HOMM. Totiž po nádhernej a vymodelovanej krajine sa pohybujete v reálnom čase, čo môže spôsobovať nemalé problémy. Ak sa na mape bude napríklad nachádzať veľmi silný súper v podobe napríklad nejakej pekelnej potvory, príkladom ohnivý drak, a vy okolo neho prejdete, samozrejme po vás pôjde a bude sa vás snažiť chytiť a zlikvidovať, čo môže spôsobiť zbesilý útek pred smrťou, alebo vás proste chytí a zlikviduje. Ostáva teda dúfať, že sa podarí ruským vývojárom tento problém nejako eliminovať, a zabezpečiť kvalitnú AI, ktorá by zabraňovala samovoľne útočiť nepriateľom, a tým aj prakticky znemožniť dobrý herný zážitok.

Súboje naopak budú prebiehať temer totožne, ako sme toho boli svedkami v piatom HOMM. Bojové pole bude teda rozdelené do jednotlivých políčok v tvare 6-uholníkov, po ktorých sa budú pohybovať jednotlivé bojové jednotky. Ďalší rozdiel oproti HOMM V v Battle Lord spočíva v počte hrdinov. Zatiaľ čo v HOMM V ste mohli mať prakticky ľubovoľný počet takýchto hrdinov, tu budete môcť vlastniť a ovládať avatara iba jedného, ktorý bude alfou a omegou vašej hry. K tomu však neskôr. Takže, ako som písal vyššie, boje budú prebiehať podobne ako v HOMM V. Proti sebe nastúpia dve armády, jedná vašeho hrdinu a druhá nepriateľská, a budú po sebe rubať, sekať, pretínať, páliť, kúzliť, tvoriť, taktizovať atp. ďalšou skvelou vecou na súbojoch v Battle Lord je mágia a kúzlenie. Kúzla môže používať každá jedna bojová jednotka, nemusíte teda čakať, kým príde na rad váš hrdina, aby ste s ním niečo vykúzlili, poškodili, vyvolali, zamrazili atp. Ak máte proste chuť kúzliť, tak proste kúzlite!! Nič vám v tom nebude brániť, snáď len počet využitelnej many. Vývojári v Battle Lord sľubujú obrovské množstvo snáď všetkých možných kúzel vrátane živelnej mágie. Jednotlivé triedy a kúzla sa vaše bojové jednotky môžu naučiť v magických školách, pričom každá magická škola sa bude špecializovať na kúzla jedného druhu, napríklad magická škola vody sa bude zaoberať mágiou vody a vytváraním vodných potvoriek.

Bojovať sa bude v nádherne spracovanom fantasy svete, ktorý bude obsahovať všetky možné oblasti, ktoré vo fantasy svete môžu byť. Konkrétne navštívime morské a podmorské svety, pozemné, nadzemné i podzemné oblasti, obrovské dungeony obsahujúce množstvo pastí a pastičiek, vo veľkých hradoch, ktoré budeme dobíjať, v pekelných oblastiach plných lávy a takisto aj v predmetoch(!?). Aký by to bol hlavný hrdina bez poriadne vecami nabušeného inventára? Battle Lord, samozrejme, inventár obsahuje, takže budete môcť všetky tie vzácne predmety, všetky tie vzácne a mocné artefakty, všetky tie prstene a amulety, všetky tie zbrane a listiny pekne a priahľadne poukladať, aby ste ich, ak ich náhodou budete v nejakej ošemetnej situácii potrebovať, mohli bezpečne vytiahnuť a používať. Inventár teda vypadá vcelku zaujímavo a hlavne priehľadne.

Z grafického pohľadu vypadá Battle Lord veľmi pekne. Všetky druhy prostredí, teda všetky, ktoré sme zatiaľ mali možnosť vidieť vyzerajú do pixela prepracovane, hlavne objekty postáv a nepriateľov. Zvuková stránka sa zatiaľ nedá hodnotiť, pretože zatiaľ nebolo k počutiu zhola nič.
Battle Lord teda vyzerá ako veľmi nádejný projekt, osobne sa naň veľmi teším, tým viac, že ho vyvýja tak skúsené vývojárske štúdio, akým Katauri Interactive bezpochyby sú, veď niekoľko vydarených ťahových stratégií už za sebou majú. Navyše majú na vývoj ešte kopec času, takže môžu hru dopilovať a v roku 2007 nás môžu veľmi milo prekvapiť.

SHOOD

Online kníhkupectvo BUX.sk